Luuleeko joku oikeasti että kaikki työttömät ei halua töihin?
Onko oikeasti joku näin ääliö? Ihme että on töissä edes noilla ääliön aivoilla.
Kommentit (21)
Tunnen kyllä lähinnä niitä, jotka eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan halua, en ole ikinä halunnut.
Olet osa työttömistä. Se vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen perusteella kukaan muukaan työtön ei halua töihin?
Eiväthän kaikki haluakaan. Valtaosa haluaa mutta pieni osa ei. Eli se pitää paikkansa että kaikki työttömät eivät halua töihin.
En luule. Luulen että 2/3 työttömistä haluaa töihin. Ongelma että vain oman alan töihin ja 5km kotoa pitäisi löytyä hyvä palkkainen työ. Pieni osa valmis joustamaan näistä spekseistä.
Ei luule. Ne jotka haluaa, menee töihin.
Minä olen töissä mutta en haluaisi olla.
Tuilla elely on mukavaa. Työt häiritsee harrastuksia.
Kerron totuuden: Työttömät haluaa töihin ja kuvittelee yleensä jonkin työn, joka olisi kiva.
Totuus työnteosta: Sitten kun on töissä, oikeastaan mikään työ ei maistu eikä ole kivaa, olisi kiva laiskotella ja nukkua pitkään ja sen takia monet kadehtii työttömiä.
Olen 61v nainen, yt- neuvotteluissa työttömäksi jäänyt. 87v isäni kertoo minulle, että menet kysymään töitä firmoista, kyllä ne palkkaa. 😃
Näillä populistisilla työttömien potkimisilla pyritään vain hyväksyttämään toimet taloudessa. Tätä retoriikkaa mm kokoomus on harjoittanut jo pitemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas päinvastoin tiedän hyvin monta jotka todellakin toivovat saavansa töitä ja ahkerasti hakevat. Meillä näköjään hyvin erilainen tuttavapiiri.
Mitä kivaa työttömyydessä muka on? Aina rahat loppu yms.
Vierailija kirjoitti:
Olen 61v nainen, yt- neuvotteluissa työttömäksi jäänyt. 87v isäni kertoo minulle, että menet kysymään töitä firmoista, kyllä ne palkkaa. 😃
60-70-luvulla se menikin noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-70-luvulla se menikin noin.
Myös 80-luvulla
Vierailija kirjoitti:
Kerron totuuden: Työttömät haluaa töihin ja kuvittelee yleensä jonkin työn, joka olisi kiva.
Totuus työnteosta: Sitten kun on töissä, oikeastaan mikään työ ei maistu eikä ole kivaa, olisi kiva laiskotella ja nukkua pitkään ja sen takia monet kadehtii työttömiä.
Ei näin. Minä olen 61v nainen, olen tottunut tekemään töitä. Aloitin työt 14 vuotiaana. Ei ole minun vikani, että Suomessa on ikäsyrjintää. Ei ole minun vikani, että työnantaja päätti irtisanoa minut yt- neuvotteluissa, 30 vuoden työurani jälkeen. Kukaan ei palkkaa enää ikäistäni ihmistä. Älkää syyllistäkö työttömiä kaikesta.
Kaveri on töissä sielä ja arveli 30% olevan sellaisia jotka eivät edes tahdo työllistyä.
Pitkittyneestä työttömyydestä pitäisi suoraan työllistyä johonkin hanttihommiin...
Vierailija kirjoitti:
Jotkut työllistyy, riippuu niin paljon alasta ja osaamisesta.
Itsensä työllistämiseen ja yksityisyrittäjyyteen tullaan panostamaan runsaasti tällä hallituskaudella. Vaihtoehtoja löytyy runsaasti.
Minä en ainakaan halua, en ole ikinä halunnut.