Tilastojen mukaan henkilöautolla ajetaan keskimäärin 2.3 matkaa (yht. 34 km) päivässä
Ladattavilla hybrideillä (kunhan vaan olisi riittävästi latauspaikkoja kotitaloissa, työpaikoilla, kauppakeskuksissa jne) voitaisiin siis monta matkaa kulkea ja kasvihuonekaasu päästöt liikenteen osalta voitaisiin noin puolittaa.
Wärtsilä kehittää laivoihin ja raskaisiin työkoneisiin sopivaa uudenlaista polttomoottoria joka onnistuessaan vähentää niiden päästöjä aika paljon.
Kommentit (5)
200km työmatkaa plus muut ajot joka arkipäivä, ei jouda töpselin varressa jossain apsin pihalla roikkumaan.
T. V6 TDI
Vierailija kirjoitti:
200km työmatkaa plus muut ajot joka arkipäivä, ei jouda töpselin varressa jossain apsin pihalla roikkumaan.
T. V6 TDI
Kaltaisiasi poikkeuksia tietysti on ja olen pahoillani, että joudut noin paljon ajamaan. Se ei kuitenkaan muuta sitä faktaa, että suurin osa autoista ei ole ajossa noin paljon. Keskimäärin auto on ajossa vartin päivässä. Muun ajan ehtii latailla.
Monella autolla suhataan miltei jatkuvasti lyhyttä matkaa.
Lentokoneisiin on kehitetty uudenlainen muotoilu joka vähentää jonkin verran kasvihuonekaasu päästöjä + biopolttoaineet niin lentoliikenteen päästöjä voi olla mahdollista vähentää 40-50%. Tähän päälle se että jatkossa lentäminen kallistuu ja lentoja on vähemmän...
Tiekunnan hoitama tie ei kestä sitä, että meistä jokainen hankkii painavan sähköauton eikä ilmasto kiitä, kun sähköauton tarvitsema energia tuotetaan aggregaatilla.
Keskimäärin Suomessa ei tarvitse lämmittää asuntoja ollenkaan, koska kesällä tulee niin paljon auringosta lämpöä.