Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea mies ja ahdistavat riidat

Vierailija
26.08.2023 |

Mieheni on kohdellut minua huonosti vuosia. Viime vuosina on vähän yrittänyt muuttua, esim on tehnyt enemmän kotitöitä ja yrittänyt olla parempi mies. Silti koen että mies on monissa tilanteissa tosi epäreilu. Ihan kuin olisi täysin sokea joillekin asioille. Tai sitten vaan esittää, ettei tarvisi ottaa vastuuta omasta käytöksestään.

Hänellä on esim ongelma käyttää julkisia kulkuneuvoja, ei jostain syystä halua niitä käyttää ja meillä vaan yksi auto. Asumme siis pk-seudulla ja täällä hyvä julkinen liikenne. Tänään olisi pitänyt lasten kanssa olla kahdessa paikassa samaan aikaan, ja taas oli itsestäänselvyys että minä kuljen bussilla, vaikka olin menossa kauemmaksi. Kun sitten kyseenalaistin asiaa, siitä tuli kauhea riita. Mies hermostui kun oltiin jo aiemmin sovittu että minä menen julkisilla, etten voi sitä sitten yhtäkkiä muuttaa. En ollutkaan muuttamassa suunnitelmaa välttämättä, vaan kyseenalaistin sitä.

Siinä sitten riideltiin kun taas koin että mies on lähtökohtaisesti usein epäreilu. Mies muun muassa sanoi, että onko epäreilua että olen kahtena kertana ollut tänä vuonna viikonlopun pois kotoa, kun hän on ollut vaan yhden. Täytin pyöreitä, joten toisena viikonloppuna juhlin synttäreitäni kavereitteni kanssa viikonloppureissulla. Senkin järjestin täysin itse, mieheni ei osallistunut mitenkään. Joka aiempi vuosi miehellä on ollut enemmän omia menoja. Siitä kun mainitsin, kaivelin kuulemma taas menneitä!

En tiedä saako kukaan kiinni tästä, mutta voin tosi pahoin, kun riitely ja keskustelu miehen kanssa on aina tällaista. Kaiken kieltää ja vääntää ja keskittyy epäolennaiseen, ettei vaan oikeita minua vaivaavia asioita käsiteltäisi.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, aloitukseni poistettiin.. En ehtinyt lukea kaikki vastauksia.

Vierailija
2/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä surkea palsta nykyisin. Harmi, tärkeä aihehan se on saada jonkun kanssa käsitellä ja selvittää ajatuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Suomessa ei ole pakko olla suhteessa joka ei ole tyydyttävä. Mitä tuohon muutakaan sanoisi koska itsehän vastaat omasta elämästäsi parisuhteen osalta.

Vierailija
4/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä surkea palsta nykyisin. Harmi, tärkeä aihehan se on saada jonkun kanssa käsitellä ja selvittää ajatuksiaan.

Joo kyllä. Koen että jaksan taas paljon paremmin, kun saan täällä vähän avautua ja monet vastaa asiallisesti ja antavat hyviä neuvoja. Muuten sitä on aika yksin, kun ei viitsi pahemmin kavereille avautua huonosti parisuhteesta. T. Ap

Vierailija
5/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästä on tullut tällainen?

Vierailija
6/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ajetaan muottiin. Totutetaan hiljaa hiljaisuuteen.

Vierailija
7/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jätä mies

2. Jos joskus alat suhteeseen, valitse itseäsi pienituloisempi mies (=Älä etsi lompakkoa)

Vierailija
8/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantsii riidellä

Vierailija
9/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrin kruunu loistaa kirkkaimmin.

*Minua on kohdeltu huonosti vuosia*

*Meillä vain yksi auto ja minä joudun menemään bussilla*

Ei jumalauta.

Vierailija
10/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistilta kuulostaa miehesi. Lue aiheesta, pohdi päteekö tilanteeseesi, ja toimi sen mukaisesti. 

Vierailija
11/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Vierailija
12/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa asperger-tyypiltä. Ne eivät kestä suunnitelmien muuttumisia ja muutenkin ovat rasittavan itsekeskeisiä, tahtomattaan. Mulla oli sellainen mies, aika raskasta oli elää hänen kanssaan kun kaiken piti mennä aina  suunnitellusti, ja yleensä hänen suunnitelmiensa mukaan.

Vierailija
13/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma mihin tässä tarkalleen tarvitaan neuvoa. Kommunikointiin vai arjen järjestelyihin ?

Vierailija
14/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tuhlaat ainoaa (?) hyvää elämääsi riitelemällä ja ahdistumalla vaikean miehen kanssa? Ne lapset kärsivät riidoista ja ahdistuvat, joten lasten parasta ajatellen olisi hyvä erota, ja aluksi hankkia oma auto.

Vierailija
15/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomasi perusteella mies ei ole vaikea vaan narsisti. Kaikki neuvottelu on turhaa - narsisti saa vain sinut tuntemaan itsesi typeräksi. Hän on läpeensä itsekäs ja on valmis tekemään mitä vain jotta saa tahtonsa läpi. Tarvittaessa hän osaa toki esittää hetken normaalinpaa, jotta lepyt. Kun sisäistät tämän asian, olet valmis eroamaan. Olisipa minun äitini tehnyt samoin.

Vierailija
16/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olette sopineet, että menet julkisilla ja sitten tänään just ennen lähtöä päätit kyseenalaistaa tämän ja ryhdyt inttämään?

Miksi juuri tuolloin, miksi ei jo eilen, miksi et mene taksilla, jos asia on sinulle ongelma? Minusta paskamaisinta ikinä on keskellä kiirettä ryhtyä kyseenalaistamaan asioita sen sijaan, että saisi suunsa auki aikaisemmin ja toimisi. Osta oma auto, jos autoilu on sinulle noin tärkeää, itsenäinen ja asiansa hoitava nainen olisi aikaa sitten tehnyt itselleen oman elämän miehen syyttelyn sijaan.

Vierailija
17/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miksi täällä aina neuvotaan eroamaan, jos suhteesa on ongelmia.

Itse en usko, että jokaiselle olisi ketään täydellistä kumppania.

Joskus neuvottiin, että avioliiton yksi tarkoitus on, että puolisot oppivat toisiltaan ja kasvavat ihmisinä.

Jos aina pitää katkaista välit siihen sukulaiseen, ystävään tai kumppaniin, jonka kanssa tulee jotain ongelmia ja pahaa mieltä, niin jääkö ketään jäljelle?

On olemassa parisuhdekursseja ja parisuhdeterapiaa. Suostuisikohan aloittajan puoliso sellaiseen lähtemään? Jos ei, niin parisuhdeterapiaan voi kuulemma mennä yksinkin.

Vierailija
18/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lause "mieheni on kohdellut minua huonosti jo vuosia"

Että mitä vittua. Kuka tuollaisessa parisuhteessa haluaa olla. Jos toinen kohtelee huonosti.

Kuulostaa siltä että joko aloittajalla on todella huono itsetunto ja alistuu huonoon suhteeseen ajatellen ettei muuta ole ansainnut.

Jos näin on, neuvoni on, ero ja sen jälkeen terapiaan.

Jos taasen kyseessä on vain liioitteleva narsistinen säälikalastelu tuntemattomilta, suosittelen reipasta juttelua miehen kanssa jotta asiat saadaan paremmalle tolalle. Jos ei jutut parane, sitten ero.

Vierailija
19/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene, äläkä enää syntiä tee! kirjoitti:

1. Jätä mies

2. Jos joskus alat suhteeseen, valitse itseäsi pienituloisempi mies (=Älä etsi lompakkoa)

No nykyinen on kyllä pienituloisimpi. Olisi edes suurituloisimpi, että jotain jäisi plussapuolelle! T. Ap

Vierailija
20/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tämä auto-ongelma nyt on ainoa mikä mättää. Että senkus vaan hommaa toisen niin kaikki on hyvin.

Ja kyllä pitäisi olla ok nostaa esille että "miksi sinä aina otat auton", tokihan sen voi tehdä jälkeenpäinkin, ja vähän epäilen ettei keskustelun lopputulos olisi ollut yhtään kummempi.

T. Se joka kertoi exänsä riitelytyylistä edellisessä ketjussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi