Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupoissa ei ole koskaan minun kenkä kokoa... 42.. Olen nainen :-(

Vierailija
25.08.2023 |

Ihan perus marketeissa siis joista saisi halvimmalla. Harmittaa. Juuri etsin uusia kenkiä. Katsoin myös miesten osastolta jos löytäisi jotain kivoja, mutta ne kaikki näytti vaan miesten kengiltä

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speden elokuvassa mainittiin tuota pienempi katastrofikooksi.

Vierailija
42/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisien kuuluu olla standardikokoisia ja -näköisiä. Vielä nykyaikanakin. Muutoin olet vääränlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti Citymarketista ja Prismasta sekä mm. Tarjoustalosta saa naisten koko 42 kenkiä. Lisäksi monestakin kenkäkaupasta.  Etkö vaan jaksa etsiä? Kittarissa oli nimittäin paljon, äitini ja minä (mol. koko 42) sovitimme useampaa paria. :O

Vierailija
44/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten jalkojen keskikoko Suomessa on 39-41. Muutama vuosi sitten ei helpolla löytänyt 41-koon naisten kenkiä kaupoista, nykyään koot loppuvat usein kaupoissa juuri siihen. Aika ihmeellistä.

Vierailija
45/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä sama9 ongelma, isommissa kokoluokissa ei löydy kunnon valinnanvaraa. Onneksi netissä on hyviä kauppoja joista löytyy kokoja! Esim. tämä ruotsalainen nettikauppa on hyvä ja toimittaa Suomeen nopeasti parissa päivässä. https://www.grandshoes.com/fi-fi

Kiitos tästä vinkistä!

Mieheni kengän koko on 47 ja välillä sopivien kenkien löytäminen on hankalaa.

Aloittajan ongelmaan voin samaistua teinityttäreni kautta, isäänsä tullut tytär on pitkä ja kengän koko on myös 42.

Netistä tilataan, jotta saa mieleiset kengät. Nikeltä on löytynyt mieleiset tennarit, Hokalta lenkkarit, juhlakengät löytyivät Zalandoa sitkeästi tutkimalla.

Onneksi nuoret ovat valistuneita nykyisin ja tyttärelle pituus ja kengän koko ovat vain omia ominaisuuksia, eivät mitään muuta ja on onnellinen ja tyytyväinen omana itsenään.

Vierailija
46/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti Citymarketista ja Prismasta sekä mm. Tarjoustalosta saa naisten koko 42 kenkiä. Lisäksi monestakin kenkäkaupasta.  Etkö vaan jaksa etsiä? Kittarissa oli nimittäin paljon, äitini ja minä (mol. koko 42) sovitimme useampaa paria. :O

No täytyy myöntää, että mulla on kyllä tietyt värit mitä etsin. Musta/valkoinen tai sitten harmaa/beige. Värikkäistä en tykkää. Niin ehkä en sit sen takia löytänyt. Mutta esim mustia/valkoisia mun kooossa (42) en löytänyt ollenkaan. Katsoin tennarit ja perus kävelykengät läpi. Kokoja 40-41 olisi vielä ollut. Meinasin sovittaa 41 jos sopis, mutta varman olisi ollut turhaa, olis alkanut puristaa kummiskin.

Vierailija
47/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että Zalandon ja muiden ihananhelpot palautukset menevät suoraan tuhottaviksi!

En ole moneen vuoteen tilannut netistä mitään. Minulla on ostolakko ja kaappien perkaus menossa. Kiikutan kirpputoreilla ja jos siellä on jokin ylivoimainen houkutus, niin ostan.

Maailma hukkuu turhaan tavaraan!

No ei kyllä ainakaan kaikki mene. Olen nimittäin tilannut Zalandolta erään vaatteen kahteen kertaan ja aivan saman sain molemmilla kerroilla. Siihen oli nimittäin laitettu itse se tuotelappu hakaneulalla kiinni ja oli vielä aivan väärä koko vaatteessa. Molemmilla kerroilla tuli täysin sama tuote.

Vierailija
48/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaisilla tuntuu olevan aika isot jalat. Olen jo monena syksynä myynyt villasukkia ja naisten sukista aina ensimmäisenä ostetaan/myydään loppuun koot 39-41.

Vierailija
49/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynaisilla tuntuu olevan aika isot jalat. Olen jo monena syksynä myynyt villasukkia ja naisten sukista aina ensimmäisenä ostetaan/myydään loppuun koot 39-41.

No olen aika pitkä (yli 180cm) niin jalkakin on iso. En sitten tiedä miten yleistä tämä on. Isäni on yli 200cm.

Vierailija
50/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kuitenkin myös melko pitkää väkeä. Ihan sopusuhtaiselta näyttää 40+ jalka jos on keskivertoa pidempi.

Vierailija
51/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten jalkojen keskikoko Suomessa on 39-41. Muutama vuosi sitten ei helpolla löytänyt 41-koon naisten kenkiä kaupoista, nykyään koot loppuvat usein kaupoissa juuri siihen. Aika ihmeellistä.

Esim Lidlissä myydään naisten kenkiä vain tuohon kokoon asti (41) :-( siten miehillä on aina rumat värit.

Vierailija
52/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muutu tytöksi sanomalla olevasi sellainen.

Vierailija
53/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin joskus Tallinaan mennä Vivian vau liikkeesen. Upeita kenkiä isompaankin jalkaan. Instasta voi käydä kurkkaamassa valikoimaa.

Vierailija
54/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et muutu tytöksi sanomalla olevasi sellainen.

Typerä kommenti.

Vierailija
55/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt mutta et ole nainen jos on noin iso jalka. Miesten osastolle hoplaa...

Kannattaisi kysyä Martina Aitolehdeltä. Sillä on varmaan kans ainakin sama koko ellei isompi.

Vierailija
56/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans jalankoko 42. Itse kyllä epäilen, että nuo koot vaan katoaa hyllystä aika nopeasti, sillä usein niitä kokovalikoimassa on merkittynä, vaan hyllyssä ei ole lainkaan. Alelaarista löytyy ne korolliset kengät - joita ainakaan itse en viitsi käyttää, kun olen myös pitkä.

Itse suosittelen käymään kenkäosastolla useammin ja vähän ennakoimaan mitä tarvitsee.

Netistä tilaamisen ongelma on se, että pitäis aika tarkkaan tietää eri merkkien kokopolitiikka. Ovat välillä liian pieniä, välillä liian suuria, ihan kuin kokostandardi puuttuisi.

Vierailija
57/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä ihan todellinen ongelma on, se on selvää. Sitä paitsi jalatkin muuttuvat ikävuosien myötä ja sitten ovat vielä turpoavat jalat, joihin tarvitaan tietysti isompi koko. Netissä kokomerkinnöissä on huolimattomuutta, esimerkiksi toisessa tuotteessa 42 ja suluissa 8.5 ja toisessa 42 ja suluissa 10,5. Tietenkin etsin näitä kympin kenkiä. Luulisi julkisen keskustelun vaikuttavan asiaan, jos asiakkaiden toiveet eivät kerran välity muuten sisäänostajille.  Muita ongelmia kenkähankinnoissa: perinteisissä talvisaappaissa, jos koko löytyy, ei mahdu vetoketju kiinni. Jos kiva malli, mutta pohja liukas eikä sovi syys-huhtikuun käyttöön, jolloin voi jossain paikoin olla jäiset tiet. Jos muuten mukava lenkkikenkä, pohja liian sileä maastoon tai muuhun käyttöön. Jos kiva malli ulkoiluun, mutta eipä löydy varrellisena, joka suojaisi nilkkoja tai olisi kivan näköinenkin. Leveys on tärkeä: normaali- tai H-leveys tarvitaan useimmiten.

Vierailija
58/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zalandolta saa vaikka ja mitä! Mikä ihmeen vaiva se palauttaminen on? Suurempi vaiva minusta kiertää kaikki kylän kaupat etsimässä ei oota...

Mutta mitä ihmettä tarkoittaa jossain noissa zalandon tuote sivuilla "Tämä tuote on normaalia kokoa pienempi, tilaa kokoa isompi". Pitääkö nuo paikkaansa?

Ei aina pidä. Mutta jostain aloitettava jos haluaa löytää sopivia kenkiä. Yksi hyvä apukeino on käydä kenkävalmistajien sivuilla ja googlata esim. Clarks size guide, siellä on kerrottu, minkä pituiseen jalkaan heidän eri koot sopii. Mulla on jalan pituus 25 cm ja sitten vain katson taulukosta koon. Esim. Clarksilla se on 40 eli 6,5.

Useimmilta kenkäfirmoilta löytyy tällainen taulukko.

Vierailija
59/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa koko 42. Hyvin löydän netistä, en yleensä käy kaupassa etsimässä kenkiä. Olen 182cm, joten ihan sopusuhtaiselta näyttää jalatkin. Ja kauniit kasvot ja hiuksetkin on, joten harva tuijottelee jalkojani, eikä poikakaverikaan ole ikinä valitellut.

Vierailija
60/65 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kanssa koko 42. Hyvin löydän netistä, en yleensä käy kaupassa etsimässä kenkiä. Olen 182cm, joten ihan sopusuhtaiselta näyttää jalatkin. Ja kauniit kasvot ja hiuksetkin on, joten harva tuijottelee jalkojani, eikä poikakaverikaan ole ikinä valitellut.

Oletko minä? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän