Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20846)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää "Hugon Tauluja"-fani (joka ei kai tiedä sit mitään muita kappaleita suomalaisessa kulttuurissa?) alkaa olla mulle jo samanlainen klassikko kuin se legendaarinen "siskot"-tyyppi. :D
Totta puhuen ei ole aavistustakaan koko Hugosta tai Tauluista, mutta biisi on ollut Spotifyn ykkösenä 53 kertaa eli se on jäänyt täysin Käärijä-hypetyksen jalkoihin. Myönnän, että olen elänyt Käärijä-kuplassa 😍
Minulla on sama tilanne. En aja autolla, joten radion kuunteleminen tapahtuu todella harvoin omalla kohdallani. Jos olen vaikka ostoksilla, on minulla aina kuulokkeet korvilla, ja kuuntelen joko omaa musiikkiani (K:n musaa) tai jotain podcastia yms., joten en julkisillakaan paikoilla kuule radiota "vahingossa". Tämän vuoksi minulla ei ole mitään aavistusta näistä tauluista ja mirelloista. Ja hei: kunnia heille, se on kova saavutus. Mutta nämä artistit eivät ole joutuneet samanlaiseen linkoon kuin K. Onhan K sentään tehnyt maailman kuunnelluimman suomenkielisen kappaleen ikinä. K:n musiikki on raskasta. kokeilevaa ja vaihtoehtoskeneen kuuluvaa, ei radioystävällistä musiikkia. Onko se nyt mikään ihme, että huoliteltu radiopoppi saa enemmän striimejä, kuin viahtoehto rap? Ne luvut, joita K takoo on jo itsessään vaikuttavia, ja hänellä on suuri ja halitoitunut ydinfandom. K:n musiikki ei sovi kaikille radiokanaville sen tyylin vuoksi, mikä rajoittaa sen levitystä huomattavasti. Nyt kun Ruoska esitettiin UMK:ssa ja levyraadissa siitä tulikin numero yksi spotifyissa, kun tarpeeksi paljon ihmisiä kuuli kappaleen ja meni kuuntelemaan sitä.
Eikös tässä vuoden alussa ollut se "jodelvuoto", jossa tiedettiin ruoskan nimi? Eikö se toinen biisi, joka K:n olisi tullut esittää ollut jokin pirun...jotain? Olisiko tämä sitten se seuraava sinkku?
Sieltä tuli ihanat ystävänpäivän toivotukset K:lta (ja E:ltä). Ihanasti sanoi että otetaan huomioon ne, joilla ei ole ystäviä! Noh, ehkä tänään suostun olemaan menneen talven lumia -nimimerkin sisko xD
Hugo on 20-vuotias ja Mirella 18, ja molempien musiikki on tyylinkin puolesta erityisesti siihen ikäluokkaan ja nuorempiin toimivaa poppia, joten ei ihme jos eivät ole esim. 25+v aikuisille niin tuttuja kuin striimimääristä voisi kuvitella. Radiota kuunteleville toki tulevat helposti vastaan.
Mutta ihmetyttää tän yhden henkilön vertailu siinä mielessä, että miten se että joku on viime vuonna noussut esille uutena artistina tekisi hänestä erityisen pienen artistin, jota paremmin aiemmin pinnalle nousseiden pitäisi pärjätä? Vertauksessa voisi ehkä olla jotain logiikkaa jos vertailukohta edes olisi itsenäinen tai pienen levy-yhtiön artisti, vaikka ei siinäkään mielessä muiden menestys olisi keneltäkään pois.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä vuoden alussa ollut se "jodelvuoto", jossa tiedettiin ruoskan nimi? Eikö se toinen biisi, joka K:n olisi tullut esittää ollut jokin pirun...jotain? Olisiko tämä sitten se seuraava sinkku?
Ei, se oli rikkinäinen puhelin efekti. Jodel-vuoto oli vain Ruoskasta. Se oli jotain lyhyttä kryptistä tyyliin "Ruoska, pirunkieli, nyt tulee kovaa kamaa", josta joku kommentoija veti omat johtopäätöksensä että vuodossa viitataan kahteen eri biisiin eikä vain yhteen, ja kirjoitti itsevarman kommentin emoketjuun että Jodelissa on vuodettu että K esittää kaksi uutta biisiä UMK:ssa, yksi nimeltä Ruoska ja toinen nimeltä Pirunkieli (mikä ei siis tapahtunut). Kommentoija ei ollut liittänyt itse alkuperäistä vuotoa kommenttiinsa, niin ihmiset oletti että siinä vuodossa oli oikeasti sanottu jotain konkreettista kahdesta biisistä, ja tästä tuli jonkinlainen totuus näissä ketjuissa. Joku korjasi asian tässä ketjussa viikko tai pari sitten.
Vierailija kirjoitti:
"Jodenvuoto" oli vain asiasta tänne palstalle postanneen oma tulkinta. Jodlauksessa sanottiin "ruoska, pirunkieli", ja luultavasti siinä oli tarkoitus viitata Kärtsän tulevaan biisiin ja samalla vitsillä Ruoskan Pirunkieli-biisiin, mutta joku tulkitsi että siinä listattiin Käärijän biisejä. Kyseisessä jodlaaja ei edes maininnut Käärijää, vaan jodlaus yhdistettiin häneen koska se oli euroviisut-kanavalla ja käärijä-kanavalla oli jo aiemmin vihjattu Ruoskasta.
Okei, eli emme tiedä K:n seuraavan biisin nimeä, mutta kontekstivihjeistä päätellen toinen biisi olisi myös julkaisuvalmiina. Katsotaan tuleeko se ennen levyä, vai onko levy jo pian julkaisuvalmiina 👀
Tosta haastiksesta sai kyl vähän kuvan että niitä biisejä on aika paljon jo valmiia tai suunnilleen valmiina, kun K mainitsi että se joku tyyppi oli käynyt läpi niitten "biisipakettia" vai mikä sana se olikaan, ja valikoinut sieltä Ruoskan tähän sopivaksi.
Radio Suomipopilla emon mukaan Kärppä ja Erika oli sanoneet että Ruoska-biisiin tehtiin muutoksia. Kertsi pysyi samana kuin siinä maaliskuun pöytälaatikkoversiossa, mutta muut osat täysin ei. Riesenit oli jo silloin, samoin (ymmärtääkseni?) Justin Bieber -kohta.
Kärtsän Bölen iltakeikan permanto on loppuunmyyty, mutta parvelle on neljä hajapaikkaa jäljellä, mikäli joku vielä haluaa paikan saada!
Ihana Kärtsän vilkutus <3
https://www.tumblr.com/eatingouturfridge/742313675273240576?source=share
Ystävänpäivätoivotukset Erikalta ja Kärtsältä
https://www.tiktok.com/@warnermusicfi/video/7335466015503043873
Vierailija kirjoitti:
Kärtsän Bölen iltakeikan permanto on loppuunmyyty, mutta parvelle on neljä hajapaikkaa jäljellä, mikäli joku vielä haluaa paikan saada!
Ihan vaan nippelitietouden mielenkiinnosta, oliko tuossa joku mahdollisuus vaihtaa iltakeikalle ostettu (perhe)lippu päivätapahtumaan silloin kun se päiväkeikka lisättiin? Muistan nimittäin että ne istumapaikat oli ne jotka alunperin möi loppuun tosi nopeasti, mutta jos niitä nyt on muutama vielä jäljellä kun permanto on loppuunmyyty niin kävisi järkeen että juuri alaikäisten kanssa keikalle tulevat olisi vaihtaneet sinne aikaisempaan. Mutta olen yllättynyt että tällainen on mahdollista, entinen käsitykseni oli että tuommoisten lippupalveluiden kautta ostetut liput on mitä on, eikä niitä niin vaan vaihdella toisiin edes saman tapahtuman sisällä. Mutta näyttää että olin väärässä tässä käsityksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan nippelitietouden mielenkiinnosta, oliko tuossa joku mahdollisuus vaihtaa iltakeikalle ostettu (perhe)lippu päivätapahtumaan silloin kun se päiväkeikka lisättiin? Muistan nimittäin että ne istumapaikat oli ne jotka alunperin möi loppuun tosi nopeasti, mutta jos niitä nyt on muutama vielä jäljellä kun permanto on loppuunmyyty niin kävisi järkeen että juuri alaikäisten kanssa keikalle tulevat olisi vaihtaneet sinne aikaisempaan. Mutta olen yllättynyt että tällainen on mahdollista, entinen käsitykseni oli että tuommoisten lippupalveluiden kautta ostetut liput on mitä on, eikä niitä niin vaan vaihdella toisiin edes saman tapahtuman sisällä. Mutta näyttää että olin väärässä tässä käsityksessä?
Löytyi tieto: "Lippujen siirto päivätapahtumaan on mahdollista seuraavista Lippu.fi:n numeroista. Lippujen vaihto on kulutonta pe 9.2. klo 9 saakka, jonka jälkeen lippujen vaihdosta peritään normaali Lippu.fi:n lipunvaihtokulu." Eli iltatapahtumaan saattaa vapautua silloin tällöin muutamia lippuja jos joku lapsen kanssa keikalle haluava päättää siirtyä päivätapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, päivätapahtuman julkaisun yhteydessä ilmoitettiin, että iltatapahtuman lipun ostaneilla on mahdollisuus siirtää lippunsa päivätapahtumaan. Sen jälkeen niitä iltatapahtuman istumapaikkoja rupesi ilmaantumaan. Välillä niitä oli tarjolla useita kymmeniä.
Mä haluan vaan sanoa tähän väliin että olin yksi niistä joilla oli alussa tosi vaikea katsoa noita Ruoska-promokuvia missä K ja E on meikattu niin oudoiksi, mutta nyt huomasin että mulle ei tule enään samaa oudosti hätääntynyttä reaktiota. Luulen että kyseessä oli ehkä se kun en tajunnut mitä noilla lookeilla haettiin, niin en kyennyt oikein prossoimaan näkemääni. Mutta nyt kun toi musavideo tuli ja tajuaa että E ja K on tarkoitettu näyttämään vähän semmoisilta vieraaseen paikkaan eksyniltä ötökkä-alieneilta, niin mä ymmärrän mitä mä katon. Et ne on semmoisia vähän oudon näköisiä ja lisäksi on paksut panssariasut ja muuta suojautuakseen maailmat, mutta sisältä ne ovat kilttejä ja pehmeitä eivätkä halua kenellekään mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan vaan sanoa tähän väliin että olin yksi niistä joilla oli alussa tosi vaikea katsoa noita Ruoska-promokuvia missä K ja E on meikattu niin oudoiksi, mutta nyt huomasin että mulle ei tule enään samaa oudosti hätääntynyttä reaktiota. Luulen että kyseessä oli ehkä se kun en tajunnut mitä noilla lookeilla haettiin, niin en kyennyt oikein prossoimaan näkemääni. Mutta nyt kun toi musavideo tuli ja tajuaa että E ja K on tarkoitettu näyttämään vähän semmoisilta vieraaseen paikkaan eksyniltä ötökkä-alieneilta, niin mä ymmärrän mitä mä katon. Et ne on semmoisia vähän oudon näköisiä ja lisäksi on paksut panssariasut ja muuta suojautuakseen maailmat, mutta sisältä ne ovat kilttejä ja pehmeitä eivätkä halua kenellekään mitään pahaa.
Juuri noin kiteyttäisin sen mv:n konseptin <3
K:n kaupalliset yhteistyöt ovat kyllä näkemisen arvoisia aina! Tämä uusi tiktok on niin viihdyttävä!
Tää Suomipopin Juho Keskitalon K+E haastis on muuten oikeesti hyvä. Paljon paljon biisin ja mv:n taustaa. Melkein puoli tuntia asiaa, oon puolessa välissä itse kuuntelemassa. Menkää ihmeessä kuuntelemaan.
https://www.supla.fi/episode/7e5b9cd2-90a1-49d1-877e-84887223dbe8
Ah, mytologinen XXXX-biisi... veikkaan ettei se ole Ruoska, kun K mainitsi että kyseessä oli joku tiimin ulkopuolinen joka bongasi Ruoskan heidän kokoelmastaan ja ehdotti sitä esitettäväksi nyt. Jos se olisi ollut Miken top-3 suosikkeja niin varmaan Mikkekin olisi ehdottanut sitä seuraavaksi julkaisuksi.