Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahahuolet ahdistaa todella paljon ja päivittäin vaikka mitään "hätää" ei pitäisi olla. On vain nuo lainat, jotka kurittavat elämää. Miten rentoutua?

Vierailija
26.08.2023 |

Teen töitä säännöllisesti, välillä kahtakin työtä.
Asun yksin ja yksiössä. En usein juo enkä käy oikein missään. Elämä on aika suppeaa.

Nyt kun rahaa ei oikein ole mihinkään ylimääräiseen ja stressaan koko ajan tulevia laskuja ja sitä etten ole "vapaa".
Minä olin idiootti ja itsetuhon partaalla vaikeassa elämäntilanteessa ja siitä sitten otin velkaa, joka oli niin turhaa, että siinä ei ollut järjen häivää. En vain osannut ajatella selkeästi ja halusin helpotusta elämään, en välittänyt oikein mistään. Yritin päihteillä ja rahalla täyttää tyhjiötä ja haavaani.
Sitten otin pitkän saikun kun kehokin lakkasi toimimasta ja se oli parasta asia.

Toivuin, sain voimaa erota ja pääsin pois päihdekierteestä. Aloitin taas työt ja hyvällä palkalla.
Nyt makselen sitten pois kaikkea tuota mennyttä elämää. Noin 28 tuhatta euroa.
Se kalvaa päivittäin. Lasken ja lasken, tuloja ja menoja alituiseen. Haluaisin eroon noista lainoista.
Yritän tehdä paljon töitä ja saada maksettua nuo vauhdilla pois.
En oikein osaa rentoutua. Stressaan vaikka tiedän, etten voi tehdä muuta kuin elää yksi palkka kerrallaan ja maksaa laskuja. Jos olen reipas, niin muutamassa vuodessa olen maksanut suurimman osan pois.

Tämä kuitenkin vaikuttaa kaikkeen. Mihinkään ei viitsi lähteä ja en käytä mihinkään kauneudenhoitoon/vaatteisiin rahaa vaikka varmaan hiljalleen jo pitäisi.
Minulla ei ole edes autoa tms. Tuntuu, että olen koko ajan alijäämäinen korkojen maksun ja elämisen maksun vuoksi.

Mitä ihmettä neuvoksi? Täytyykö vain hyväksyä, että näillä mennään. Ehkä myöhemmin helpottaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä huonoin homma tilanteessasi on se, jos et osaa rentoutua (ilman päihteitä). Elämästä tulee raskasta suorittamista ilman palautumista.

Haluat reippaasti etuajassa hoitaa velkasi ja olla tehokas. Tarvitset tasapainoa kuormituksen ja levon suhteen. Lepo on tehokkuuden syntypaikka.

Muuten voi käydä niin, että stressi ja ahdistus vain jatkuvat, vaikka velat olisi maksettu. Onko velka ainoa tai edes pääasiallinen syy päivittäiseen ahdistukseesi?

Yritän rentoutua, jotenkin.

Tosin ihan totta, etten voi stressata jatkuvasti. Minulla menee elämä hukkaan kun mietin vain mitä teen tai en voi tehdä koska raha. Täytyy tehdä töitä. Toisaalta pitäisi vain myös elää.

Hemmetti kun en tiedä. Kunhan nyt vaan menen kuukausi kerrallaan.

Ehkei se ole ainoa syy mutta kyllä taloudelliset asiat myös vaikuttaa muuhunkin. En voi luoda sellaista elämää kuin haluaisin.

Mutta luotan, että löydän vielä ratkaisun.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän