Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäröinti vauvakuumeisena

Vierailija
26.08.2023 |

Päätettiin puolison kanssa, että vauva saa tulla, jos on tullakseen. Olen nyt ollut melkein kuukauden ilman ehkäisyä, menkkoja ei ole vielä tullut. Nyt on mieli todella matalalla (hormonit?) ja vauvakuume ei ole lähtenyt mihinkään, mutta muuten tuntuu, ettei siinä ole mitään järkeä. Onko muilla ollut samaa?

Olen äänille herkkä ja elämänmuutosta on todella vaikea kuvitella. Samalla vertaan itseäni muihin, että ei me olla kuin muut lapsiperheet. Oma lapsuus oli aika huono, osaanko antaa lapselle ne eväät tunne-elämään, mitä en itse saanut, ja olen nykyään muutenkin vähän kummallinen juuri siksi. Rahaa menee ja kroppakin varmaan pilaantuu. Paljon pinnallisia asioita.
Samaan aikaan miettii, että jokainen perhe on erilainen, me olisimme vain vähän erilaisempi. Rahaa tulee ja menee muutenkin. Ehkä juuri huonon lapsuuden takia osaa tietoisesti antaa tarvittavan tuen ja huolenpidon. Kroppa muuttuu ikääntyessä muutenkin.

Itkettää ajatus, että vauvaa ei tulisi. Matalan mielialan takia nämä lapsivastaiset ajatukset saattavat olla hetkellisiä. Toisaalta vauvakuumekin voi mennä ohi. Puolisolle molemmat vaihtoehdot käyvät, hän on vähän vanhempi ja hänellä on jo yli 10-vuotias lapsi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? En lähtisi tekemään lasta muutaman vuoden tuntemisen perusteella.

Ja miehellä on jo yksi ero takana.

Jos sinulla on ollut rakkaudeton lapsuus, niin varmista , ett seurustelunne on terveellä pohjalla ennen lapsen hankintaa.

Ja olisi todella hyvä, että teillä on turvaverkkoja.

10 vuotias voi olla hyvinkin mustis vauvasta ja mies joutuu puun ja kuoren väliin ja se vaikuttaa myös keskinäiseen suhteeseenne.

Vierailija
2/6 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen tee lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lastensuojelu on jo muutenkin ylikuormassa.

Vierailija
4/6 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tulisi tehdä ainostaan aidosta halusta olla vanhempi, esim miehen joko tai, sinun vauvakuume, ei hyvä.

Vierailija
5/6 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tulisi tehdä ainostaan aidosta halusta olla vanhempi, esim miehen joko tai, sinun vauvakuume, ei hyvä.

Mulla on ihan vi tun sama tuleeko lapsi vai ei.🤦. No, ei hyvältä kuullosta.

Vierailija
6/6 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse itkin kaksi viikkoa melkein päivittäin kun jätettiin ehkäisy pois. Muutos tuntui niin pelottavalta. Kun ei sitten tärpännytkään ekalla kerralla, pelko lpasen saamisesta hävisi ja saamattomuudesta tuli tilalle. Viiden kuukauden jälkeen kun vihdoin tärppäsi niin olin niin onnellinen, mutta tottakai on aina se huoli, että mitä nämä muutokset tuo tullessaan. Lapsi on silti maailman rakkain!