Kaupoissa ei ole koskaan minun kenkä kokoa... 42.. Olen nainen :-(
Ihan perus marketeissa siis joista saisi halvimmalla. Harmittaa. Juuri etsin uusia kenkiä. Katsoin myös miesten osastolta jos löytäisi jotain kivoja, mutta ne kaikki näytti vaan miesten kengiltä
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, kyllä 42 on ihan peruskoko vielä. Ihan cittarista olen ostellut.
43-44 alkaa olla vaikeampia, monella teinitytöllä näitä.
Sitten kai minun cittari on pieni ja p*rseestä. Ei koskaan löydy. Joskus harvoin tuurilla
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt mutta et ole nainen jos on noin iso jalka. Miesten osastolle hoplaa...
Minä ostan miesten osastolta kokoa 46, vaikka olen nainen. En käytä hameita, kun isot jalat korostuisivat. Netistä saisin naisellisiakin kenkiä isoa kokoa, mutta en ole vaivautunut. Pojalleni ostan 49 kenkiä Zalandolta. Palauttaminen on ihan helppoa, jos kenkä ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla seuranhaku vaikeaa tuolla kintun koolla. Tiesitkö että on olemassa kauneusoperaatioita joilla saisit jalkaa pienemmäksi?
onneksi minut siunattiin näteillä kasvoilla, vaikka jättiläisjalka onkin.
Pienentykää! kirjoitti:
Tuo on jättiläisnaisten ongelma.
Ei voi pienentyä, heh heh :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, kyllä 42 on ihan peruskoko vielä. Ihan cittarista olen ostellut.
43-44 alkaa olla vaikeampia, monella teinitytöllä näitä.Sitten kai minun cittari on pieni ja p*rseestä. Ei koskaan löydy. Joskus harvoin tuurilla
Tyttärelle ostan kokoa 42 ja tosiaan ei kovin usein löydy tarjouksesta. Olen kyllä silloin tällöin Sellon cittarista löytänyt hänelle alennuksesta mm. viimeksi kahdet kivat talvisaappaat.
Mullakin 42. Viime aikoina olen tilannut Sellpyltä! Sinne kun laittaa koko 42 ja uudet/uudenveroiset niin löytyy esim. mallikappaleita.
Olet mielummin ilman kenkiä kuin tilaat netistä? Ok. Elämästään ei kannata tehdä liian vaikeaa vain periaatteen vuoksi.
Usein myös suositummat koot menevät ensin eli 38, 38,5, 39. Ellei joku tilaa oikein reippaasti sitä suositumpaa ja hyvää mallia enemmän, kohtuuhinnalla. Ei ole kiva jos kauppa sanoo ettei ole sopivaa kenkää ja on kausituote, ettei tulekaan. Moni etsii sitä ei-hiertävää mallia ja ergonomista. Tai hyvä vuori.
Kyllä ihan perus citymarket ja prismasta löytyy. Minunkin jalka on 41-42 ja vaihtoehtoja on monia. Ihan naisellisia kenkiä löytyy myös. En sitten ymmärrä mistä te etsitte..
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt mutta et ole nainen jos on noin iso jalka. Miesten osastolle hoplaa...
Eli minä en ole transmies vaan biologinen mies koska kengänkokoni on 42? Jesss!
Vierailija kirjoitti:
Olet mielummin ilman kenkiä kuin tilaat netistä? Ok. Elämästään ei kannata tehdä liian vaikeaa vain periaatteen vuoksi.
No kai se on pakko tilaa netistä. Mutta mulla on myös se ongelma, mutta kuten joku jo sanoi palauttelu ei ole kauhean mukavaa touhua
Tiesittekö, että Zalandon ja muiden ihananhelpot palautukset menevät suoraan tuhottaviksi!
En ole moneen vuoteen tilannut netistä mitään. Minulla on ostolakko ja kaappien perkaus menossa. Kiikutan kirpputoreilla ja jos siellä on jokin ylivoimainen houkutus, niin ostan.
Maailma hukkuu turhaan tavaraan!
Sama ongelma. Netistä joskus tilannut, mutta eivät sopineet kun vähä erikoisempi jalka nii joitui jatkuvasti takas lähettämään, joten siitä nyt luopunut.
Jos yhtään tiedät minkä profiiliset kengät sopivat sulle niin netistä kyllä löytää sopivat kun katsot, että tilaamiesi kenkien profiili on samanlainen kuin nykyisissä kengissäsi. Saman merkin kenkien lesti on samanlainen niin samaa merkkiä voi huoleta tilata netistä. Jos ostan esim. lenkkareita niin tiedän, että voin tilata netistä Niket ja Adidakset tietyssä koossa ja ne sopivat aina ja katson, että sen kengän profiili ja pohjan paksuus on sama kuin vanhoissa. Asics ja Brooks ei sovi mulle alkuunkaan eli en edes mieti niitä. Adidaksen ja Niken tennarit myös sopii mulle ja voin ostaa minkä mallin tahansa. Netistä muuten löytää välillä todella hyviä alennuksia kengistä. Olen ostanut 80e kengät 25 eurolla Zalandon alesta.
Kävin pari viikkoa sitten Tuurin Nahkapaikassa. Ajattelin alennusmyynnistä etsiä vielä kesäkengät. Löysin useammat kengät kokoa 40 ja 42. Muuten hyvä, mutta olisin itse tarvinnut kokoa 41. Se oli monessa kesäkenkämallimallissa loppu. No löysin sentään syksyn kengät, ei ollut hukkareissu.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään tiedät minkä profiiliset kengät sopivat sulle niin netistä kyllä löytää sopivat kun katsot, että tilaamiesi kenkien profiili on samanlainen kuin nykyisissä kengissäsi. Saman merkin kenkien lesti on samanlainen niin samaa merkkiä voi huoleta tilata netistä. Jos ostan esim. lenkkareita niin tiedän, että voin tilata netistä Niket ja Adidakset tietyssä koossa ja ne sopivat aina ja katson, että sen kengän profiili ja pohjan paksuus on sama kuin vanhoissa. Asics ja Brooks ei sovi mulle alkuunkaan eli en edes mieti niitä. Adidaksen ja Niken tennarit myös sopii mulle ja voin ostaa minkä mallin tahansa. Netistä muuten löytää välillä todella hyviä alennuksia kengistä. Olen ostanut 80e kengät 25 eurolla Zalandon alesta.
Ainoat mitkä on oleet tosi hyvät jalassa, oli cittarista ostamat perus varsitennarit jotka löysin 20 eurolla omassa koossani tuurilla. Mutta nyt syksyksi pitää kai ostaa sellaiset mitkä ei kastu helposti. Mutta nuo tennarit aina jotenki sopineet jalkaan. joskus olen ostanut lenkkareita omassa koossani ja ne on tehneet polven kipeäksi kun olen lähtenyt ulos kävelemään. En tiedä mistä tuokaan johtuu. Mulla on kai outo jalka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan perus citymarket ja prismasta löytyy. Minunkin jalka on 41-42 ja vaihtoehtoja on monia. Ihan naisellisia kenkiä löytyy myös. En sitten ymmärrä mistä te etsitte..
Ei löytynyt. Tänään kävin etsimässä.
Maria O. kirjoitti:
Yhdyssanat. Yhdyssanat!
ja possessiivisuffiksi! Silloin ei tarvitse edes kirjoittaa brittirakenteella "my shoe size" Pelkkä kenkäkokoani riittää.
No heh,olen 6 vuotta suhteessa :-D