Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esimerkiksi vaikkapa hoitajat ja lääkärit haluavat työskennellä mieluummin yksityisellä puolella kuin julkisella?

Vierailija
25.08.2023 |

Mikä tässä on syynä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heille se on itse aiheutettu arvostuskysymys, kuvittelevat, että julkisella puolella olet duunari ja yksityisellä "arvostettu yrittäjä".

Mitä ihmettä sä oikein selität? Onhan yksityisellä töissä ihmisiä muillakin aloilla ja ihan duunareita ovat. Olen mäkin hoitajana yksityisellä töissä ja ihan duunari olen.

Vierailija
22/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virta Suomesta ulkomaille on varmasti lääkäreiden ja hoitajien osalta suurta jos vaan on mahdollista lähteä.

Monessa paikassa on tuplapalkka ja puolikas verotus Suomeen verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrahoitajana sanoisin omasta vinkkelistä, että asiakaskunnassa on ero kuin yöllä ja päivällä.

Yksityisellä harvemmin tarvitsee hälyyttää vartijaa, poliisia, tulkkia, pohtia, mitä tehdään kun ei ole papereita, lähetettä jne.

Toki oli myös aivan ihania vakioasiakkaita, hurmaavia vanhuksia, joille käynti labrassa saattoi olla päivän ainut ihmiskohtaaminen, huumeidenkäyttäjiä, joiden kanssa löytyi yhteinen sävel ja hommat hoituivat kivasti. Lapsia, joiden vanhemmat olivat upeasti tsempanneet pienen pelkäävän näytteenottoon (jännä miten iso asia se tarra on tänä päivänäkin lapselle. Nekin muuten hankittiin omista rahoistamme lapsipotilaille.

Ehkä sanoisin, että jo vartijoiden lisääminen vähentäisi vähäisen henkilökunnan stressiä. Ei ole kiva pienenä naisena yrittää raahata/houkutella humalaista ihmistä pois muiden asiakkaiden läheltä.

Vierailija
24/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö vaihdoin julkiselta yksityiselle?

Yksityisellä hoidetaan enimmäkseen työssäkäyviä, terveitä, jonkinlaisen tulotason omaavia ihmisiä joilla kommunikointi ja käytöstavat toimii. Ihan joka päivä ei tarvitse kuunnella huo**ttelua, tabbouhkauksia ja pelätä väkivaltaa.

Julkisella on ne vanhukset, sairaat, päihteet ja elämänhallinta jutut yms hankalat.

Lisäksi palkka on 500€/kk enempi, työhön voit itse vaikuttaa ja vähemmän kiirettä ja stressiä.

T. Hoitsu hki

Vierailija
25/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon sen mitä muut eivät ole sanoneet:

M a a h a n m u u t t a j a t eivät käy yksityisellä.

M a a h a n m u u t t a j a t ovat syy ongelmiin.

Vierailija
26/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyvät kyllä, palveluseteleillä, ihan siinä missä kantiksetkin.

T: ex-ajanvaraaja

Vierailija
27/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se asiakaskunta lähtökohtaisesti. Useimmiten myös palkkataso ja työajat paremmat.

Miksi palkkataso on parempi ja työajat?

Usein täysin peeaa hyvinvointlialue versus miljoona- tai miljardiluokan yritys, jolla on myös aivan erityisenä kiinnostuksen kohteena houkutella ja pitää kiinni osaavasta työvoimasta.

Mikä voisi olla syynä?

Vierailija
28/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ne tosiaan? Helpompi homma ja varmemmin rahaa. Tosin ammattitaito ei samalla tavalla kehity.

Vierailija
29/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin palkka yksityisellä alk 300€/h

julkisella alk noin 40€/h

Vierailija
30/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö julkisella ole jokin päivystysvelvollisuus. Ainakin lääkäreillä.

Vierailija
31/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heille se on itse aiheutettu arvostuskysymys, kuvittelevat, että julkisella puolella olet duunari ja yksityisellä "arvostettu yrittäjä".

Ja maksavat yrittäjinä vähemmän veroja.

Vierailija
32/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kiinnostava työpaikka löytyi julkisella pk-seudulla, johon haettiin erikoislääkäriä (12v koulutus). Palkka oli pienempi kuin vastavalmistuneen lääkärin (6v koulutus) palkka aiemmissa työpaikoissa (osa myös julkisia osa yksityisiä). Sitten kun tietää, että työolot ovat todennäköisesti heikommat, joustavuus pienempi ja tietojärjestelmät ongelmalliset niin ei tee mieli enää harkita.

Vierailija
33/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä oikein selität? Onhan yksityisellä töissä ihmisiä muillakin aloilla ja ihan duunareita ovat. Olen mäkin hoitajana yksityisellä töissä ja ihan duunari olen.

Oletko ö-luokan hoitaja, koska suostut työskentelemään huonommilla työehdoilla?

Vierailija
34/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyhän, palveluseteleillä. Ainakin Treen Terveystalon aula oli täynnä näitä viimeksi kun kävin.

Vierailija
35/40 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hoitajana molemmilla sektoreilla.

Julkisella on ollut aina parempi palkka ja lomaoikeudet pidemmät.

Lääkäreillä eri systeemi koska ovat yrittäjiä yksityisellä.

Itse en vaihtaisi enää yksityiselle, koska mieluinen paikka julkisella on löytynyt.

Vierailija
36/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksikö vaihdoin julkiselta yksityiselle?

Yksityisellä hoidetaan enimmäkseen työssäkäyviä, terveitä, jonkinlaisen tulotason omaavia ihmisiä joilla kommunikointi ja käytöstavat toimii. Ihan joka päivä ei tarvitse kuunnella huo**ttelua, tabbouhkauksia ja pelätä väkivaltaa.

Julkisella on ne vanhukset, sairaat, päihteet ja elämänhallinta jutut yms hankalat.

Lisäksi palkka on 500€/kk enempi, työhön voit itse vaikuttaa ja vähemmän kiirettä ja stressiä.

T. Hoitsu hki

Eli hoidetaan terveitä? Mitenkäs tämä tapahtuu?

Vierailija
37/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan enemmän niitä lääkäreitä ja terveydenhuollon ammattilaisia, jotka ovat töissä vain julkisella puolella. Se kertoo ihmisen arvoista.

Ei välttämättä kerro mistään arvoista.

Vierailija
38/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan enemmän niitä lääkäreitä ja terveydenhuollon ammattilaisia, jotka ovat töissä vain julkisella puolella. Se kertoo ihmisen arvoista.

Mä arvostan työtä tekeviä. Jos joku hoitaa terveitä, mulle on ihan sama kummalla puolella se on duunissa. Arvostus nolla.

Vierailija
39/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksavat yrittäjinä vähemmän veroja.

Makasavat yrittäjinä paljon kaikenlaisia maksuja, myös paljon veroja. Ei lääkäritkään rikastu pelkästään työtä tekemällä, siitä verotus pitää huolen.

Vierailija
40/40 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ö-luokan hoitaja, koska suostut työskentelemään huonommilla työehdoilla?

En ole vaan otin vakipaikan sieltä mistä sain. Auttaa nyt mua kun opiskelen sairaanhoitajaksi ja saan aikuiskoulutustukea. Pitää olla vähintään vuoden kestänyt työsuhde nykyiseen työnantajaan ja työsuhde pitää jatkua koko ajan kun hakee aikuiskoulutustukea. Olisi huomattavasti vaikeampaa määräaikaisena. Kun valmistun sairaanhoitajaksi, niin haen julkiselle puolelle töihin. En todellakaan jää Attendolle töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi