Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20846)
Häärijä on muuten Lontoossa, laittoi tiktokin missä on Joker Outin kaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukka ja Allu olleet muuten studiossa eilen (stoorit molemmilta).
Yritin katsoa Allun ruudulta mitä siellä oikein työstetään, mutta on kyllä niin nörttihepreaa kaikki mitä siinä näkyy että siinä voisi olla vaikka tiimin kirjanpitoa työn alla enkä osaisi sanoa. (Jukka oli muuten kirjoittanut sinne Bessin liven chattiin että "Tuu Jere töihin." :D )
Joo. Ne tarvii Jeren! Hyvä hyvä, levyä työstetään, asiat rullaa eteenpäin, saadaan uusia biisejä.
Mulle on nyt iskeny vähän sellanen henkilökohtanen vauhtisokeus tän Käärijän menestyksen kanssa 😅 Nyt mulla on se, etten jotenkin oikeen osaa pysähtyä nauttimaan mistään yksittäisestä menestyksestä tai palkinnosta. Kun ennemminkin pidän itsestään selvänä oletuksena, että "no tottakai Käärijän uus sinkku menee Suomen ykköseksi". Tottakai satelee mijoonia striimikertoja. Tottakai se nyt palkitaan kaikilla mahdollisilla palkinnoilla.
Tuntuu vaan ettei mikään oo tarpeeks, että mitä nyt jostain Suomen top50-listasta, täytyis päästä kaikkien muidenkin maiden listoille. Ja pysyä siellä.
Kuuntelin hiljattain yhden usean vuoden vanhan haastiksn Benkulta (tai saattoi olla Robin, anteeksi molemmille että saatan nyt sekoittaa heidät!) että yksi hänen levy kaikkine biiseineen oli tehty vain 7 viikossa jollain kunnon teho-musanteko-kokoonpanolla ilman mitään muuta kuin pelkkää musantekoa. Tuli mieleen vaan kun jossain vaiheessa mietiskelin että onkohan nämä 2,5 kuukautta vähän tiukka aikataulu saada tuo levy kasaan, niin näköjään levy voi syntyä aika nopeastikin kun siihen laitetaan kaikki fokus. Ja lisäksi kun niillä on paljon biisejä jo tehtynä niin eiköhän se kevätjulkaisu ole ihan realistinen tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin hiljattain yhden usean vuoden vanhan haastiksn Benkulta (tai saattoi olla Robin, anteeksi molemmille että saatan nyt sekoittaa heidät!) että yksi hänen levy kaikkine biiseineen oli tehty vain 7 viikossa jollain kunnon teho-musanteko-kokoonpanolla ilman mitään muuta kuin pelkkää musantekoa. Tuli mieleen vaan kun jossain vaiheessa mietiskelin että onkohan nämä 2,5 kuukautta vähän tiukka aikataulu saada tuo levy kasaan, niin näköjään levy voi syntyä aika nopeastikin kun siihen laitetaan kaikki fokus. Ja lisäksi kun niillä on paljon biisejä jo tehtynä niin eiköhän se kevätjulkaisu ole ihan realistinen tavoite.
Totta! Riippunee varmasti myös genrestä. Sellainen tusinapoppi voi olla aika nopea saada valmiiksi, kunhan on visio ja porukka suoltamassa biisejä ulos. Mutta esim. Bändille, jonka pitää äänittää erikseen kaikki soittimet voisi tuo aikataulu olla liian tiukka. K:lila on kyllä tuo kone musiikki onneksi pohjana, sitä on suhteellisen helppo tuottaa nopeastikin. Tietenkin viilailu voikin sitten viedä aikansa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mulle on nyt iskeny vähän sellanen henkilökohtanen vauhtisokeus tän Käärijän menestyksen kanssa 😅 Nyt mulla on se, etten jotenkin oikeen osaa pysähtyä nauttimaan mistään yksittäisestä menestyksestä tai palkinnosta. Kun ennemminkin pidän itsestään selvänä oletuksena, että "no tottakai Käärijän uus sinkku menee Suomen ykköseksi". Tottakai satelee mijoonia striimikertoja. Tottakai se nyt palkitaan kaikilla mahdollisilla palkinnoilla.
Tuntuu vaan ettei mikään oo tarpeeks, että mitä nyt jostain Suomen top50-listasta, täytyis päästä kaikkien muidenkin maiden listoille. Ja pysyä siellä.
Hauska lukea tällainen, kun meikällä taas on täysin vastakkainen tilanne! Kärtsän musiikki on niin erikoista että olen jatkuvasti yllättynyt että se jaksoi kiinnostaa muita kuin itseäni ja muutamaa sataa muuta ihmistä edes muutaman kuukauden viisujen jälkeen, kun viihde siirtyi seuraaviin juttuihin. Olen kai joku luontainen pessimisti. xD Nytkin olin ihan yllättynyt että se Böle-sali myytiinkin loppuun (olin ihan varma että se menisi vasta ihan lähellä itse keikkapäivää) ja että sinne lisättiin kakkostapahtuma päivälle. Ja tämä että Ruoska pääsi edes yhdeksi päiväksi ykköseksi Suomessa oli ihan "tähh" juttu. Senkin jälkeen olin vaan että "tosi kiva, mutta ei se toista päivää ole, tavikset kuuntelivat vain hetken mielenkiinnosta UMK:n jälkeen, huomenna sijalla 15". Noh, pessimisti ei pety tai jotain.
Ylihuomenna Emma-gaala! Ja Erika on huomenna iskelmä-gaalassa, sieltäkin voisi tulla jotain haastispätkää.
Tommyn ja bbno$ TANGO vasta 673K kuuntelua Spotifyssa, muuten.
Musiikkivideolla 202K katselukertaa Youtubessa.
Toki he ei kyllä mitään juuri promonneet, eikä heitä taida kovin kiinnostaa mitkään listasijoitukset tms.
UMK:n chatissa on ollut epämääräistä kirjoittelua, mikä on voitu tulkita pommiuhkaukseksi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/umk-kilpailuun-kohdistettiin-uhkaus…
Alan Walker on käynyt kommentoimassa "Lets gooo" Kärtsän Ruoska-tiktokiin!
https://www.tiktok.com/@paidatonriehuja/video/7333594837368851745?lang=…
Mä oletin myös että Ruoskakin ois liian kaukana siitä mitä spotifyn top50-listan kärjessä yleensä näkee yltääkseen UMK:n ja Levyraadin jälkeenkään ykköseksi tai ainakaan pysyäkseen kovissa striimiluvuissa vielä yhden päivän uteliaiden jälkeen. Onhan se hyvä ja tarttuva, mutta tykkäsin paljon myös Huhhahheista ja vaikka se nyt ei mikään floppi ollut varsinkaan pelkällä somepromolla julkaistuksi biisiksi, odotin että se olisi saanut enemmän suosiota, kun sekä fanien että satunnaisten kuuntelijoiden kommentit olivat innostuneempia kuin ICIP:n kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä oletin myös että Ruoskakin ois liian kaukana siitä mitä spotifyn top50-listan kärjessä yleensä näkee yltääkseen UMK:n ja Levyraadin jälkeenkään ykköseksi tai ainakaan pysyäkseen kovissa striimiluvuissa vielä yhden päivän uteliaiden jälkeen. Onhan se hyvä ja tarttuva, mutta tykkäsin paljon myös Huhhahheista ja vaikka se nyt ei mikään floppi ollut varsinkaan pelkällä somepromolla julkaistuksi biisiksi, odotin että se olisi saanut enemmän suosiota, kun sekä fanien että satunnaisten kuuntelijoiden kommentit olivat innostuneempia kuin ICIP:n kohdalla.
Minulla on vähän samat fiiliket. Olen tietenkin onnessani, että ruoska menestyy. Se on hieman radioystävällisempi ja kevyempi kuin hhh, mikä voi olla osa sen suosiota. HHH on minulle henkilökohtaisesti lemppari ccc:n jälkeisistä biiseistä. Vanhasta tuotannossa pidän menestyneestä yksilöstä. Mutta ruoskallekin on ehdottomasti oma paikkansa soittolistallani :)
Vierailija kirjoitti:
Alan Walker on käynyt kommentoimassa "Lets gooo" Kärtsän Ruoska-tiktokiin!
https://www.tiktok.com/@paidatonriehuja/video/7333594837368851745?lang=…
Nämä vanhatkin tuttavuudet aina välillä pompahtaa näkösälle. Alankin vaikutti tulevan hyvin juttuun K:n kanssa
Emma-gaalan etkoilla jaetaan myös palkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Aha, eli vuoden striimatuin biisi ja vienti-emma jaetaan jo tuossa osiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja kaiken järjen mukaan niiden pitäisi tulla Kärtsälle. Kannattaa huomioida, ettei etkoja näytetä televisiolähetyksessä, mutta seurata voi tuota kautta suorana klo 18.15 alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos oikeus ja kohtuus toteutuvat, ne menevät K:lle!
Eikös ruoskan ulkomaankin luvut ole aika hyviä, jos eilen tuli 200k kuuntelua, joista 131k tuli Suomesta? Taitaa mennä se 1M rikki huomenna, eli viikossa tasan!
Vierailija kirjoitti:
Eikös ruoskan ulkomaankin luvut ole aika hyviä, jos eilen tuli 200k kuuntelua, joista 131k tuli Suomesta? Taitaa mennä se 1M rikki huomenna, eli viikossa tasan!
Milli menee jo rikki tänään myöhäisillalla kun luvut päivittyvät, eli 6 päivässä.
Yritin katsoa Allun ruudulta mitä siellä oikein työstetään, mutta on kyllä niin nörttihepreaa kaikki mitä siinä näkyy että siinä voisi olla vaikka tiimin kirjanpitoa työn alla enkä osaisi sanoa. (Jukka oli muuten kirjoittanut sinne Bessin liven chattiin että "Tuu Jere töihin." :D )