Miksi alkoholin suurkulutusta pidetään normaalina?
Kommentit (29)
Raitis kirjoitti:
Itse kieltäydyin myös vastaavanlaisista menoista, jos niiden pääsisältö liittyy alkoholiin.
En jaksa katsella ryyppääviä ihmisiä. Tyhmintä mitä itselle voi tehdä on käyttää päihteitä!
Harmittaa, kun tulevia pikkujouluja suunniteltaessa työkaverit jo suunnittelevat miten teatterin väliajalle voi tilata juotavat, ettei vaan joudu olemaan kuivin suin. Täytyy varmaan jättää tämäkin taas väliin.
Eniten tuossa ärsyttää se, että juovat ihmiset ihmettelevät isoon ääneen, että etkö juo? Miksi siihen täytyy puuttua ja tehdä iso numero? itse en koskaan kommentoi toisten juomisia, ei tulisi mieleenkään. Alkoholin ystävät sen sijaan paheksuvat juomattomuutta aina ja ainoat hyväksyttävät syyt edelleen ovat raskaus tai alkoholismi. Surullista.
Raivostuttaa tollaiset yleistäjät, laskepa ensi kerralla kuinka moni paheksuu sun juomattomuutta vaikka 30 ihmisestä. Ehkä 1-2? Ja sä valitat että aina paheksuvat.
Itseä ei kiinnosta hittojakaan kenenkään lasin sisältö enkä ole asiasta ikinä kysynyt. Hiljattain olin naiset skumppaillassa ja kun ystävä oli kaatamassa mulle juomaa osoitin vichypulloani, ja hän vaan tokas et okei.
Ei juuri ketään kiinnosta sun juomiset, vaikka itse kuvittelet olevasi lumihiutale. Jos joku kysyy mikset juo, voit vastata siihen ettet välitä alkoholista ja kysyjä jatkaa varmasti elämäänsä eteenpäin, sinä et ole niin kiinnostava kuin luulet.
Vierailija kirjoitti:
Raitis kirjoitti:
Itse kieltäydyin myös vastaavanlaisista menoista, jos niiden pääsisältö liittyy alkoholiin.
En jaksa katsella ryyppääviä ihmisiä. Tyhmintä mitä itselle voi tehdä on käyttää päihteitä!
Harmittaa, kun tulevia pikkujouluja suunniteltaessa työkaverit jo suunnittelevat miten teatterin väliajalle voi tilata juotavat, ettei vaan joudu olemaan kuivin suin. Täytyy varmaan jättää tämäkin taas väliin.
Eniten tuossa ärsyttää se, että juovat ihmiset ihmettelevät isoon ääneen, että etkö juo? Miksi siihen täytyy puuttua ja tehdä iso numero? itse en koskaan kommentoi toisten juomisia, ei tulisi mieleenkään. Alkoholin ystävät sen sijaan paheksuvat juomattomuutta aina ja ainoat hyväksyttävät syyt edelleen ovat raskaus tai alkoholismi. Surullista.
Raivostuttaa tollaiset yleistäjät, laskepa ensi kerralla kuinka moni paheksuu sun juomattomuutta vaikka 30 ihmisestä. Ehkä 1-2? Ja sä valitat että aina paheksuvat.
Itseä ei kiinnosta hittojakaan kenenkään lasin sisältö enkä ole asiasta ikinä kysynyt. Hiljattain olin naiset skumppaillassa ja kun ystävä oli kaatamassa mulle juomaa osoitin vichypulloani, ja hän vaan tokas et okei.
Ei juuri ketään kiinnosta sun juomiset, vaikka itse kuvittelet olevasi lumihiutale. Jos joku kysyy mikset juo, voit vastata siihen ettet välitä alkoholista ja kysyjä jatkaa varmasti elämäänsä eteenpäin, sinä et ole niin kiinnostava kuin luulet.
Harmi kun sinua raivostuttaa. Itse kykenen keskustelemaan ilman raivostumista.
Harvoin varmaan on tuollaista tilannetta jossa on ympärillä 30 ihmistä ihmettelemässä, joten antamasi laskuesimerkki on melko hankala toteuttaa.
Voihan se olla, että sinun ympärilläsi olevat ihmiset eivät tuon enempää asiaa ihmettele. Omalla kohdallani taas on aina päinvastainen tilanne. Esim. Työpaikallani olen ainut joka ei käytä alkoholia ja siitä usein nähdään vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pidetä normaalina muuta kuin raittiusintoilijoiden fantasioissa.
Terveisin: ei todellakaan raitis ihminen
En ole raittiusuntoilija, vaan kohtuukäyttäjä. Olen huomannut myös, että monissa piireissä juomattomuutta tai vähän juomista pidetään outona (onneksi ei omassa lähipiirissä, mutta välillä on pakko muiden kautta tämmöisiä ihmisiä kohdata). Onneksi nuoremmassa polvessa on havaittavissa muutosta.
Täällä se on aina kaksi vaihtoehtoa: raivoraitis tai rapajuoppo. Suurin osa ihmisistä osaa käyttää ihan kohtuudella. Jos otat pari lasia viiniä illallisella tai vähän enemmän pikkujouluissa, ei se tee kenestäkään alkoholistia. Jos ei voi lähteä teatteriin siksi, että väliajalla otetaan lasilliset, ongelma on tällä lähtijällä. Pakko ei tietenkään ole mennä, mutta hieman kohtuutonta vaatia alkoholittomia pikkujouluja. Aikuiset ihmiset eivät ihmettele kenenkään juomattomuutta. Jos joku näin tekee, voi hänelle vastata vaikka vähän tökeröstikin.
no entäs 90/00 luvuilla? Silloin kaikki joi. Se oli ihan normaalia.
Mä mielelläni meen tapahtumiin ja bileisiin vaikka siellä oliski muilla viinaa laseissa, yleensä alkuilta on kiva ja sit kun homma menee liian huuruiseks niin mä lähden kotiin ja herään hyvillä mielin seuraavana päivänä :D Ei nuo yleensä kysele miksen juo, meillä ei välitetä kun kaikki meistä on välillä selvinpäin bileis.
Voisin perustaa raittiusyhdistyksen, mutta kannatus jäisi vähäiseksi?
Ei sitä pidetä normaalina. Ei ole pidetty pitkään aikaan. Ja hyvä niin.
Jos ihminen juo alkoholia päivittäin niin hänellä on riippuvuus, ja jos hän juo itsensä humalaan hän on säälittävä pelle.