La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (33321)
Vierailija kirjoitti:
Muutama sivu sitten joku/jotkut valittivat liian äänekkäästä taustamusiikista. Mitekä on, kuulevatko sen musiikin vain erityisen fiksut ja älykkäät vai päinvastaiset? Itse en ole huomannut/huomioinut koko musiikkia. Mitkä seikat voivat vaikuttaa tuon musiikin kuulemiseen tai kuulemattomuuteen? Vaikuttaako ennakkoasenne kuinka paljon?
Kaikki kiinnittää huomiota kuka mihinkin. Joku ei esim.välitä tai huomaa sarjan epäkohtia kun toiset hermostuu niistä.Ei varmaan ole älykkyydellä mitään tekemistä sen kanssa kuuleeko musiikin vai ei. Mä huomaan että joskus kiinnitän huomiota että se pimputus on kokoajan samanlaista mutta harvoin mä edes luulen sen.
Romulo kutsui tohtoria puhelimeen, ja kertoi Abelille hänen isänsä soittaneen. Sanoi myös huomanneensa ettei Abel ollut aikaisemminkaan vastannut isänsä puheluihin. Mikähän tähän Abelin haluttomuuteen keskustella isänsä kanssa mahtaa olla syynä?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kaikille Jana-faneille mutta minua on alkanut koko hahmo tympimään. Pyörittelee päätään suu auki ihan kuin voisi pahoin. No, ymmärrän toki että on Mariasta huolissaan mutta silti, sorry.
Jana esitetään ikään kuin älykkäänä, mutta sarjassa ei ole muita älykkäitä kuin Margarita ja Romulo - sekä pakko myöntää, että läpeensä paha Cruz. Jana sen sijaan on hyvin yksiulotteinen ja paperinukkemainen hahmo, ei mitenkään kiinnostava tai kiehtova.
No jääkö asekauppiaat kiinni. Rosvot kiikkiin.
Jos katsoo ekan jakson uusiksi huomaa miten pahoja ihmiset on.
Vierailija kirjoitti:
Romulo kutsui tohtoria puhelimeen, ja kertoi Abelille hänen isänsä soittaneen. Sanoi myös huomanneensa ettei Abel ollut aikaisemminkaan vastannut isänsä puheluihin. Mikähän tähän Abelin haluttomuuteen keskustella isänsä kanssa mahtaa olla syynä?
Avioliitto, ehkä? Abel on ukkomies, mut on unohtanut olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kaikille Jana-faneille mutta minua on alkanut koko hahmo tympimään. Pyörittelee päätään suu auki ihan kuin voisi pahoin. No, ymmärrän toki että on Mariasta huolissaan mutta silti, sorry.
Jana esitetään ikään kuin älykkäänä, mutta sarjassa ei ole muita älykkäitä kuin Margarita ja Romulo - sekä pakko myöntää, että läpeensä paha Cruz. Jana sen sijaan on hyvin yksiulotteinen ja paperinukkemainen hahmo, ei mitenkään kiinnostava tai kiehtova.
Hyvin sanottu ja minä yhdyn mielipiteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sarjan pääteema on edelleen Kuka murhasi Janan äidin.
Sarjan pääteema on nainen, kosto ja suuri rakkaustarina.
Tänään on tasan kaksi vuotta siitä kun La Promesan kuvaukset alkoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama sivu sitten joku/jotkut valittivat liian äänekkäästä taustamusiikista. Mitekä on, kuulevatko sen musiikin vain erityisen fiksut ja älykkäät vai päinvastaiset? Itse en ole huomannut/huomioinut koko musiikkia. Mitkä seikat voivat vaikuttaa tuon musiikin kuulemiseen tai kuulemattomuuteen? Vaikuttaako ennakkoasenne kuinka paljon?
Kaikki kiinnittää huomiota kuka mihinkin. Joku ei esim.välitä tai huomaa sarjan epäkohtia kun toiset hermostuu niistä.Ei varmaan ole älykkyydellä mitään tekemistä sen kanssa kuuleeko musiikin vai ei. Mä huomaan että joskus kiinnitän huomiota että se pimputus on kokoajan samanlaista mutta harvoin mä edes luulen sen.
Taustamusiikki kuuluu elokuviin. Miltä tuntuisi, jos musiikkia ei olisi ollenkaan? Musiikilla on keskeinen tehtävä elokuvan tunnelman luomiseen. Sen avulla pystytään vaikuttamaan voimakkaasti katsoja tunteisiin ja esimerkiksi henkilöihin samaistumiseen. Musiikin ja äänten avulla luodaan joskus tehokkaasti jännitystä, jopa kauhua tilanteisiin, joissa ei muutoin ole uhkan tuntua. Äänien ja hiljaisuuden vaihtelut luovat tunnelmaa ja vaikuttavat katsojan huomion siirtämiseen ja luovat jännitystä.
En itse keskinyt noita hienoja lauseita, vaan luin asiasta tietoa, kun täällä taustamusiikista on puhetta. Onko tämän sarjan musiikki sitten kaikkien mielestä onnistunutta, on toinen juttu.
Nautiskelen Promesaa ja huomaan että Leonor kyynelehtii Mauroa muistellessa. Aikanaan Mauroa itki myös Teresa enkä sitä ihmettele. Tulisipa Mauro takaisin!
Kuka tämän sarjan olikaan kirjoittanut ?
Vierailija kirjoitti:
Jos isäukko sanoo, että Aapelin olisi aika palata vaimonsa luokse? Ettei vaimo ole appiukon elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto, ehkä? Abel on ukkomies, mut on unohtanut olevansa.
Joku jo kertoikin aiemmin että Abel on ukkomies.
Vierailija kirjoitti:
La Promesa-sarjan loi ja sen yhtenä pääkirjoittajana toimii Josep Cister Rubio, jonka käsialaa edustivat myös La otra mirada Toinen katse ja Dos vidas. Dos Vidas oli samanlaista jankkaamista kuin tämä ja Yle ei edes ostanut siitä toista kautta. La otra mirada oli tyttökoulusta ja niin tylsä, ettei voinut katsoa.
Ihmeen hyvä La Promesa nuo huomioon ottaen on ollut, mutta kohta ei viitsi katsoa, kun jankataan edestakaisin eikä mikään edisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
La Promesa-sarjan loi ja sen yhtenä pääkirjoittajana toimii Josep Cister Rubio, jonka käsialaa edustivat myös La otra mirada Toinen katse ja Dos vidas. Dos Vidas oli samanlaista jankkaamista kuin tämä ja Yle ei edes ostanut siitä toista kautta. La otra mirada oli tyttökoulusta ja niin tylsä, ettei voinut katsoa.
Ihmeen hyvä La Promesa nuo huomioon ottaen on ollut, mutta kohta ei viitsi katsoa, kun jankataan edestakaisin eikä mikään edisty.
La otra mirada oli hyvä sarja. Ei ollenkaan tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen hyvä La Promesa nuo huomioon ottaen on ollut, mutta kohta ei viitsi katsoa, kun jankataan edestakaisin eikä mikään edisty.La otra mirada oli hyvä sarja. Ei ollenkaan tylsä.
Minä myös tykkäsin, olis kiva jos tulisi uusintana. Siis La otra mirada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma katselukokemus ajoittaisista turhautumisista huolimatta on, että kannattaa jatkaa. Kaikki edistyy aikanaan. Palkintoja tippuu matkan varrella ja kaikelle on syynsä. Hieno sarja on. T. Jakso 352 ja matka jatkuu
Pieni juoru, joka ei liity sarjaan. Ana Carcesdin entinen poikaystävä Chelis Quinza esiintyy nyt näytettävässä Paratiisi sarjassa.
Eikö muka muualta maailmasta, minusta Hollannista nyt ainakin.