Tunnen itseni huijatuksi. Open concept kitchen ei toimi meillä yhtään!
Joo menin tähän halpaan eli kun rakensimme omakotitalomme halusin ehdottomasti tänne open conceptin. Eli huonejako pyöräytettiin ympäri niin, että alkuperäisen olohuoneen tilalle tuli keittiö isolla saarekkeella ja family room eli olohuone. Saarekkeen edessä on jakkarat neljälle. Alkuperäisestä keittiöstä tuli dining room, mutta koska teen etätöitä sinne tuli myös yhden seinän kirjahyllyt ja mulle pieni työpöytä, joka toimii myös tarjoilupöytänä.
Ajattelin miten kiva kun perhe ja vieraat hengailee olohuoneessa samalla kun laitetaan ruokaa. Baaritiskillä voisi syödä perheen kesken esim aamupalaa ja nauttia drinkkejä kun on vieraita. Ja sitten siirryttäisiin syömään muodolliseen ruokailuhuoneeseen kynttilänvalossa (mun haave eli iso kruunu aidoilla kynttilöillä toteutui, jeee!!!)
Mutta totuus onkin ihan toinen. On tosi stressaavaa tehdä ruokaa kun porukat tuijottaa vieressä ja odottaa et tulee valmista. Kun vieraat levittäytyy saarekkeelle, mihin katan apetizerit ja mies tekee drinksuja, mulle ei jää ollenkkaan tilaa kokkaamiseen siinä!!! Ja muuten työtila on tosi vähissä kun meillä kodinkoneet vie seinätilaa.
Sitten familyroom on liian pieni, mahtuu vain sohva ja yksi nojatuoli. Lisäksi saareke, baarijakkarat ja sohva on samansuuntaisesti keskellä huonetta mikä näyttää hölmöltä. Mutta muuta paikkaa sohvalle ei ole, koska open conceptissa ei ole tarpeeksi seinä tilaa telkkarille, muuten kuin laittamalla sohva keskelle!
Ja ruuanlaiton hajut tulee koko tilaan ja kaikki sekasotkut ja likaiset astiat ym prepping on näkyvillä! Koita luoda tunnelmaa, kun kaikki on sekaisin ja kitchen sink täynnä patoja ja kattiloita. Ei siinä kynttilänvalo auta.
Äääh mä en edes osaa selittää tätä! Kaikki tila katosi johonkin! Ja se diningroom ja mun designated study on upea, mutta ei sekään toimi. Ahdistaa aina piilottaa tavarat kaappeihin ruokapöydältä kun syödään. Joten ruokailuun sitä käytetään tosi harvoin (eli vain kerran viime jouluna!)
Lapset tykkäs alkuun syödä baarjakkaroilla muttei enää, joten nyt ne syö sohvalla ja katsoo telkkua.
Mua surettaa että tää meni näin pieleen ja ahdistaa kun ei ole varaa tehdä muutoksia. Mies ei ymmärrä vaan hekottelee ainoastaan et nythän sulla on sun dream kitchen minkä halusit! Voi pee!
Kommentit (39)
Oliko tämän aloituksen tarkoitus viljellä englantia?
Jos nyt latoisit vähän moneya jollekin hyvälle interior designerille ja plänäätte koko kitchen - family room -systeemin uusiksi. Problem solved.
Eikö tosiaan edes candle light auta? Sitten on tosi bad situation. You go girl.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämän aloituksen tarkoitus viljellä englantia?
Ei suinkaan, vaan vain onneton yritys antaa itsestään hienompi ja parempi kuva kuin mitä todellisuus onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jotain jännä ihmisiä jos on kerran oikein driksujuhlia ja kutsuitko nuorena myös ne kiltit pojat mukaan juhlimaan? 🥺
Mitä vi*ttua sinä paskiainen tulet taas kitisemään toisten ketjuihin.
Oliko tämä joku enkun koulutehtävä? Suomenna tarinat kohdat.
(naurettavaa pelleilyä ja esittämistä tuollainen enkun viljely)
Voi kyynel. Pitääkö nyt sytyttää kynttilä?
Etkö pas ka pää osaa kirjoittaa asiaasi suomeksi? Vaikutat hölmöltä noine termeinesi.
Itse myös miettinyt tuota. En hyväksy tuota ratkaisua . En halua että minun sohvat ym sotekutuu käryistä enkä halua porukkaa kyttäämään ja stressaamaan kun laitan ruokaa.
Tämä villitys on ihmeellinen. Ei olohuone ja keittiö kuulu yhteen.
Olen katsonut kauniita asuntoja ja suruttaa kun kauniit huoneistot on leikattu niin että se upeus häipyy täysmodernin keittiön kautta , joka ei todellakaan kuulu vuosisadan vaihteen rakennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Etkö pas ka pää osaa kirjoittaa asiaasi suomeksi? Vaikutat hölmöltä noine termeinesi.
No jos noin huono kielipää kuin sulla , menisin opiskelemaan englantia.
On taas katottu vähän Love it or List itiä. Onks teillä ees mud roomia tai double sinkiä kylppärissä? Jos ei ni aika heikko esitys.
On taas niin lapsellisisa vastauksia että hävettää. Älkäkää osallistu jos noin on pinna kireällä.
Haasta architect, designer ja interior designer oikeuteen.
Voisiko tämän saada lyhennettynä suomen kielellä?
Sinulla on tasan 2 vaihtoehtoa. Joko opit elämään sen keittiösi kanssa, tai laitat eurot likoon ja uudelleen suunnittelet ja remontoit koko roskan.
Valittamalla se tilanne ei parane, ei edes keskustelupalstoilla.
4/5. Sellainen Hyacinth Bucket siellä. Luin koko raaapustuksen ja odotin milloin tulee candle light dinnerit, petyin hiukan.
Miksi porukat odottavat vieressä, kun teet ruokaa.
Siis omg, ooksä koittanut call vielä silleen kontraktroille että pystyykö tätä dealia vielä millään canceloida? Jos mies tekis vielä kuitenkin sulle yhden drinkin ja enjoisit sen siinä kithchen islandilla ennen kuin lähtisitte koko familyn kanssa dinnerille? Family roomin kerkee sit clean up later.
Länsimaalaisen ihmisen ahdinko pahimmillaan... Jaxuhalu. <3