Voitteko taata että jos menen metsään missä tahansa Helsingin ulkopuolella niin saan tunnissa kerättyä ämpärillisen puolukoita???
Ai ette vai? Olen töysin työkykyinen ja vahva ihminen.
Kommentit (31)
Itse en omista edes kumisaappaita joten Lidlin 3,99 kg tulee huomattavasti halvemmaksi.
Tottakai voimme taata. GP-takuulla. Eli goodbye.
Venaa ny enste että ne puolukat kypsyy.
Juu. Takuulla. Ota onkivapa mukaan. Takaamme myös runsaan kalansaalliin.
Mitä saatanan vittua nyt taas. Muuta maalle jos se täällä on niin yksinkertaista tai osta marjat. Lopeta moukkamainen ulina, kiitos!
Täällä maalla riittää, että menen metsän reunaan ja avaan viinipullon, marjat hyppää ämpäriin puhdistettuna, pari ämpärillistä/tunti. Sitten verovaroin kustannettu taksi hakee minut kotiin ja taksinkuljettaja laittaa, kädet pestyään hanskat käsissään ja maski naamalla, marjat rasioihin ja järjestää ne siivosti pakastimeen. Toki ensin merkitsee rasioihin tarpeelliset tiedot.
Miksi ihmeessä sinä haluat syötäväksi saastuneita marjoja Helsingistä? En voi ymmärtää.
Muuten voisin taata, mutta koska käytät otsikossa kolmea kysymysmerkkiä, en voi taata. Olet liian tyhmä ja laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni poimii poimurilla kahdessa tunnissa ämpärillisen, hyvässä paikassa, missä marjaa on paljon.
Kyllä kait sitä poimii ämpärillisen jopa tunnissa, mutta pitää tietää, mistä niitä puolukoita lähtisi etsimään. Niitä kun ei ihan joka paikassa kasva ja vaikka kasvaisi, niin ei välttämättä kovin paljon. Kyllä se kuivan kangasmetsän vaatii. Tai vielä parempaa: joku pari vuotta aiemmin kaadettu metsä -> hakkuuaukeilta olen saanut parhaat puolukkasaaliit.
Kyllähän sen puolukkaapajan löytäminen tosiaan on se paljon hankalampi homma tässä. Ja jos tietääkin jonkun hyvän paikan, niin kun sinne menee, joku toinen on voinutkin jo käydä kokoamassa. Kaupunkin asutuksen läheltä hyvät marjapaikat putsataa usein aika nopeastikin.
Moni ei laske myöskään mukaan matkoja puolukkametsään tai niitä paikkoja etsimään. Voi mennä useita tunteja ja käyntikertoja tässä puuhassa, ennenkuin pääsee edes poimimaan. Ei ne kaupungin keskustassa kasva muutenkaan. Joten suurin aika kuluu näihin asioihin, ei itse poimimiseen, eikä esim. bussimatkat tai bensa mitään ilmaista myöskään ole. (Laskuihin pitää ottaa tottakai myös puhtaan kannellisen ämpärin tai kaksi hankkiminen, sekä poimuri, jos niitä ei valmiiksi ole, Ei nämä kovin kaalliitta ole, vaikkei kyllä mitään ilmaisiakaan, ja nekin täytyy ensin käydä hankkimassa. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni poimii poimurilla kahdessa tunnissa ämpärillisen, hyvässä paikassa, missä marjaa on paljon.
Eli asutte maalla ja tiedätte missä marjaa on paljon. Niinpä niin.
Tieto löytyy netistä, eikö kaupunkilaiset osaa käyttää sitä?
Eri. Väitätkö, että joko merkkaa nettiin oikein hyvät ja marjaisat paikat poimimatta niitä itse heh heh heeeee
Ei, en väitä. Kunhan kerroin, että metsään.fi -palvelussa kerrotaan kaikille vähänkin biologiaa osaaville, minne tänä vuonna kannattaa mennä puolukkaan. Sieltä löytyvät niin maapohja- kuin hakkuutiedotkin, samoin metsäautotiet jne. eli ei tarvitse kuin ladata palvelu puhelimeen ja mennä metsään.
Minulla on lähimpään marjametsään noin 10 metriä ja todellakin saan monta ämpärillistä marjoja jos niin tahdon. Tunnin matka Helsinkiin.
Minäpä kerron teille marjanpoimijoille yhden wanhan kansan kikan putsauksen suhteen.
Hankitte sellaisen vaikka 50x20 cm vanerinpalan. Ammattilainen tekaisee levyn pitkille reunoille vielä pikku reunat. Laitatte pyyhkeen levyn päälle ja levy vinoon. Vähän niinkun talvella pulkkamäkikin on. Sitten lasketatte ne puolukat ylhäältä alas. Ja kas kummaa, lehdet ja roskat jää mäkeen ja puolukat pyörii nauraen alas.
Saa käyttää.