Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä pridepäivä on taas?

Vierailija
26.08.2023 |

Tuntuu et koko kesä- ja heinäkuu oli yhtä pridekuukautta. Mikä pridepäivä nyt on? Kulkue meni keskustassa.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuleekin mieleeni, että Päivi Räsäsen oikeusjuttu tulee hovioikeuden  käsittelyyn ensi viikolla. 

https://yle.fi/a/3-12386496

Rukoillaan, että Päivi saa vapauttavan tuomion, taas.

Poliisihan totesi Päivin jo syyttömäksi, samoin käräjäoikeus.

Ja Ruotsissa ja Sveitsissähän vastaavissa oikeudenkäynneissä on tullut vapauttavat tuomiot.

Jännästi Suomen Wikipediasta on nyt poistettu tuo EIT. Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen linjaus sananvapaudesta, jonka mukaan:

"Ihmisoikeustuomioistuimen oikeuskäytännön mukaan sananvapaus on eräs demokraattisen yhteiskunnan keskeisistä perustoista, eräs sen edistyksen ja jokaisen yksilön kehityksen perusedellytyksistä. Ellei ihmisoikeussopimuksen 10 artiklan 2 kohdasta muuta johdu,

sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät.

Joten, jos Päivi saa Suomessa tuomion ja vie asian sitten EIT:en, niin Räsänen näyttäisi olevan aika vahvoilla siellä.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/HTML/?uri=CELEX:61999CJ0…

Vierailija
62/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä lisää. Liian moni vähemmistöön kuuluva kokee edelleen pilkkaa vainoa jne.

Mitä "vähemmistöjä" tarkoitat?

Ai kun ihminen itse päättää hypätä esim. transjunaan, niin siitä tulee "vähemmistöä", lol.

Vähemmistöön synnytään, ihan kuin sukupuileenkin, se ei ole mikään valinta.

Ihan syntymästä saakka olleisiin vähemmistöihin, joita nimitellään, tönitään, uhkaillaan.

Kuule ei synnytä vaan se on kehityshäiriö jonka taustalla usein vaikeita lapsuuskokemuksia

Kaikilla homoseksuaalimiehillä tuntuu olleen  vaikea tai ainakin etäinen isäsuhde.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-50803011

Tunnet heidät kaikki? Kaikilla vaikea isäsuhde? Tunnen monia ja kaikilla toimivat läheiset välit isään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsispupsis, nyt lähtee poistoon tämä ketju. :D t. hetskunainen

Vierailija
64/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuleekin mieleeni, että Päivi Räsäsen oikeusjuttu tulee hovioikeuden  käsittelyyn ensi viikolla. 

https://yle.fi/a/3-12386496

Rukoillaan, että Päivi saa vapauttavan tuomion, taas.

Poliisihan totesi Päivin jo syyttömäksi, samoin käräjäoikeus.

Ja Ruotsissa ja Sveitsissähän vastaavissa oikeudenkäynneissä on tullut vapauttavat tuomiot.

Ruotsi ja Sveitsi ovat sivistysvaltioita. Suomi on itä-eurooppalainen maa, mitä sananvapauteen tulee.

EIT on antanut vuoteen 2010 mennessä huomautuksia sananvapaudenrajoituksista Ruotsille 2 kertaa ja Suomelle  15 kertaa!

Vierailija
65/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ihminen itse päättää hypätä esim. transjunaan, niin siitä tulee "vähemmistöä", lol.

Ihan syntymästä saakka olleisiin vähemmistöihin, joita nimitellään, tönitään, uhkaillaan.

Kuule ei synnytä vaan se on kehityshäiriö jonka taustalla usein vaikeita lapsuuskokemuksia

Kaikilla homoseksuaalimiehillä tuntuu olleen  vaikea tai ainakin etäinen isäsuhde.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-50803011

Tunnet heidät kaikki? Kaikilla vaikea isäsuhde? Tunnen monia ja kaikilla toimivat läheiset välit isään.

Yksikään julkisuudessa esiintynyt homoseksuaalimies ei ole koskaan kertonut hänellä olleen läheistä ja lämmintä isäsuhdetta.

Mutta kerro ihmeessä joku nimeltä ja todisteiden (= linkin ) kera, jos tiedät sellaisen julkkiksen.

Näitä päinvastaisia esimerkkejä on kuultu Ylen kanavilla jo tälläkin viikolla jo kaksi kertaa.  Yksi todiste = linkki täällä olikin jo. Tässä tulee toinen.

https://areena.yle.fi/podcastit/1-65916264

Vierailija
66/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria O. kirjoitti:

Turussa on Ruotsalaisen teatterin lipputangoissa homoliput, vaikka pitäisi liputtaa Suomen lipulla, koska on Suomen luonnon päivä.

Mikä turkulaisia oikeesti vaivaa, onko siellä enää koskaan suomenlippu tangossa, vain aina vaan ukrainan tai pervojen lippu?

Ihme paikka.

Vierailija
67/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kirjoitetaan pakko tähän nyt sitten oma mielipide tai katsotaan nyt kauanko tämä edes pysyy.

Sitä että kaikki ihmiset on samanarvoisia riippumatta mistä taustasta tulee. Se ei ole kuitenkaan ollenkaan sama asia kuin kannattaa tragedia josta on varsinkin viimeaikoina tullut politisoitunut liike. En voi mitenkään kannattaa sateenkaarilippua koska se kannattaa se liittyy prideen ja prinsessa on tullut tällainen sanelevat liike joko olet meidän puolella tai meitä vastaan.

Minulla luterilaisena tuolla sateenkaarella on vähän erilainen merkitys kaikille sateenkaarella saa olla sellainen merkitys kuin itse parhaaksi näkevät ja minulla ei ole mitään sitä vastaan tämä onkin länsimainen vapaa yhteiskunta mihin mahtuu kaikenlaisia näkemyksiä elämänarvoja mielipiteitä ja niin edelleen.

Minä en muutenkaan ymmärrä sitä ei kukaan määrittele minua heterona kun minä tulen ystävälleni vastaan minua ei kutsuta hei hetero samalla tavalla minulla on ystäviä jotka ovat heteroita tai mitä tahansa ovatkaan näillä ystävillä on oma nimi jolla minä kutsun heitä minä kutsun sitä heidän omalla nimellä.

Siinä taisi olla käännöstä, ei ollut ihan ymmärrettävää suomea.

No jos lapset hiekkalaatikolla huutelevat toisilleen jo "v'tun h'mo", niin kai se jotain asennekasvatuksesta kertoo. Lapsi pelkää sitten leimautuvansa ja menee takaisin kaappiinsa määrittelemättömäksi ajaksi, ehkä koko elämän ajaksi, koska ei tiedä saako olla oma itsensä tai onko jotenkin paha tai syrjimisen kohde ihan vaan koska on sellainen kuin on ja joku saa siitä kiksinsä kun huutelee.

Vierailija
68/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sä ihan oikeasti, että joku pervo-oksetus Pride liittyy mitenkään tasa-arvoon?

Sehän on koko nykyPriden ydin: pervonormatiivisuus. Halutaan tehdä perversioista täysin tavanomaisia, harmittomia, vaarattomia ja lapillekkin sopivia. Sehän on vaan sitä ihan seksuaalista monimuotoisuutta ja sateenkaaren upeaa kirjoa. Eihän kukaan päätä omaa seksuaalisuuttaan!

Lapsellista huomionkipeyttähän tuo touhu enimmäkseen on,

Juuri nämä hyödylliset hölmöt edistävät poliittista rakenteiden purkamista mikä näkyy lisääntyvästi koulutuksena, asiantuntijuutena ja muuna pakkotyrkytyksenä sivistämisen nimissä. Saat syytteet foobisuudesta ja ahdasmielisyydestä, parhaimmillaan, jos kieltäydyt. Pahimmillaan olet kelvoton n-rotta.

Se siitä moniarvoisuudesta sitten.

Vierailija
69/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo lahko koskaan lopeta meuhkaamista?

Vierailija
70/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen luonnon päivä. Luontoa pitäisi olla vain päivä vuodessa.

Kas kun eivät nimenneet luontokadon tai ilmastonmuutoksen päiväksi. Oliko tämä se sivistyneempi tapa?

Vierailija
71/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tällä halvennetaan niitä vähemmistöön kuuluvia, joilla oli onnellinen ja turvallinen lapsuus.

Rehellisesti kun katsotaan, niin jokainen meistä kuuluu johonkin vähemmistöön.

Aina löytyy eroavaisuuksia kahden ihmisen kesken, joissa toinen edustaa massaväestöä ja toinen on joku vähemmistö ja omassa lokerossaan. Niitä eroavaisuuksia on myös Pride-väen joukossa ja villinä veikkauksena voisin sanoa, että esim. nämä lipunvarastajat ja -polttajat ovat aikamoinen vähemmistö maskulaisista tai missä tahansa ilkivaltaa esiintyykään.

Vierailija
72/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo lahko koskaan lopeta meuhkaamista?

Ei nyt taas lipsuta sinne Persuihin ;D pysytään aiheessa!

Vierailija
73/73 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppärästi saa jonkun syyn varjolla ostaa kertakäyttötilperööriä, sotkea ja kännätä.