Meillä on 200k työtöntä ja 100k avointa työpaikkaa.
Eli avointa paikkaa kohti on kaksi tekijää. Miksei paikat täyty, onko tuet liian hyvät? Valtionvelan korot nousee mutta on varaa kuitenkin elättää työnvieroksujia!
Kommentit (162)
Puhelinmyyntityö on viheliäistä. Huoritellaan, käsketään meneen kunnon töihin. Harva kestää edes vuotta. Onneksi monilla valittajista on estot päällä.
Mulle ei puhelinmyyjät soita. Eniten tulee tex missä muistutetaan paketista ym ja tiedän että o huijausta kun en ole tilannut mitään.
Sähköpostiin tulee joka päivä joku vastaava
Samat puhelinmyyjät riivaa kyllä mua. Olen estänyt numerot, sanonut että poistakaa listalta, laittanut lehtifirmojen aspaan sähköpostilla samat sanat. Eikä mitä, soitot jatkuu...
Mistähän ap repäisit nuo luvut? Meillä on todellisuudessa 300 000 työtöntä ja 12 000 kokopäiväistä työpaikkaa auki.
Sanos muuta.
Eipä ole ihme että mm tämän takia suomen talous on niinkin kurjassa jamassa. Yhteiskunta joutuu maksamaan terveiden työikäisten kotona huilailun kun meillä on luotu niin yltiöhyvä tukijärjestelmä.
Minun mielestä voi olla tekemättä työtä jos ei kiinnosta tai viitsi, mutta se pitäisi tehdä omalla kustannuksella, ei olettaa että muut veronmaksajat kustantaa sen.
Työntekijä kirjoitti:
Hain turussa 45 työpaikkaan kuukauden aikana. Kukaan ei soittanut töitä tekemään niin että en hae enää tänä vuonna töitä.
On työnhaku velvollisuus tulee karenssia jos et hae
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat nirppanokkia. Työpaikan pitää muka olla lähellä, työn sisältö "omalta alalta", palkan hyvä, rankkaa ei saa olla jne.
Höpö höpö. Tässä olen etsinyt töitä koko Suomen alueelta 3 vuotta ja palkasta tai alasta ei ole muuta vaatimusta kuin että se kattaa muuton ja elinkustannukset + pystyn tekemään ko. hommaa. Ei ole töitä löytynyt, ei omalta, eikä muiden aloilta. Luvattoman usein jätetään paikka täyttämättä kokonaan, vaikka kelpoisuusehdot täyttäneitä hakijoita olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta.
Eipä ole ihme että mm tämän takia suomen talous on niinkin kurjassa jamassa. Yhteiskunta joutuu maksamaan terveiden työikäisten kotona huilailun kun meillä on luotu niin yltiöhyvä tukijärjestelmä.Minun mielestä voi olla tekemättä työtä jos ei kiinnosta tai viitsi, mutta se pitäisi tehdä omalla kustannuksella, ei olettaa että muut veronmaksajat kustantaa sen.
Älä puhu vastoin parempaa tietoa.ota asioista selvää tarkemmin.ei kukaan halua olla työttömänä ja rahattomana.ota asioista selvää että paljonko työpaikkoja on todellisuudessa avoinna ja kuinka monta niistä on kokoaikaisia .sitten tulevat seuraavaksi että miksi työnantajat eivät palkkaa vaikka saavat paljon hakemuksia? Kuinka moni työpaikka edes oikeasti hakee työntekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on ihmisiä, joilla ei ole avoimiin työpaikkoihin sopivaa koulutusta
Kyllä meillä on sopivaa koulutusta, mutta meitä ei edes kutsuta haastatteluun.
Voi tätä alapeukutusten määrää, kun aloituksen otsikossa on sana TYÖ.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se k sen numeron perässä tarkoittaa??
k on lyhenne kilosta, tarkoittaa tuhatta. Vrt. kg eli kilogramma joka on tuhat grammaa. Kuuluu peruskoulun oppimäärään.
Viestin numero 69 kirjoittajalle: kirjoituksestasi on tehty ilmoitus .
Mitä?? Eikö olekaan työttömien vika jos ei vain mene töihin vaikka hakee monta monta työpaikkaa??
Ehkä nämä työttömien haukkujat (idiootit) alkavat ymmärtävän asian?
Viesti numero 71:kirjoituksestasi on tehty ilmoitus.
Tällä hetkellä on työvoimapula. Hoitajat istuvat kotona ansiosidonnaisella, kun työt ei kiinnosta. Suomalaisia vaivaa kaksi kansansairautta: liikalihavuus ja laiskuus. Molemmat vievät työkyvyn. Ja molemmat ovat omien valintojen tuloksia. Ei ole meidän muiden vastuulla maksaa teidän kotona makaamista. Töihin tai kituuttakaa sitten vapaaehtoisesti köyhinä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Työvoimakoulutuksiin ei ole hakijoita eli joku mättää tässäkin. Nää on ihan samanlaisia koulutuksia, mitä muutkin opiskelijat amiksessa opiskelee, mutta ei kelpaa työttömälle.
Minä taas en kelvannut työvoimakouluttajalle. Mutisi vaan jotain "elämänhallintaongelmista."
Uhkailut eivät kuulu millekään keskustelupalstalle .niistä tehdään ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on satatuhatta verovaroilla elävää ylimääräistä laiskuria jotka kannattaisi kärrätä Riihimäen onelmajätelaitokselle hävittämistä varten. Miksi kummassa pitää elättää verorahoilla laiskottelevia roistoja?
Ja itse taidat olla se haiseva p-läjä,kun tuollaista tuotat.
Kaikki tiedot on tallessa viestien 69 ja 71 kirjoittajat .menitte liian pitkälle.
Eihän työnantajat palkkaa työttömiä, paitsi ehkä johonkin osa-aikaisiin, määräaikaisiin hanttihommiin. Ne avoimet paikat kiertää työpaikanvaihtajilla. Kyse ei ole siitä, että ei saada työntekijää, vaan että ei haluta edes haastatella työtöntä.