Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italian lomakohteissa hinnat kohdillaan

Vierailija
24.08.2023 |

Jossain hotellissa oli kaksi kahvia ja kaksi pientä vesipulloa maksaneet 60 euroa. Jopa voileivän puolittamisesta veloitus 2 euroa. Juttua IS:ssa.
Hotellinjohtaja oli selitellyt korkeita hintoja sillä että huoneen ikkunasta oli näkymä hienoihin veneisiin!
Mä olisin varmaan kysynyt, että laskeeko hinta jos vedän verhot kiinn.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitääkö mennä tuollaiseen hotelliin.

Roomassa maksaa espresso Pantheon-aukion vieressä Tazza d'Orossa 80c kuppi. Maailman parasta espressoa lisäksi.

Korjaa aikamuoto, varmaan maksanut vuonna 2009. Et varmasti saa 80 sentillä mitään Piazza della Rotondolla. Roomassa on kallista, kuten koko Italiassa. Olen nyt muutaman vuoden asunut täällä, joten tiedän tarkasti paikan hintatason. 

Se on Piazza della Rotonda.

Tarkastin: päivän hinta on 1.05e eli onhan tuossa tosiaan nousua.

Vierailija
22/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alapa itse yrittäjäksi paikkaan, jossa tilojen vuokrat sekä muut kulut ovat pilvissä.

Ja siitä toiminnasta pitää saada palkka millä elää.

Kallista on, mutta se on liiketoimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on hieno maa turistille.

Vierailija
24/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti: Eihän Sardinia noin kallis paikka ole?

Vierailija
25/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole reissussa ylenmäärin rahaa törsätä ja haluaa säästää, niin kannattaa katsoa aina sellaisia ravintoloita ja kahviloita, joissa on paljon paikallisia. Jos ravintola ja terassi on kaupungin parhaimmalla paikalla, menut ensimmäisenä englanniksi ja se on täynnä turisteja, niin tietää, että siellä on kyllä myös turistihinnat.

Nykyisin enää vähemmän on onneksi niitä kahden menun paikkoja, jossa paikallisella kielellä olevassa menussa on eri hinnat, kuin englanninkielisessä menussa.

Täytyy myös hyvin muistaa, että suomalainen keskivertomatkustaja tuolla reissussa on köyhä verrattuna lähes kaikkien muiden maiden ulkomailla reissaaviin ihmisiin.

Vierailija
26/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roomassa maksaa espresso Pantheon-aukion vieressä Tazza d'Orossa 80c kuppi. Maailman parasta espressoa lisäksi.

Korjaa aikamuoto, varmaan maksanut vuonna 2009. Et varmasti saa 80 sentillä mitään Piazza della Rotondolla. Roomassa on kallista, kuten koko Italiassa. Olen nyt muutaman vuoden asunut täällä, joten tiedän tarkasti paikan hintatason. 

Piazza della RotondA.

Olennainen ero italian kielessä.

Vierailija
27/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti: Eihän Sardinia noin kallis paikka ole?

Ilmeisesti on käyty Costa Smeraldassa Sardiniassa. Se on miljardöörien ja huippujulkkisten lomakohde.

Vierailija
28/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole varaa lähteä matkailemaan ulkouussia kauemmas. Eikä siellä ole kahvitarjoiluakaan. Toisaalta, tokihan silloin on kallista ellei ole rahaa millä maksaa. Vähän mulla kyllä on, mutta pitäähän rahaa vähän ollakin.

Vierailija
29/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mä muistelisin että Suomessakin jossain on otettu pizzan puolituksesta maksu...?

Näistä hinnoista ja turistihuijauksista näkee paljon juttua FBn Rodos-ryhmissäkin mitä seuraan.

Varmaan joka turistipaikassa jotkut vähän yrittää vedättää ja ylihinnotella.

Kyllä siitä Suomessa otettiin se puolitusmaksu. Tämä sen vuoksi, että menee toinenkin lautanen ja aterimet sekä salaattipöytä sille toisenkin puolen ottajalle.

Vierailija
30/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Milanossa kalliimpaa kuin Roomassa?

T. Oma luulo

On.

Vierailija
31/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan käyneet Lapissa ottamassa mallia hinnoittelusta.

Vierailija
32/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buona sera.

Vierailija
33/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meilläkin menee vaikka Palaceen kahville, niin ei parilla eurolla selviä kahvikupposesta.

Vierailija
34/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät maksaa. Kannattaakin mennä johonkin turistirysään kun paikallinen menee viereiselle sivukujalle ja siemaisee pystypöydässä maailman parhaan espresson 60 sentillä ja jatkaa matkaa.

Miten noin halvat kahvit siellä? Suomessa saa maksaa kaksi euroa tavallisesta kahvista pahvimukissa?!

Vierailija
35/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan Suomen Lapissa on korkeammat hinnat kuin Roomassa.Kokemusta on.

Vierailija
36/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun matkustaa, kannattaa kysellä paikallisilta, missä hyvä ruoka ja hyvät kahvit. Kannattaa seurailla missä paikalliset viihtyvät. Itse en ole koskaan joutunut maksamaan ylihintaa, koska pidän silmät auki ja osaan avata suuni ja kysellä mihin kannattaa mennä syömään edullisesti hyvää ruokaa. Eihän paikalliset maksa mitään ylihintaa syömisestä ja kahvittelusta.

Vierailija
37/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät maksaa. Kannattaakin mennä johonkin turistirysään kun paikallinen menee viereiselle sivukujalle ja siemaisee pystypöydässä maailman parhaan espresson 60 sentillä ja jatkaa matkaa.

Miten noin halvat kahvit siellä? Suomessa saa maksaa kaksi euroa tavallisesta kahvista pahvimukissa?!

Vuosia olivat hinnat samat Italiassakin kahvista eli siis espressosta. Espresso oli euron ja capuccino 1,20. Koronan jälkeen sitten inflaatiossa nostivat 1,10 euroon espresson melkein kaikkialla. Meilläpäin pikkukaupungissa saa kyllä edelleen eurolla espresson kun omistaja sanoi jotta stana, hänhän ei tollasia senttejä jaksa laskuttaa. Kahvibaari aina täynnä, siellä saa siis espresson ja croissantin kahdella eurolla. Muualla huomaan olevan 1,10 e espresso ihan maaseudullakin. Pahvimukillisesta pahaa filtterikahvilitkua en maksaisi taas kyllä senttiäkään. 

Vierailija
38/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan Suomen Lapissa on korkeammat hinnat kuin Roomassa.Kokemusta on.

Laskettelukeskuksissa varmaan? En oo nimittäin missään normikylillä huomannu.

Vierailija
39/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen hotelli sattuu olemaan yksi etelä-Euroopan tasokkaimpia viiden tähden hotelleja, ja verkkosivujen perusteella juuri tuo pieni rantaravontola satamanäkymin on se kaikkein halutuin istumapaikka. .

Näköjään peruuttamattomasta pöytävarauksesta veloitetaan 150€ PER VARAUKSELLA OLLUT HENKILÖ. Siitä luulisi saavan jonkun osviitan paikan hintatasosta.

Ei kukaan mene tuollaiseen viiden tähden hotelliin tietämättä että siellä on kallista, ja hinnat ovat artikkelin mukaan olleet reilusti näkyvillä. Usein tuollaisissa paikoissa on myös joku minimilasku joka veloitetaan aina ettei joku pihistelijä varaa pöytää tuntitolkulla samalla kun juo hitaasti lasin jäävettä.

Olin Italiassa kesällä lomailemassa ja ravintolat ja kahvilat ovat suomalaisittain edullisia ja järjestään myös erittäin laadukkaita. Rahastukseen en törmännyt missään.

Vierailija
40/42 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on kylläkin se, että itse paikanpäällä Italiassa vuosia asuneena yritän aina Suomivieraita viedä sellaisiin paikkoihin, missä ruoka on hyvää ja hintansa väärti. Siitä ei tullut kuin sanomista. Heidän on aina pakko ängetä nimenomaan siihen kalleimpaan paikkaan ja sitten valittaa lopun päivää kalleudesta. Italiassa saa 15 eurolla koko menyyn kun tietää mihin menee ja minä tiedän. Siihen kuuluu alkuruoka, salaatit ja pääruoka plus jälkiruoka ja espresso. Suomalainen tykkää maksaa pelkästä pienestä pasta-annoksesta jo tuon 15 euroa. Juuri viime viikolla olin tuttavapariskunnan kanssa reissussa ja söimme kolmeen pekkaan erinomaisen hyvin tuollaisen menyyn plus juomat siihen lisäksi, lasku oli kolmelta hengeltä 60 euroa, siinä oli vettä, viiniä ja olutta plus aperitiivit ruoan lisäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi