Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20844)

Vierailija
19861/20844 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti alan olla jo niin tottunut että tottakai Kärpyllä on faneja ympäri maailmaa, että oon melkein alkanu pitää sitä normaalina. Mutta nyt kun katselee yleisön joukosta kuvattuja videoita eiliseltä keikalta niin...

Siis oikeesti. Ymmärrättekö te! Mä ehkä en. Et ihan oikeesti suomen kielellä musiikkia tekevällä random räppärillä on tollasia fanikuntia ympäri Eurooppaa! Ja muuallakin. Mut että briteissäkin on yleisö täynnä väkeä jotka täysillä bailaa ja laulaa mukana ihan fiiliksissä! Onhan tää nyt aika OUTOA! 😃 Ihan kummallista. Jännää.

Ei tosiaan ihan vastaavaa ole helppo löytää, mutta esimerkiksi Eläkeläiset keikkailevat aika usein ainakin Saksassa, missä heillä löytyy uskollisia faneja. Myös Maustetytöt saivat kansainvälistä näkyvyyttä Kaurismäen elokuvan myötä ja ovat tehneet ulkomaankiertueita. Eivät niin isoissa keikkapaikoissa kuin Kärtsä, mutta kuitenkin.

Vierailija
19862/20844 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on pysynyt Kärtsä sentään kärryillä siitä, missä kaikkialla Saksassa esiintyi! :) 

https://www.tumblr.com/jeres-red-g-string/763988835457744896/his-pronau…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19863/20844 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mennyt tämä Kärtsän Eurotourin alkupuoli, nyt on 10 keikkaa takana ja 7 jäljellä ennen Suomeen paluuta. Sitten melkein heti alkaakin albumikiertue. Täytyy kyllä nostaa hattua Kärtsälle, on hänellä hyvä turnauskestävyys! Aika haipakkaa ollut kuitenkin tämäkin vuosi ja silti saivat kun saivatkin kuitenkin sen albumin vielä julkaisukuntoon tämän vuoden puolella. Voi kun tulisi sentään jonkunlaista promoa radiohaastatteluineen myös, jotta pääsisi pitkästä aikaa taas vähän kuulemaan Kärtsän mietteitä vähän enemmän taas.

Vierailija
19864/20844 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti alan olla jo niin tottunut että tottakai Kärpyllä on faneja ympäri maailmaa, että oon melkein alkanu pitää sitä normaalina. Mutta nyt kun katselee yleisön joukosta kuvattuja videoita eiliseltä keikalta niin...

Siis oikeesti. Ymmärrättekö te! Mä ehkä en. Et ihan oikeesti suomen kielellä musiikkia tekevällä random räppärillä on tollasia fanikuntia ympäri Eurooppaa! Ja muuallakin. Mut että briteissäkin on yleisö täynnä väkeä jotka täysillä bailaa ja laulaa mukana ihan fiiliksissä! Onhan tää nyt aika OUTOA! 😃 Ihan kummallista. Jännää.

Tämä on itselleni suurin syy roikkua mukana tässä fandomissa, olen sairaan kiinnostunut tästä ilmiönä 🤩

en käy itse Käärijän keikoilla, musaakin kuuntelen harvakseltaan mutta seuraan ja suorastaan ahmin kaiken sisällön somesta koska onhan tää nyt aika poikkeuksellista suomenkielellä esiintyvälle artistille joka tekee vielä tällaista valtavirrasta poikkeavaa musiikkia

Vierailija
19865/20844 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mielenkiintoista nähdä, mistä tämä yksi Hesarin toimittaja keksii moitittavaa tällä kertaa, kun Kärtsän uusi albumi julkaistaan. Aikaisemmin hän valitti siitä, että Kärtsän biisien lyriikoissa ei käsitellä muuta kuin ryyppäämistä ja juhlimista.

Vierailija
19866/20844 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärppy on kertonut Pariisissa, että tuleva albumi on juuri sellainen, mitä hän on itse halunnut, eikä tärkeintä ole se menestyykö se kaupallisesti.

Vierailija
19867/20844 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärppy on kertonut Pariisissa, että tuleva albumi on juuri sellainen, mitä hän on itse halunnut, eikä tärkeintä ole se menestyykö se kaupallisesti.

Ei se kaupallisuus musiikin kanssa oo tärkeetä, kun toinen ura odottaa OF:ssä.

Vierailija
19868/20844 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joker out ketju on lukittu ja kohta tämä myös!

Vierailija
19869/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaha? Miten joku Joker out -ketju tähän ketjuun liittyy? Ja miksi ihmeessä tämä ketju menisi lukkoon? Täällä puhutaan Kärtsän musiikista, keikoista ja somesta, yhteistöistä yms.

Vierailija
19870/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa, mutta tuota toista mainitsemaasi en ihmettele.

Vierailija
19871/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei aina ole helppoa olla tuollaisen ison levy-yhtiön artisti. Joskus haluavat puuttua vähän liikaakin siihen, millaista musiikkia pitäisi tehdä. Kärtsällä ja hänen tiimillä taitaa kuitenkin olla tarpeeksi vahva visio tekemisistään, että sillä mennään.

Vierailija
19872/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on mennyt tämä Kärtsän Eurotourin alkupuoli, nyt on 10 keikkaa takana ja 7 jäljellä ennen Suomeen paluuta. Sitten melkein heti alkaakin albumikiertue. Täytyy kyllä nostaa hattua Kärtsälle, on hänellä hyvä turnauskestävyys! Aika haipakkaa ollut kuitenkin tämäkin vuosi ja silti saivat kun saivatkin kuitenkin sen albumin vielä julkaisukuntoon tämän vuoden puolella. Voi kun tulisi sentään jonkunlaista promoa radiohaastatteluineen myös, jotta pääsisi pitkästä aikaa taas vähän kuulemaan Kärtsän mietteitä vähän enemmän taas.

Samoja ajatuksia, mutta toivon myös että ens vuonna työtakti ja rutiinit pääsee sellaiselle tasolle että K:n ei tarvitse jatkaa turnauskestävyytensä varassa työskenetelemistä vaan että se olisi työn ja elämän tasapainoa kuin missä tahansa työssä, niin ettei projekti lopu kun turnauskestävyys loppuu. Olen juuri kuunnellut BC:n haastiksia heidän taukoon liittyen, ja siellä on niin paljon samantyyppistä menoa kuin mitä K:lla on ollut. Reilu 300 keikkaa ja 2 albumia on se mihin heillä nyt loppui turnauskestävyys. On paljon parempi vetää ura vähän rauhallisempana maratonina, kuten suurin osa pitkäaikaisesti menestyvistä artisteista, kuin juosta täyttä häkää kunnes ei vaan enään pysty.

Vierailija
19873/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja ajatuksia, mutta toivon myös että ens vuonna työtakti ja rutiinit pääsee sellaiselle tasolle että K:n ei tarvitse jatkaa turnauskestävyytensä varassa työskenetelemistä vaan että se olisi työn ja elämän tasapainoa kuin missä tahansa työssä, niin ettei projekti lopu kun turnauskestävyys loppuu. Olen juuri kuunnellut BC:n haastiksia

Kärtsyllä ja BC:llä on vähän sama tilanne eli on /oli pakko takoa, kun rauta on kuuma eli hyödyntää viisumenestys ja näkyvyys. BC:llä oli jo alkuunkin suunnitelmana suunnata maailmalle enkunkielistä musaa tekevinä. Kärtsälle suosio tuli yllätyksenä ja suunnitelmia piti rukata kesken kaiken. Onhan toi keikkatahti ollut ihan älytön ja kahdet viisut ja uuden musan teko + ihan julkisuudessa oleminen ja jatkuvan huomion kohteena olemiseen totuttelu. Hattua pitää nostaa ja toivon ihan samaa, että saavat työn ja levon sopivaan tasapainoon niin että tekemisen ilo säilyy.

Vierailija
19874/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja ajatuksia, mutta toivon myös että ens vuonna työtakti ja rutiinit pääsee sellaiselle tasolle että K:n ei tarvitse jatkaa turnauskestävyytensä varassa työskenetelemistä vaan että se olisi työn ja elämän tasapainoa kuin missä tahansa työssä, niin ettei projekti lopu kun turnauskest

Euroopan kiertueella Kärtsä on sanonut ainakin yhdellä keikalla olevansa onnellisempi tänä vuonna sekä voivansa paremmin ja tämän kohdalla osoitti sormella päätään. Eli voi henkisesti paremmin ja on onnellisempi ja se on kyllä näkynytkin kaikessa tekemisessä, lavaesiintymisessä ja muussa. Toivottavasti hidastaa heti vuoden vaihteen jälkeen tahtia ja jää kunnon tauollekin jossain vaiheessa, jotta jaksaa tehdä uutta musaa ja nauttia keikoista jatkossakin.

Vierailija
19875/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikka alkaa 22.30 ja ccc-tytön stoorista näki taas mikä jono keikalle oli. Fanit on hommanneet hirveän määrän tötteröhattuja ja jakaneet niitä jo jonossa, aikovat laulaa Huhhhahein jälkeen, jos ymmärsin oikein

Vierailija
19876/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

united_by_kaarija live

Vierailija
19877/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas live samalta

Vierailija
19878/20844 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksesta perustaa Joostille oma ketju totean puolestani, että en näe sille tarvetta ainakaan tässä vaiheessa, kun todella hyviä keskusteluja on mahdollista käydä Joostin lukuisissa Ig-faniryhmissään. Mutta on mukava saada välillä lukea Joostiin liittyvää tästäkin ketjusta ja joskus sopivassa asiassa itsekin hänestä kirjoittaa. Olen onnellinen sekä Käärijän että Joostin puolesta, että ovat ystävystyneet vuosi sitten. 

Tämän Kääriä ketjun säännöissäkin todetaan mm. "... musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista."  Yhteisten biisien ja musiikki-videoiden teko toisen artistin kanssa samoin kuin yhteiset esiintymiset keikoilla ovat juuri noita. Mikä tuossa on vaikea ymmärtää? Valtaosalla onnistuu eri ketjuissa tarvittaessa ohittelu. Mikä siinä joillekin on vaikeaa.

Joostista jauhetaan tässä ketjussa paljon sellaista, joka ei liity mainit

Euroviisukohuista on tainnut jauhaa vain se, joka jatkuvasti nostaa esille tämän, ja kertoo ettei halua siksi lukea täällä Joostista mitään koska häntä kuuluu vihata.

Olen eri, mutta suhtaudun kyllä todella ristiriitaisin tuntein Joostin käytökseen. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin olihan Joost todella syrjivä. Viisuissa aika harva taisi nähdä sitä kovin selkeesti, kun päällä oli kauhee palekuume ja mentiin sen suurempia ajattelematta mukaan vaan. Näin jälkeenpäin ajatellen toi oli itse asiassa tosi pelottavaa, miten helposti porukka lähti syrjimiseen mukaan. Mietin vaan, enkä oo ainut joka tätä on jälkeenpäin aika lailla pohtinut.

Vierailija
19879/20844 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan käsitä miten Joost olisi ollut jotenkin erityisen syrjivä viisuissa ja johon muut sitten olisi lähtenyt mukaan, eihän se niin mennyt. Mulla on asiasta erilainen näkemys ja eriäviä mielipiteitä, mutta mä en jauha niistä täällä (enkä jaksa jauhaa ylipäätään). Tästä asiasta on täällä keskusteltu jo aivan liikaa, se ei liity Käärijän keikkoihin ja someen millään lailla. Voitteko etsiä jonkun aiheeseen paremmin sopivan ketjun, jos haluatte edelleen päivästä toiseen sitä puida.

Vierailija
19880/20844 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans ymmärrä miten joost muka oli syrjivä. Häntä itseään on kohdeltu tosi oudosti niin fanaattisten fanien kuin viisuorganisaation toimesta. On saanut tappouhkauksiakin yms. Oon hänen fani ja tykkään hänen ja Kärtsän yhteistyöstä. TRAFIK on upee! Ei tosiaan hänestä tartte täällä jauhaa mutta ei sovi kieltääkään kun on juuri mm esiintynyt Kärtsän kanssa.

Asiasta toiseen, eilinen Kärtsän keikka on kaikesta päätellen ollut mahtava! 💚