Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sijoituksissa onnistuneet

Vierailija
26.08.2023 |

Facebookin feedissä tulee paljon juttuja pankeilta ja muuten uutisia onnistuneista sijoittajista niin tulee mieleen että onkohan nämä oikeita henkilöitä edes. Niin kovasti tuntuu että mainostetaan sijoittamista.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs veikkaat... pörssi indeksi oli viimeks 14900 ku mädätys media rummutti osakkeita jokaiselle. Nyt indeksi on 9500. 1/3 osa arvosta kadonnut ja maksatettu kansalla...

Vierailija
2/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjänteisyys ja ajallinen ja maantieteellinen ajautus ovat sijoittamisessa avainsanoja. Olen aloittanut yli 10 vuotta sitten, ja useita kymmeniä tuhansia plussalla huolimatta viimeaikaisesta Suomi-osakkeiden laskusta. Yllättävän moni ei tajua että pörssissä mennään välillä ylös ja välilla alas, ja kun olet pitkään mukana, jäät keskimäärin hyvälle voitolle, historia osoittanut että noin 7 % voittoa vuodessa.

Vierailija
4/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on mainoksia, mainoksen tavoite on huijata ihmisiä ostamaan.

Vierailija
5/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin masentaa kun joka tavalla yritetään huijata nykyään tavan kansalaista. Politiikka pyrkii kurjistamaan, kaupat kiskoo hintaa ja pankit myös. Olen muuttunut negatiiviseksi. -ap

Vierailija
6/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2009 aloittamani rahastosäästöt voi paksusti. Matkan varrella ostetuista osakkeista osa on ostohinnassa, osassa on voittoa. 2021 aloitettu osakesäästötili on järkyttävää seurattavaa. Onneksi sinne ei ehtinyt laittaa kuin muutaman tonnin ennen romahdusta, nyt ei voi kuin odottaa ja katsoa miten käy.

Vierailija
7/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko pankit harrastaa noin moraalitonta mainostamista jos ei ole totta

Vierailija
8/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäjänteisyys ja ajallinen ja maantieteellinen ajautus ovat sijoittamisessa avainsanoja. Olen aloittanut yli 10 vuotta sitten, ja useita kymmeniä tuhansia plussalla huolimatta viimeaikaisesta Suomi-osakkeiden laskusta. Yllättävän moni ei tajua että pörssissä mennään välillä ylös ja välilla alas, ja kun olet pitkään mukana, jäät keskimäärin hyvälle voitolle, historia osoittanut että noin 7 % voittoa vuodessa.

Voitko taata minulle nyt tältä vuodelta 7 prossan voiton kun olen vuoden alusta sukeltanut 5 prossaa miinukselle?

Vierailija
9/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankit

Moraali

Voit valita vain toisen

Vierailija
10/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesäästötilistä oli vähän aikaa sitten lehtijuttu missä monelle paljastui, kun oli pottia nostamassa että verottaja syö tuotot ja silti kuukausittain pitänyt maksaa hoitokuluja ym . Lisäksi kyseiset tilit estää tuet niin jännä nähdä miten vauvojen osakesäästötili-idean lopulta käy .

Vierailija
11/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko taata minulle nyt tältä vuodelta 7 prossan voiton kun olen vuoden alusta sukeltanut 5 prossaa miinukselle?

Pitkäjänteisyys. Sijoittaminen ei todellakaan ole mikään vuoden tai kahden juttu.

Vierailija
12/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankit

Moraali

Voit valita vain toisen

Sanoisin että Nordean osake on hyvä sijoitus kympillä.

Vierailija
13/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi, pankin tehtävä on tuottaa muttei välttämättä sijoittajalle.

Vierailija
14/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kukaan ei voi eikä aio taata sinulle mitään. Katsotaan uudestaan kun olet sijoittanut 10 vuotta, luultavasti olet plussalla. Onnea.

Vierailija
15/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakesäästötilistä oli vähän aikaa sitten lehtijuttu missä monelle paljastui, kun oli pottia nostamassa että verottaja syö tuotot ja silti kuukausittain pitänyt maksaa hoitokuluja ym . Lisäksi kyseiset tilit estää tuet niin jännä nähdä miten vauvojen osakesäästötili-idean lopulta käy .

Ihmisille paljastui että tuloista pitää Suomessa maksaa veroja? No jo on :D

Vierailija
16/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainsanat pitkäjänteisyys ja keskimäärin

Vierailija
17/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesäästötilin heikkous on se, että rahoja nostettuaan ei voi käyttää verotuksessa 40 %:n hankintameno-olettamaa.

Vierailija
18/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit myös käskee työntekijänsä rummuttamaan 'sijoittamisen ja vaurastumisen ilosanomaa' somessa, jotta tyhmiltä saataisiin rahat myymällä heille vaikka rahastoja. Esim OP:lla Twitterissä Katja Taponen.

Vierailija
19/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakesäästötilin heikkous on se, että rahoja nostettuaan ei voi käyttää verotuksessa 40 %:n hankintameno-olettamaa.

Huoh, en edes ymmärrä näitä asioita. No, kerrankun on aloittanut tuon osakesäästötilin niin ei voi perääntyä. 

Vierailija
20/91 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankit myös käskee työntekijänsä rummuttamaan 'sijoittamisen ja vaurastumisen ilosanomaa' somessa, jotta tyhmiltä saataisiin rahat myymällä heille vaikka rahastoja. Esim OP:lla Twitterissä Katja Taponen.

Minäkin olen lukenut twiittejään (se on muuten nykyään X). Aina pitäisi olla sijoittamassa. Onpa hyvä etten uskonut.