Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jokin tapa/tapoja, joita muut usein ihmettelevät?

Vierailija
25.08.2023 |

Minä olen sopinut työajan liukuman klo 07-10, koska menen töihin vasta noin 9.45-10. Normaalisti liukuma olisi 7-9. Monet tätä ihmettelevät, että miksi ihmeessä, kun työpäivä sitten kestää yleensä noin klo 17.30 asti, joskus harvoin pidempäänkin.
Ensinnäkin työmatkaliikenteessä ei ole paljon ruuhkaa noihin aikoihin. Toiseksi haluan mieluiten herätä luonnolliseen aikaan. Minulla on varmuuden vuoksi herätys soimassa klo 08.45, jolloin viimeistään pitää herätä. Hyvin, hyvin harvoin se herätys kuuluu. Yleensä kesäisin herään luonnostaan noin klo 07 ja talvella vähän myöhemmin. Saatan käydä lenkillä ja suihkussa, luen lehden ja syön aina kunnollisen aamupalan kaikessa rauhassa. Joskus käyn kuntosalilla aamuisin. Tällä viikolla olen käynyt kahtena aamuna uimassa. Sekin on ihanaa, kun voi uida vielä luonnon vesissä. Iltaisin töiden jälkeen laitan ruokaa, luen ja katson ohjelmia, hoidan kotitöitä. Viimeksi tänään aamulla naapuri ihmetteli, eikö minulle jää liian vähän vapaa-aikaa. Ei jää. Olen tottunut siihen, että aamu on omaa vapaata aikaa ja jos olen väsynyt, nukun pidempään. Jos olisi pieniä lapsia, rytmi olisi tietysti toisenlainen. Minun lapset on jo lukiossa.

Onko sinulla tapoja/tottumuksia, mitä muut usein ihmettelevät tai kyseenalaistavat?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheellä on tapoja, joista kuulee ihmettelyä. Yksi sellainen on minun pakkomielteeksi muodostunut tapani laittaa kaikki ruuantähteet rasioihin. Jos pilkon sipulin ja käytän vain puolet, loput silput on sievästi pikkurasiassa jääkaapissa. Keitettyjä perunoita voi olla toisessa rasiassa, nakkikastiketta kolmannessa jne. Pyrin tekemään jotain sotkua evääksi vaikka itselleni töihin. Joskus teen omeletin, minne tungen rasioista tähteitä. Olin aikoinaan lounasravintolassa apulaisena ja sieltä se rasiahomma lähti. Jos vaikka puolikas sitruuna oli käytetty, pääkokki määräsi loput laittamaan rasiaan ja pvm päälle. Seuraavana päivänä sitruunan loput käytettiin vaikka ruuan maustamiseen. Tai tomaattilohkot lihapataan tai yli jääneet kurkkusiivut pilkottiin kermaviilikastikkeeseen. Samat ruuat maistui vähän erilaiselta päivästä riippuen, mutta hävikki oli pientä.

Vierailija
22/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileää aamusuihkua on joku joskus ihmetellyt. Epäilevät, että minulle jäisi kylmä koko päiväksi. Hassua. Itse saunovat joka ilta. Minusta se on outoa.

Vierailija
24/25 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viileää aamusuihkua on joku joskus ihmetellyt. Epäilevät, että minulle jäisi kylmä koko päiväksi. Hassua. Itse saunovat joka ilta. Minusta se on outoa.

Sama on avannon suhteen. Uin pitkälle syksyyn, että keho tottuu kylmään. Talvella pulahdan lyhyesti avannossa la ja su aamuisin. Ihmiset kuvittelee, että minua paleltaa loppupäivän. Asia on juuri toisin päin. Verenkierto vilkastuu eikä heikkene avannossa.

Vierailija
25/25 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kädet saippualla ohjeiden mukaan, noin 20 sekuntia. Tätä tuijotetaan paheksuen julkisissa vessoissa.

Luulin, että oon ainoa, joka oikeasti pesee kätensä! Vihdoin oot löytynyt

Mulle on jopa kuittailtu, että "ootko menossa leikkaussaliin" yms. Ja tietysti jonossa takana olevat puhisee, että kylläpä kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme