Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä inhoan ja häpeän isääni, vaikka olen jo " aikuinen" .

Vierailija
20.12.2006 |

Minua harmittaa niin paljon, etten ole ikinä saanu tkasvaa ns. normaalissa perheessä. Isäni kasvatusta on varjostanut henkisesti häiriintynyt ukki, joka on ollut sodassa, ja luultavasti siellä pimahtanut. Nyt hän on jo kuollut. Minulla ei ole oikein minkäänlaista sidettä isovanhempiini, koska isäni katkaisi välit heihin. En saa kosketusta myös äitiini kunnolla, tai niinkuin haluaisin, koska isäni alistaa häntä. Nyt hän on riidoissa sisareni kanssa(lue: sisarukseni inhoaa ja vihaa häntä, koska isä ei ole ikinä pystynyt näyttämään rakkautta, hakkasi ja haukkui häntä joskus). Minä olen säästynyt pahimmilta jutuilta, kuten tappouhkauksilta, on niin vaikea " kunnolla" vihata häntä. Nyt pidän häneen vain sen takia yhteyttä, koska haluan lapseni tutustuvan äitiini. Hän on sydämellinen tyyppi! Ei kuitenkaan uskalla lähteä isän luota pois, koska pelkää jotakin tapahtuvan.. Ei isä ole niinkään väkivaltainen, huutaa ja arvostelee, haukkuu ja puhuu mitä tahansa.

Hänelllä ei ole kavereita. En kehtaa viedä miestäni kotiini, koska häpeän häntä NIIN paljon! Nyt on tulossa häät, ja pelkään aivan kamalasti että se paskainen pilaa ne ikuisella valituksellaan ja luulottelullaan. HÄn on erittäin luulotautinen, epäilee salaliittoa koko ajan häntä kohtaan joka taholta. On mustasukkainen äidistäni. Tekee vain sitä mitä itseä huvittaa. Muistan lapsena, että lupaili aina jotain, ikinä ei niitä toteuttanut. Käyttäytyy kuin joku alkuihminen, huutaa ja saa raivokohtauksia ihan missä vaan. Ei käytä alkoholi tai muuta sellaista. Kuulostaako psykopaatilta?

Ahdistaa niin kauheasti miten joillakin voi mennä elämä pilalle jonkun ihmisen takia. Äitini säälittää eniten. Tuntuu välillä, että mun pää hajoo, mut oon aatellu nyt et keskityn VAIN omaan elämääni. Ei tätä muuten jaksa. Kiitos, kun sai purkautua. Ja iloitkaa ja olkaa onnellisia omista hyvistä vanhemmistanne.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vinkkejä muuten vaan tilanteeseen?

AP

Vierailija
2/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minua harmittaa niin paljon, etten ole ikinä saanu tkasvaa ns. normaalissa perheessä. Isäni kasvatusta on varjostanut henkisesti häiriintynyt ukki, joka on ollut sodassa, ja luultavasti siellä pimahtanut. Nyt hän on jo kuollut. Minulla ei ole oikein minkäänlaista sidettä isovanhempiini, koska isäni katkaisi välit heihin. En saa kosketusta myös äitiini kunnolla, tai niinkuin haluaisin, koska isäni alistaa häntä. Nyt hän on riidoissa sisareni kanssa(lue: sisarukseni inhoaa ja vihaa häntä, koska isä ei ole ikinä pystynyt näyttämään rakkautta, hakkasi ja haukkui häntä joskus). Minä olen säästynyt pahimmilta jutuilta, kuten tappouhkauksilta, on niin vaikea " kunnolla" vihata häntä. Nyt pidän häneen vain sen takia yhteyttä, koska haluan lapseni tutustuvan äitiini. Hän on sydämellinen tyyppi! Ei kuitenkaan uskalla lähteä isän luota pois, koska pelkää jotakin tapahtuvan.. Ei isä ole niinkään väkivaltainen, huutaa ja arvostelee, haukkuu ja puhuu mitä tahansa.

Hänelllä ei ole kavereita. En kehtaa viedä miestäni kotiini, koska häpeän häntä NIIN paljon! Nyt on tulossa häät, ja pelkään aivan kamalasti että se paskainen pilaa ne ikuisella valituksellaan ja luulottelullaan. HÄn on erittäin luulotautinen, epäilee salaliittoa koko ajan häntä kohtaan joka taholta. On mustasukkainen äidistäni. Tekee vain sitä mitä itseä huvittaa. Muistan lapsena, että lupaili aina jotain, ikinä ei niitä toteuttanut. Käyttäytyy kuin joku alkuihminen, huutaa ja saa raivokohtauksia ihan missä vaan. Ei käytä alkoholi tai muuta sellaista. Kuulostaako psykopaatilta?

Ahdistaa niin kauheasti miten joillakin voi mennä elämä pilalle jonkun ihmisen takia. Äitini säälittää eniten. Tuntuu välillä, että mun pää hajoo, mut oon aatellu nyt et keskityn VAIN omaan elämääni. Ei tätä muuten jaksa. Kiitos, kun sai purkautua. Ja iloitkaa ja olkaa onnellisia omista hyvistä vanhemmistanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn isäni luona joskus, mutta en kutsu häntä esim. perhejuhliin mukaan. Ja aina pelkään että jos hän tulee käymään kun meillä on muita vieraita. Esim. appevanhempani eivtä ole tavanneet häntä vielä ollenkaan. Isäni hän on eikä asia siitä miksikään muutu, mutta en halua tuoda asiaa julki ellei joku erikseen kysy.

Vierailija
4/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
5/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aikamoinen pattitilanne.

Miehesi varmastikin ymmärtää isäsi luonteen, jos hänelle sen hyvin selität. Pitäkää pienet kaverihäät, jonne ette kutsu vanhempia! Ja muutoin voisit yrittää tapailla äitiäsi ilman isää.

Äitisi tosiaan käy sääliksi. Isäsi ei kuulosta henkisesti terveeltä, jos tosiaan on tappouhkauksia omalle lapselleen jaellut jne.

Vierailija
6/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen tai kummatkin vanhemmista ovat kertakaikkisen mahdottomia ihmisiä, kuten ap:n isän tapauksessa näyttää olevan, niin ei niitä kertakaikkiaan ole mikään pakko sietää. Omaa elämäänsä ja mielenterveyttään ei kenenkään tarvitse toisen ihmisen edestä uhrata.

Vierailija
7/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen samaa. Itse ainakin juhlin suurta päiväämme levollisin mielin, kun ei tarvinnut " pelätä" mitään, eikä ketään.

Vierailija
8/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat ovat todella ihania ja mukavia! Olen onnellinen, että olen heistä saanut läheiset ihmiset vierelleni. Kyllä mieheni on tietoinen, että isäni on hieman outo.. Mutta en uskalla ikinä paljastaa kellekkään mitä kaikke on kotonani tapahtunut. HÄpeä on aivan kamala!

Niin, eipä tässä nyt oikein mitään ole tehtävissä. VÄlillä toivoo sitä pahinta.. Mutta en haluaisi kellekkään niin kuitenkaan oikeasti käyvän. Olisi vain helpompi kaikille. On tosi asia, että jonkinlainen mielenterveysongelma isälläni on. On sille sanottu, että mene lääkäriin jos ahdistaa noin paljon, kauheat huudot ja raivarit on sillon niskaan saanut. Onneksi olen itse ihan " terve pää" , vaikka huonommin olisi voinut käydä! Olen harkinnut terapauttia joskus, jotta saisin puhua jollekkin näistä asioista. Mut av ajoi nyt asiansa:)!

AP

Vierailija
9/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi, miksi minun pitäisi hänen käyttäytymistä hävetä. Itsehän hän tekee itsestään pellen ja hullun. voi kun osaisin nauttia siitä päivästä sitten. Pyydän häntä poistumaan jos alkaa riehumaan. Ristiäisissä ihme kyllä osasi käyttäytyä. En muista niistä oikein mitään koska olin juuri hänen takia niin stressaantunut ja ahdistunut. Miksi joillakin on niin vaikeaa tämä elämä välillä?!

AP

Vierailija
10/10 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt on tulossa häät, ja pelkään aivan kamalasti että se paskainen pilaa ne ikuisella valituksellaan ja luulottelullaan. HÄn on erittäin luulotautinen, epäilee salaliittoa koko ajan häntä kohtaan joka taholta. On mustasukkainen äidistäni. Tekee vain sitä mitä itseä huvittaa. Muistan lapsena, että lupaili aina jotain, ikinä ei niitä toteuttanut. Käyttäytyy kuin joku alkuihminen, huutaa ja saa raivokohtauksia ihan missä vaan.