Miten ihmeessä meidän kissa pääsee vaatekaapin " yläkaappiin" ?
Meillä on toisessa yläkaapissa lakanoita ja toisessa on pyyhkeitä.
Esim. just äsken sain hirveen sätkyn, kun tuolta pyyhe kaapista kuului hirveetä kolinaa ja kukas muukaan siellä oli kun meidän toinen kissa.
Tuonne lakana kaappiin kissa pääsee niin, että se hyppää tuohon kilpikonnien (meillä on kaksi punakorvaa) akvan päälle (tuo on suht korkea ja vielä korkean lipaston päällä) ja siitä sitten hyppää tuonne.
Mutta tuo toinen kaappi on niin, ettei se pääse mitenkään hyppäämään sinne, mutta tuosta roikkuu välillä meidän kansallispuvut tuulettumassa ym. Ja ainakaan puvuissa ei ole mitään kynsien jälkiä, mutta voiko tuo muka kiivetä niitä pitkin? Tällä hetkellä tuossa on esikoisen toppahaalari kuivumassa. Kaappi on korkealla, ihan tuossa katonrajassa (tietenkin kaappi on aika iso, mutta kuitenkin). Tuo on siis toisen kaapin päällä.
Kommentit (3)
Toinen kissa on viehtynyt kaikkiin laatikoihin, joihin hivuttautuu itse avaamalla laatikon. Toinen taas nukkuu vaatehuoneessa mun laukun päällä ja kun otin pois nukkui sitten toisen laukkuni päällä, joka oli lattialla. Ja miksi just mun laukkujen. Kiva kun ne sitten ihan karvoissa. :)
Joo, tuo meidän " Heimo Huima" tykkää myös pahvilaatikoista, mitä pienempi, sen parempi. Siihen se sitten ahtautuu kerälle ja kehrää tyytyväisenä :)
Ja myös tuota " laukkujen päällä nukkumista" harrastetaan meillä. Jos erehtyy jättämään repun sohvalle, niin voi olla takuu varma siitä, että jompi kumpi kissa on puolen tunnin sisällä sen päällä makaamassa.
Toinen kissa puolestaan tykkää nukkua meidän sängyssä peittojen alla (se menee siis päiväpeiton JA peiton alle).
Ja tämä " Heimo Huima" on myöskin kiinnostunut keittiön kaapeista (meillä on myöskin kaksi kääpiöluppaa ja jyrsijöitä) ja elukoiden ruokia säilytetään yhdessä keittiön kaapissa. Vaikka sen oven laittaisi kuinka tiukasti kiinni, niin tuo katti saa sen jotenkin auki. Eräänä päivänä ihmettelin sitä, että miksi keittiön kaapissa rapisee ja eikös siellä ollut tämä katti. Ovi ollut raollaan ja laitoin oven kiinni, kun olin ensin tarkistanut ettei tuo katti ollut siellä ja laitoin siihen tuon tuolin eteen (se on meidän " lapsilukko" , kun ei muutakaan keksitty ja toimii, vaikkakin välillä tuo saa oven auki). Onneksi kissa ei ollut tuolla kuin 15 minuuttia.
Vesassa on turha kuvitellakkaan käyvänsä ovi kiinni, jos oven laittaa kiinni oven takana tallittaa taaperon lisäksi myös kaksi kissaa, jotka kuopsuttavat ovea. Jos ovi on auki, katit eivät ole moksiskaan.
Noiden suurinta huvia on istua ihmisen sylissä, kun katsoo telkkaa tai on koneella. Nuo " seuraavat" ohjelmaa tai mitä netissä on. Ja jos yrittää lukea sängyssä, nuo tulevat siihen sun ja kirjan väliin ja eivät varmasti anna lukurauhaa. Ja yleensä nuo ovat naama kirjaan päin.
Ja paperikassit on kanssa IN. Niissä on kiva rapistella.
kissa, kuin sirkuskissa. Pomppaa ihan mihin vaan, kaikki on mahdollista. On ihan erilainen kuin aiemmat kissamme jotka eivät hyppimisestä välittäneet.