Sijoituksissa onnistuneet
Facebookin feedissä tulee paljon juttuja pankeilta ja muuten uutisia onnistuneista sijoittajista niin tulee mieleen että onkohan nämä oikeita henkilöitä edes. Niin kovasti tuntuu että mainostetaan sijoittamista.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ketjut on aina niin hauskoja. Ei kannata missään nimessa sijoittaa, siinä menetäävain rahansa ja rikkaat rikastuu 😂 Täyttä huijausta!
"ei kannata tehdä sitä miten rikkaat rikastuu."
Pettämätön logiikka.
Minulle se on toiminut. Mites itsellesi?
Niin varmasti onkin kohdallasi toiminut. Et yhä edelleenkään ole rikas.
Niin on toiminut minullakin. Olen sijoittanut jo kymmeniä vuosia ja olen rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ketjut on aina niin hauskoja. Ei kannata missään nimessa sijoittaa, siinä menetäävain rahansa ja rikkaat rikastuu 😂 Täyttä huijausta!
"ei kannata tehdä sitä miten rikkaat rikastuu."
Pettämätön logiikka.
Niin varmasti onkin kohdallasi toiminut. Et yhä edelleenkään ole rikas.
Niin on toiminut minullakin. Olen sijoittanut jo kymmeniä vuosia ja olen rikas.
No perässä sitten tullaan. Hyvä me 💪🏻
Tavallinen duunari ei vaurastu palkkatyöllä. Toki usein luodaan liian ruusuista kuvaa ja moni kuvittelee, että 10tonnilla tulee miljonääriksi parissa vuodessa. Itse olen duunari joka sijoittanut 5v ja aina kun ollut ylimääräistä niin ostin osakkeita ja indeksirahastoa. 5v aikana olen tuplannut rahani ja maksoin asuntolainan pois.
Mitään en tajua sijoittamisesta, mutta tuurilla mennään.
Sain perintönä puhelinosakkeen, jota en onneksi kiimassa myynyt. Tuttava vinkkasi.
Hyvin tuottoisa.
90-luvun alussa markka kellui - asuin vielä kotona. LAitoin kaikki kesätyörahat dollariin. Opettaja kauppiksessa ( kauppaopisto ) mainitsi asiasta. Myin muutaman vuoden päästä törkeällä voitolla.
Ihan fiilispohjalta ostin Nokiaa ja Konetta halvalla. Myin Nokian oikeaan aikaan, pidin Koneen.
Fortumin myin heti Uniper-kaupan jälkeen. Tuli vaan huonot vibat -ei analyysia.
Sain vähän perintöä, jonka pankki maksusta on laittanut rahastoihin. En rupea itse sähläämään, nekin ovat tuottanut ihan ok.
Jotenkin on kaikki natsannut - annan toki pankin nyt hoitaa, ei stressiä.
M48
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen duunari ei vaurastu palkkatyöllä. Toki usein luodaan liian ruusuista kuvaa ja moni kuvittelee, että 10tonnilla tulee miljonääriksi parissa vuodessa. Itse olen duunari joka sijoittanut 5v ja aina kun ollut ylimääräistä niin ostin osakkeita ja indeksirahastoa. 5v aikana olen tuplannut rahani ja maksoin asuntolainan pois.
Hieno juttu, onneksi olkoon!
Monen vaikea tajuta että pienistä puroista se joki syntyy.
Kaveri hassaa joka kuukausi palkkansa ja ihmettelee miksi minä sijoitan. Hänen silmissään pari heikosti kassavirtapositiivista asuntoa ja muutama kymppi osinkoja kuukaudessa ei ole syy sijoittaa. Ei ajattele että
minun varallisuuteni kasvaa 400-500e/kk tekemättä mitään kun hän kuluttaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu, onneksi olkoon!
Monen vaikea tajuta että pienistä puroista se joki syntyy.
Kaveri hassaa joka kuukausi palkkansa ja ihmettelee miksi minä sijoitan. Hänen silmissään pari heikosti kassavirtapositiivista asuntoa ja muutama kymppi osinkoja kuukaudessa ei ole syy sijoittaa. Ei ajattele että
minun varallisuuteni kasvaa 400-500e/kk tekemättä mitään kun hän kuluttaa kaiken.
Niinpä. Minäkin olen kuullut Kaikki nämä.
-1 €/kk osinkoja, ihan turhaa
-10 €/kk osinkoja, Ei noin pienellä tee mitään
-100 €/kk osinkoja, miten teet tuon
-1000 €/kk osinkoja. sinulla on tuuria...
Tyhjästä aloitin nyt 2milj velkaa, eräänlainen onnistuminen sekin.
Tienaan ihan osinkoina satoja euroja tilille riihikuivaa rahaa ihan jokainen kuukausi. Typeräähän se olisi olla sijoittamatta. Kyllä nuo sataset lisätuloa kuukausittain helpottaa budjetointia ja elämää kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäjänteisyys ja ajallinen ja maantieteellinen ajautus ovat sijoittamisessa avainsanoja. Olen aloittanut yli 10 vuotta sitten, ja useita kymmeniä tuhansia plussalla huolimatta viimeaikaisesta Suomi-osakkeiden laskusta. Yllättävän moni ei tajua että pörssissä mennään välillä ylös ja välilla alas, ja kun olet pitkään mukana, jäät keskimäärin hyvälle voitolle, historia osoittanut että noin 7 % voittoa vuodessa.
Voitko taata minulle nyt tältä vuodelta 7 prossan voiton kun olen vuoden alusta sukeltanut 5 prossaa miinukselle?
Heh, kukaan ei voi eikä aio taata sinulle mitään. Katsotaan uudestaan kun olet sijoittanut 10 vuotta, luultavasti olet plussalla. Onnea.
Onko luultavasti plussalla inflaatio huomioon ottaen?
On. reaalinen tuotto on ollut tyypillisesti se 6-8% p.a. reaalinen vuosituotto sijoituksille kutakuinkin koko pörssin historian ajan.
Ei ole ollut.
"Helsingin pörssin osakkeet ovat tarjonneet sijoittajille mukavan yli 6 %:n tuoton viimeisen 20 vuoden aikana."
Tuotto. Ei inflaatiokorjattu tuotto. Ja tuosta nakertaa sijoittajan voittoja vielä kulut ja verot."Siegelin klassikkoteoksessa Stocks for the Long Run Yhdysvaltojen osakkeiden pitkän aikavälin tuotoksi on laskettu (jälleen inflaatio ja osingot huomioiden) 6,6 % vuosina 1802-2012."
Haluatko tarkistaa vastaustasi?
En tiedä onko kovin olennaista esitellä jenkkipörssin tuottoa ajalta ennen maailmansotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät alakouluikäisetkään noita usko.
usko mitä. Niitä kryptovaluuttamainoksia vai sijoittamiseen?
Ensimmäiset ovat huijauksia, sijoittaminen taas jokaisen täysjärkisen harrastamaa toimintaa.
Näitä satumaisia voittoja sijoittamisessa.