Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä alueelta asunto Helsingissä eläkepäiviksi?

Vierailija
25.08.2023 |

Meillä on iso omakotitalo ja vain yksi lapsi asuu enää kotona. Mihin alueelle Helsingissä te muuttaisitte eläkeläisinä? Ei tarvitse olla iso. Lähinnä kaupunkitukikohta.

Kommentit (310)

Vierailija
261/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin raihalliseen merenrantakaupunkiin, josta vanhempani ovat kotoisin. Siellä on kaikki tarvittavat palvelut lähellä. R....

Ap asuu Helsingissä, siellä on lapset ja siksikin hän haluaa pysyä kotikaupungissaan. Hänellä on kakkosasunto lyhyen matkan päässä Helsingistä, ei hän mitään muuta hae, kuin kaupunkiasuntoa, jossa on tietyt mukavuudet ja jossa on autolle muu kuin kadunvarsipaikka.

Vierailija
262/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetellaan nyt kriteerit.

Kerrostalo, jossa kaksi makuuhuonetta, iso lasitettu parveke, autolle hallipaikka, oma sauna.

Noilla kriteereillä löytyy mistä vaan.

Kantakaupungissa on vähemmän saunallisia ja parvekkeellisia kolmioita. Parkkihalliakaan ei välttämättä ole lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus asunto voi olla vaikka Espanjan Malagan alueella tai Kroatiassa mistä lyhyt matka merelle veneille uimaan lähellä kylpylöitä vaikka Kypros ja kotiin voi tilata aina lääkärin hoitajan siivoojan tai lähellä voi olla palvelutalo.Helsingissä voi asua vanhuuttaan Maunulassa ogelissa tai Haagassa missä luontoa vielä jätetty hyvin.

Vierailija
264/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on budjetti?

Vierailija
265/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kiva kolmio Ullanlinnassa ja kuviteltiin, että se olisi myös ollut meidän eläkeasunto. Myytiin pois alku vuodesta, kun alueella alkoi tapahtua murhia jne. levottomuuksia.

Vierailija
266/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetellaan nyt kriteerit.

Kerrostalo, jossa kaksi makuuhuonetta, iso lasitettu parveke, autolle hallipaikka, oma sauna.

Noilla kriteereillä löytyy mistä vaan.

Kantakaupungissa on vähemmän saunallisia ja parvekkeellisia kolmioita. Parkkihalliakaan ei välttämättä ole lähellä.

Ei tarvitse olla saunaa eikä parveketta.

Emme sauno koskaan ja siellä kakkoskodissa on jo kaksi saunaa.

Parveke olisi toki kiva mutta ei välttämättömyys.

Ap

Vierailija
267/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari, Munkkiniemi tai Kulosaari. Ovat vähiten "rikastuneita" alueita.

Vierailija
268/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaari, Munkkiniemi tai Kulosaari. Ovat vähiten "rikastuneita" alueita.

Kulosaari on muuten ok mutta siellä on tosi vähän omia palveluita ja terveyskeskus on Kalasatamassa.

Vierailija
269/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaari tai Espoon Tapiola.

Peukku ehdotuksillesi! Minä valitsin Tapiolan.

Tapiola kyllä toimisi eläkeläiselle, jos sietää karut puuttomat betonikansipihat ja ylitiiviin rakentamisen.

Ainoan päällä jos asuu niin pääsee suoraan hissillä lääkäriasemille, kauppaan, apteekkiin, parkkihalliin jne.

Vierailija
270/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaari tai Espoon Tapiola.

Peukku ehdotuksillesi! Minä valitsin Tapiolan.

Tapiola kyllä toimisi eläkeläiselle, jos sietää karut puuttomat betonikansipihat ja ylitiiviin rakentamisen.

Ainoan päällä jos asuu niin pääsee suoraan hissillä lääkäriasemille, kauppaan, apteekkiin, parkkihalliin jne.

Väärä kaupunki

Vierailija
271/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkepäiviksi Helsinkiin?

Vierailija
272/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan lähellä on kauppa, josta saa jugurttia tai rahkaa. 🤭

Vierailija
273/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilahdessa on lyhyt matka syöpähoitoihin ja tutkimuksiin.

Hankin sieltä cityasunnon. Sairaaloihin ja HUSLabiin kävelymatka.

Vierailija
274/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja on paljon parempi vaihtoehto.

Vierailija
275/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katajanokka, Allas Sea Pool ja paljon liikuntamahdollisuuksia. Katajanokalla se Helsingin kallioita ja metsiä tuhoava vihreä pormestarikin asuu

Vierailija
276/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään!!!

Vierailija
277/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin raihalliseen merenrantakaupunkiin, josta vanhempani ovat kotoisin. Siellä on kaikki tarvittavat palvelut lähellä. R....

Meillä on jo kakkoskoti minun kotikaupungistani ison järven rannalla. Haluamme vain vielä Helsinkiin tukikohdan.

Nyt olen löytänyt Munkkiniemestä yhden mahdollisen ja Alppilasta toisen.

Taloyhtiön pitää olla omalla tontilla! Ja haluan keskeisen sijainnin. Siis kauppa, kirjasto jne vieressä.

Ap

Kun se kakkoskoti nyt kuitenkin on vain puolen tunnin ajomatkan päässä ja länsipuolella, kuten aiemmin mainitsit, niin katselisin sitä tukikohtaa länsipuolelta kaupunkia. Munkkiniemessä on siistiä ja rauhallista ja se on varmaan ihan hyvä, jos tykkää asua vanhassa talossa, eikä haittaa jos kaupat on pikkukauppoja. Sinne ehkä saa autonkin parkkiin paremmin kuin ihan kantakaupunkiin. Mutta sen sijaan Alppilaan minua ei saisi muuttamaan, nuo ovat aivan erilaisia alueita, huomaat kun käyt katsomassa. 

Vierailija
278/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jo kakkoskoti minun kotikaupungistani ison järven rannalla. Haluamme vain vielä Helsinkiin tukikohdan.

Taloyhtiön pitää olla omalla tontilla! Ja haluan keskeisen sijainnin. Siis kauppa, kirjasto jne vieressä.

Ap

Kun se kakkoskoti nyt kuitenkin on vain puolen tunnin ajomatkan päässä ja länsipuolella, kuten aiemmin mainitsit, niin katselisin sitä tukikohtaa länsipuolelta kaupunkia. Munkkiniemessä on siistiä ja rauhallista ja se on varmaan ihan hyvä, jos tykkää asua vanhassa talossa, eikä haittaa jos kaupat on pikkukauppoja. Sinne ehkä saa autonkin parkkiin paremmin kuin ihan kantakaupunkiin. Mutta sen sijaan Alppilaan minua ei saisi muuttamaan, nuo ovat aivan erilaisia alueita, huomaat kun käyt katsomassa. 

Olen asunut Kalliossa, ihan siinä Alppilan rajalla, kolmen talon päässä tästä asunnosta.

Vierailija
279/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Munkassa on parasta että siellä ei ole ostoskeskusta vaan pelkkiä kivijalkakauppoja. Ostarit vetävät aina notkujia puoleensa.

Vierailija
280/310 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen asunut Kalliossa, ihan siinä Alppilan rajalla, kolmen talon päässä tästä asunnosta.

Joo, jotkut asuu. Minä olin monta vuotta töissä Kalliossa, mutta onneksi ei tarvinnut asua siellä. On siitä jo kymmenisen vuotta, mutta silloin ainakin Kalliossa oli välillä aika rähjäistä. Puistoissa näkyi elämän koko kaari ja kirjo, milloin pusikossa oli ruumis ja milloin siellä pariteltiin, huumeruiskut oli arkipäivää. En ole ihan viime aikoina käynyt katsomassa.