Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä selittää kaverin oudon käytöksen

Vierailija
25.08.2023 |

Ollaan oltu tekemisissä n. kolmisen vuotta. Pari vuotta sitten tuli eka outo tapaus, kun hän kertoi raskaudestaan vasta kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa (opiskeli eri paikkakunnalla, mutta viestiteltiin ahkerasti).
Hänellä on aiemmasta suhteesta kaksi tyttöä ja näiden huoltajuus on isällään.

Kummankin lastensa isän kanssa hänellä on ollut ongelmia ja näistä asioista sekä heidän suvun asioista on soitellut ja viestitellyt minulle päivittäin, niin että olen ihan kuormittunut. On siis kummastakin eronnut tai toisesta haluaisi ilmeusesti pitää kynsin hampain kiinni (ei anna hänelle tavaroitaan entisestä yhteisestä kodista, tosin tämä paljastui vahingossa, aiemmin oli uskotellut, että mies ei vaan hae niitä).
Pari viikkoa sitten sanoin, että hänen kannattaa mennä elämässä eteenpäin, jolloin lopetti soittamasta. On kuitenkin viestitellyt muita asioita.

Nyt sitten viime viikolla kävi treffeillä yhteisen tuttumme kanssa (jonka minä olin hänelle esitellyt), mutta ei kertonut siitä mitään. Eilen vasta paljastui. Ja on kaikkea muuta viestitellyt päivittäin. Nyt sitten kun kyselin, että miltä vaikutti, niin vastaus oli jotain, että mitä oli syönyt treffeillä. Sitten kun kysyin uudestaan, että voisiko siitä tulla jotain, niin vastaus oli "ootpa utelias". Ihan outoa, koska muuten minulle kyllä kaikki paska kaadetaan niskaan, mutta mitään tällaista ei voi sanoa.

Lisäksi tässä aikaisemmin oli tapaus, jolloin ex mies ei halunnut antaa tyttöjä hänelle ja olin juuri käymässä hänen luonaan, niin hän sanoi "Jos olisin sekopää, niin voisin luulla teidän olevan samassa juonessa, mutta onneksi en ole". Minähän en edes tunne koko ex miestä.

Mietin voiko tässä olla joku sairaus taustalla? Heillä on myös jatkuvasti kovat huoltajuuskiistat menossa, mutta isä aina voittaa huoltajuuden. Eikö normaalisti huoltajuus ole aina yhteishuoltajuus? Joku mielen sairaus selittäisi tämän. Kuulemma mies on vaan niin hyvä puhumaan.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmia

Vierailija
2/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmia

Bipo? Skitsofrenia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa epävakaita ihmisiä ilman, että heitä voi tarkemmin diagnosoida mihinkään lokeroon.

Vierailija
4/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisillasi voi olla mt-ongelmia monellakin tavalla, koska arki näyttää olevan täysin hallitsematonta. Hän ei osaa luoda edes reilua kaverisuhdetta sinuun, vaan imee voimasi käyttäytymällä miten sattuu. 

Ota etäisyyttä. Vastaa hitaammin ja kysy vähemmän. Kaveristasi voi tulla enemmän hankaluuksia, jos jätät hänet kokonaan ja nopeasti.

Et voi auttaa kaveriasi. Häntä varmasti seurataan jo lastenkin takia, joten älä ota hänestä vastuuta enempää.

Vierailija
5/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö voisi olla. Sinänsä diagnoosi ei tässä ole olennaista, mutta kannattaa ehkä suojella itseään ja ottaa etäisyyttä.

Vierailija
6/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisillasi voi olla mt-ongelmia monellakin tavalla, koska arki näyttää olevan täysin hallitsematonta. Hän ei osaa luoda edes reilua kaverisuhdetta sinuun, vaan imee voimasi käyttäytymällä miten sattuu. 

Ota etäisyyttä. Vastaa hitaammin ja kysy vähemmän. Kaveristasi voi tulla enemmän hankaluuksia, jos jätät hänet kokonaan ja nopeasti.

Et voi auttaa kaveriasi. Häntä varmasti seurataan jo lastenkin takia, joten älä ota hänestä vastuuta enempää.

Kiitos neuvoista. Aion ottaa nyt etäisyyttä, koska hän todellakin vie voimiani. Ajatus oli kyllä nyt ihan kunnolla pitää hänestä taukoa, mutta ehdotuksesi on järkevämpi, että vastaan vaan hitaammin ja kysyn vähemmän. Tai ehkä en kysele mitään.

Olen aikaisemmin ehdottanut hänelle, että hänen ehkä kannattaisi mennä terapiaan, mutta hän kertoi pelkäävänsä, että jos menee, niin nuorin lapsensa otetaan huostaan.

Vierailija
7/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa persoonallisuushäiriö voisi olla. Sinänsä diagnoosi ei tässä ole olennaista, mutta kannattaa ehkä suojella itseään ja ottaa etäisyyttä.

Niin ehkä ajattelin, että jollain mahdollisella diagnoosilla voisin paremmin ymmärtää häntä. Mutta totta on, että myös itseään kannattaa myös suojella.

Vierailija
8/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeita arvauksia: ei kertonut raskaudesta, jos oli jo eronnut tai eroamassa lapsen isästä. Olisi vaan joutunut myöntämään, ettei suhteesta ole tulossa mitään.

Sitten yritti ylläpitää kulissia parisuhteesta, josta mies ei halunnut hakea tavaroita. Vaikka nainen ei ollut antanut niitä.

Sitten treffit eivät olleet menneet erityisen hyvin, joten ei kommentoinut niitä.

Vierailija
9/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Oletteko todella sitä mieltä, että kavereille pitää kertoa kaikki asiansa? Minä en ainakaan halua aina kertoa kaikkea ja on todella epäkohteliasta alkaa tivaamaan esim. terveysasioita, jos toinen ei niistä vapaaehtoisesti kerro. Tai vaikka noista treffeistä..

Vierailija
10/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen päihdeongelma, jota salailee.

Vierailija
11/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeita arvauksia: ei kertonut raskaudesta, jos oli jo eronnut tai eroamassa lapsen isästä. Olisi vaan joutunut myöntämään, ettei suhteesta ole tulossa mitään.

Sitten yritti ylläpitää kulissia parisuhteesta, josta mies ei halunnut hakea tavaroita. Vaikka nainen ei ollut antanut niitä.

Sitten treffit eivät olleet menneet erityisen hyvin, joten ei kommentoinut niitä.

He erosivat lapsen ollessa n. vuoden. Toki voi olla, että hankaluuksia oli jo raskausaikana.

Ja siis lapsi on nyt 2-vuotias ja ovat olleet erossa yli vuoden, mutta on valittanut kun mies ei hae tavaroitaan (kaveri ei anna niitä). Ei siis kyse mistään kulisseista. Ellei sitten muille esitä niitä kulisseja.

Vierailija
12/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Oletteko todella sitä mieltä, että kavereille pitää kertoa kaikki asiansa? Minä en ainakaan halua aina kertoa kaikkea ja on todella epäkohteliasta alkaa tivaamaan esim. terveysasioita, jos toinen ei niistä vapaaehtoisesti kerro. Tai vaikka noista treffeistä..

En ole kysellyt mistään terveysasioista. Kaverina tietenkin kiinnostaa miten treffit menivät, kyllä minultakin kaikki kaverit kyselee treffien perään ja miltä tuntui. Kuuluu minusta normaaliin kaverisuhteeseen eikä ollut mitään tivaamista. Ihmetyttää miksi ei ylipäänsä kertonut treffeistä, kun muuten on kaikesta mahdollisesta kertonut vähän liikaakin.

Siis kun se treffikumppani on hänelle tuttu minun kauttani, niin tottakai asia kiinnostaa.

Vierailija
13/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan outoa, koska muuten minulle kyllä kaikki paska kaadetaan niskaan, mutta mitään tällaista ei voi sanoa."

Sekö tässä nyt hiertää, että olisit valtavan utelias tietämään kaverin kaikki asiat, mutta kaveri suostuu kertomaan vaan tällaista tylsää paskaa?

Sinuna katsoisin peiliin ja miettisin, miksi hän ei halua kertoa sinulle asioitaan..

Vierailija
14/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kysellyt mistään terveysasioista. Kaverina tietenkin kiinnostaa miten treffit menivät, kyllä minultakin kaikki kaverit kyselee treffien perään ja miltä tuntui. Kuuluu minusta normaaliin kaverisuhteeseen eikä ollut mitään tivaamista. Ihmetyttää miksi ei ylipäänsä kertonut treffeistä, kun muuten on kaikesta mahdollisesta kertonut vähän liikaakin.

Siis kun se treffikumppani on hänelle tuttu minun kauttani, niin tottakai asia kiinnostaa.

Jos kaveri ei ole kertonut koko treffeistä mitään niin mikä saa sinut ajattelemaan, että hän haluaa niistä kertoa yksityiskohtia? Ja kysyit vielä uudemman kysymyksen vaikka ensimmäiseenkään kaverisi ei halunnut selkeästi vastata.

"Nyt sitten kun kyselin, että miltä vaikutti, niin vastaus oli jotain, että mitä oli syönyt treffeillä. Sitten kun kysyin uudestaan, että voisiko siitä tulla jotain, niin vastaus oli "ootpa utelias""

Vierailija
15/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käytös red flag.

Eteenpäin, ystävälläsi ei ole mitään annettavaa. Vain otettavaa.

Sinun energiasi.

Vierailija
16/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan outoa, koska muuten minulle kyllä kaikki paska kaadetaan niskaan, mutta mitään tällaista ei voi sanoa."

Sekö tässä nyt hiertää, että olisit valtavan utelias tietämään kaverin kaikki asiat, mutta kaveri suostuu kertomaan vaan tällaista tylsää paskaa?

Sinuna katsoisin peiliin ja miettisin, miksi hän ei halua kertoa sinulle asioitaan..

Hiertää se, että olen tärkeä hänelle vain, kun haluaa jauhaa exiensä ja heidän sukulaistensa ongelmia. Ja puhuisi näistä esim. kolme tuntia päivässä. Kyseessä todella ongelmallisia tapauksia ja tapahtumia. Henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja lasten pelinappuloina pitämistä. Jos ne nyt edes on totta.

Miksi sitten kertoi minulle koko treffeistä ollenkaan, jos niistä ei saa kysyä? Olisi pitänyt sen silloin täysin omana tietonaan.

Vierailija
17/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri ei ole kertonut koko treffeistä mitään niin mikä saa sinut ajattelemaan, että hän haluaa niistä kertoa yksityiskohtia? Ja kysyit vielä uudemman kysymyksen vaikka ensimmäiseenkään kaverisi ei halunnut selkeästi vastata.

"Nyt sitten kun kyselin, että miltä vaikutti, niin vastaus oli jotain, että mitä oli syönyt treffeillä. Sitten kun kysyin uudestaan, että voisiko siitä tulla jotain, niin vastaus oli "ootpa utelias""

Siis kertoi eilen, että on käynyt treffeillä tämän miehen kanssa. Lisäksi sanoi, että haluaa soittaa minulle ja kertoa, mutta olin jo menossa nukkumaan ja koska puhelut hänen kanssaan venyy kaksituntiseksi, niin en jaksanut puhua hänen kanssaan puhelimessa. Sitten kysyin voiko kertoa asiat vaikka ääniviestillä, niin sanoi, että kyllä. Sitten kysyin nuo kysymykset ja siihen sain vastaukseksi vain mitä olivat syöneet ja että olenpa utelias.

Kertoi siis itse että oli käynyt treffeillä ja olisi halunnut puhua niistä, mutta ei vastata kuitenkaan kysymyksiin.

Toin huonosti esiin asian tuossa ekassa tekstissä.

Vierailija
18/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kertoi eilen, että on käynyt treffeillä tämän miehen kanssa. Lisäksi sanoi, että haluaa soittaa minulle ja kertoa, mutta olin jo menossa nukkumaan ja koska puhelut hänen kanssaan venyy kaksituntiseksi, niin en jaksanut puhua hänen kanssaan puhelimessa. Sitten kysyin voiko kertoa asiat vaikka ääniviestillä, niin sanoi, että kyllä. Sitten kysyin nuo kysymykset ja siihen sain vastaukseksi vain mitä olivat syöneet ja että olenpa utelias.

Kertoi siis itse että oli käynyt treffeillä ja olisi halunnut puhua niistä, mutta ei vastata kuitenkaan kysymyksiin.

Niin? Halusi kertoa, että on käynyt treffeillä, mutta ei halunnut syystä tai toisesta kertoa niistä enempää. Miksi otat sen loukkauksena?

Vierailija
19/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Halusi kertoa, että on käynyt treffeillä, mutta ei halunnut syystä tai toisesta kertoa niistä enempää. Miksi otat sen loukkauksena?

Lue edellinen viesti. Kaveri halusi soittaa ja kertoa treffeistä.

Vierailija
20/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue edellinen viesti. Kaveri halusi soittaa ja kertoa treffeistä.

Edelleen saan sen käsityksen, että halusi vaan kertoa, että on käynyt treffeillä. Ei sen enempää. Tai ehkä puhelun aikana olisi kertonut enemmän mutta ääniviestien välityksellä kertominen ei tuntunutkaan luontevalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi