Erosivatko teidän raskaudet toisistaan merkittävästi?
Odotan toista lastani ja olen ihan puulla päähän lyöty. Ensimmäinen raskaus oli helppo, alkuraskauskin lähinnä pari viikkoa etovaa oloa ja turvotusta. Teki mieli syödä raikkaammin, mutta ei erityisiä mielitekoja. Raskaus sujui hyvin enkä muista isompia vaivoja, mitä nyt lopussa oli ne ison mahan ongelmat ja unettomuus.
Nyt on rv 9+0 ja olen ihan rikki. Pahoinvointi seurasi heti plussattuani, en jaksa yhtikäs mitään. Nukun päiväunia ja menen ajoissa nukkumaan, hyvä että jaksan kaupassa käydä. Pakko syödä tunnin välein jotain tai olo on hirveä. Kauheat mieliteot, yhtänä päivänä haluan subin chipotlemajoneesia, toisena syödä hk sinistä kylmänä, kolmantena kilon persikoita. Olen käytännössä kuin krapulassa 24/7 ja nälkäinen kuin pieni eläin.
En malta odottaa miten tämä etenee... Onko muillakin ollut radikaaleja eroja raskauksien välillä?
Kommentit (7)
Majoneesia, sinihomejuustoa ei syödä raskaana.
Varo Suomen äitiyshuoltoa. Huh, saa pitää itse huolen että lapsi ei synny vammaisena. Tiedän tapauksen missä sabotointiin synnytys alkamaan 5 vko aikaisemmin.
Oli myös tilanne, missä oli jo ennakkoon tiedossa, että sektio välttämätön, mutta läskiperse kätilö vaan höpisi niitä näitä kuten, miksi sä sektion haluat ja oho illalla sitten hätä sektio, kun äiti viimein lähes pakotti upeat "ammattilaislääkärit" paikalle.
Varo ainakin Helsingin naistenklinikan henkilökuntaa. Vaikea uskoa mitä törkyä sielläkin on.
2 raskausta joissa molemmissa kaikki mahdolliset oireet. Oksentaminen alkoi viikko oviksesta ja jatkui synnytykseen molemmissa. Toinen tyttö ja toinen poika joten eivät selity silllä että olisivat samaa sukupuolta. Eli vastaukseen, eivät eronneet mitenkään toisistaan.
Erot raskauksien välillä on hyvin yleisiä ja täysin normaaleja. Itselle ensimmäinen raskaus oli niin hirveä, että meinasin jättää lisälapset kokonaan tekemättä sen takia. En kuitenkaan jättänyt ja kaksi seuraavaa sujuivat varsin kivuttomasti ilman kummempia pahoinvointeja.
Hei kirjoitti:
Majoneesia, sinihomejuustoa ei syödä raskaana.
Hyvin voi syödä. Majoneesissa ei ole mitään mitä ei voisi syödä. Ja ap:n "sinihomejuusto" oli HK:n sinistä eli makkaraa :D
Vierailija kirjoitti:
Varo Suomen äitiyshuoltoa. Huh, saa pitää itse huolen että lapsi ei synny vammaisena. Tiedän tapauksen missä sabotointiin synnytys alkamaan 5 vko aikaisemmin.
Oli myös tilanne, missä oli jo ennakkoon tiedossa, että sektio välttämätön, mutta läskiperse kätilö vaan höpisi niitä näitä kuten, miksi sä sektion haluat ja oho illalla sitten hätä sektio, kun äiti viimein lähes pakotti upeat "ammattilaislääkärit" paikalle.
Varo ainakin Helsingin naistenklinikan henkilökuntaa. Vaikea uskoa mitä törkyä sielläkin on.
Synnytin ensimmäiseni TYKSissä ja tämän toisen myös, jos kaikki menee mallikkaasti. Esikoinen syntyi lopulta kiireellisellä sektiolla monen mutkan kautta ja olen kaikesta huolimatta tyytyväinen.
Jospa tämä toinen vähän takkuisemmin liikkeelle lähtenyt raskaus tietäisi sujuvampaa synnytystä!
Ap
Ekalla kerralla oli alusta loppuun saakka hirveä pahoinvointi ja oksentelin päivittäin. Varmasti siitä johtuen oli myös todella väsynyt ja voimaton olo koko ajan.
Toisella kertaa ei mitään oireita, olin jo viikolla 13 raskaana, kun tajusin edes olevani raskaana (kuukautiset tulivat normaalisti pari ekaa kk).
Olin elämäni kunnossa koko raskauden ajan.