La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36367)
Vierailija kirjoitti:
Koukutuin La Promesaan jo ensimmäisestä jaksosta, mutta onhan tämä sarja aika hidastempoinen pitkine jaaritteluineen. Aluksi pikakelasin areenassa kaikki joutavanpäiväiset jorinat, mutta näköjään tykkään sarjan henkilöistä nykyään sen verran, että katson kiltisti joka jakson alusta loppuun (paitsi pikakelaan alkukertauksen ja lopun etukäteisinfot).
Aluksi katsomiskokemusta häiritsivät kaikenmoiset pikkuärsytykset (se jatkuva kuutamo, autot, jotka eivät tuoneet tai vieneet ketään minnekään, ne kaksi edes takaisin talutetut hevoset, mattojen hakkaaminen pyykkinarun vieressä...), kun Downton abbeyn täydelliseen juoneen ja rekvisiittaan tottuneena La Promesa vaikutti hutaisten tehdyltä. Kunnes näköjään olen tottunut La Promesan, koska en enää moisiin pikkuasioihin kiinnitä huomiota.
Sarjan miehet on kyllä kuvattu aikamoisen hölmöiksi; Alonso lipittää vain konjakkia, eikä tajua yleensä mistään mitään, Manuel vaan hymyilee
Kiinnostaisi tietää, että mistä kohtaa tuo Lorenzo on niin ihana. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Espanjan kieltä tästä oppii hyvin.Sekä sen että ylhäiset syö sikaa kaneja fasaania metsästää itse kasvattaa karjaa ja kasviksia.Hyvin kehitetty juoni salaisuuksien ympärille.Tässä sarjassa tulee tasa arvo pahan tekemisessä sekä palvelijat että ylhäiset tekevät yhtä paljon murhia ja varastavat kuin muutakin.Simonan mieskin oli murhaaja.Cruz on murhannut.Itse.Petra myös osallinen Cruzin tekemään murhaan.
Ilmestyykö Simonan mieskin sarjaan. Missäänhän ei ole mainittu että olisi kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Espanjan kieltä tästä oppii hyvin.Sekä sen että ylhäiset syö sikaa kaneja fasaania metsästää itse kasvattaa karjaa ja kasviksia.Hyvin kehitetty juoni salaisuuksien ympärille.Tässä sarjassa tulee tasa arvo pahan tekemisessä sekä palvelijat että ylhäiset tekevät yhtä paljon murhia ja varastavat kuin muutakin.Simonan mieskin oli murhaaja.Cruz on murhannut.Itse.Petra myös osallinen Cruzin tekemään murhaan.
Onkohan Petralla ikinä omantunnontuskia esim. tuosta kun auttoi Cruzia kun tämä murhasi Tomasin. Se jo tiedetäänkin että Cruzia ei omatunto vaivaa. Mutta Petra, saako hyvin unta öisin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
J ja M valehtelevat sujuvasti suut ja silmät täyteen.
Kiihkeässä rantahiekkamenossa saattoi sattua ' pienen pieni trallallaa'.
On muuten kovia valehtelemaan ja vaikka en Jimenasta pidä ollenkaan, niin onhan tuo Manuelin käytös häntä kohtaan ollut todella epäreilua koko ajan. Rahojen takia naimisiin ja sitten pettää minkä ehtii ja suuttuu vielä toiselle joka kehtaa epäillä epärehellisyydestä.
Ai jaa, noinko se menikin? Itsehän se Jimena huijasi Manuelin kanssaan naimisiin. Olisi päässyt Italiaankin miehensä mukana ja lentäjän mielenkiintoiseen maailmaan mukaan. Jos olisi rouva käyttäytynyt normaalisti, olisi avioliitosta voinut tullakin jotakin. Mutta ei, Jimena keksikin raskauden, jotta ei tartte lähteä kartanosta minnekään. Pelkäsi lentämistä. Manuel huolehti vaimostaan ja odo
Täysin samaa mieltä. Jimena on kuvion pahis, ei Manuel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googella ystävä hyvä 1900 luvun aateliset wc,t ja kylppärit:). Huh...siis ei ole vaikeaa.
Googlella ystävä hyvä löytyisi myös paljon aatelisten elämää, joten tää sarja taitaa olla sitten ihan turhaa kun kaikki voisi vaan googletella.
Googlesta löytyy oikeaa tietoa sitä haluaville (kun osaa valita oikein lähteet), tämä sarja taas on viihdettä sitä haluaville. Toki tässä nyt voi oppiakin jotain entisajan elämästä, mutta pitää kyllä muistaa että kyseessä ei ole dokumentti vaan viihdesarja. Toki hauskaa jos joku tätä katsoessaan innostuu historiasta enemmänkin :)
Kylpyhuoneita ei näytetä koska niitten lavastaminen aidon näköisiksi on hankalampaa kuin makuuhuoneiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin kommentteja ja kovasti väännetään milloin kenenkin raskaudesta. Tietääkseni kukaan ei ole raskaana,Martinan oireet voi olla muutakin. Mikäli on raskaana niin saamme seurata tiiviisti itkukohtauksia vaikka Martina aikanaan oli iloisena piristävä lisä kartanon draamoihin.
Samaa mieltä, ei kukaan tule raskaaksi loikoillessaan vaatteet päällä esimerkiksi jossain rannalla.
Minä näin katseissa ja eleissä sitä suurta rakkautta ja loput osaan pistää arvaamalla. Ei minulle kaikkea tarvitse rautalangasta vääntää :D
Toisaalta, Manuelin vaimon teko kielii kyllä jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueskelin kommentteja ja kovasti väännetään milloin kenenkin raskaudesta. Tietääkseni kukaan ei ole raskaana,Martinan oireet voi olla muutakin. Mikäli on raskaana niin saamme seurata tiiviisti itkukohtauksia vaikka Martina aikanaan oli iloisena piristävä lisä kartanon draamoihin.
Samaa mieltä, ei kukaan tule raskaaksi loikoillessaan vaatteet päällä esimerkiksi jossain rannalla.
Minä näin katseissa ja eleissä sitä suurta rakkautta ja loput osaan pistää arvaamalla. Ei minulle kaikkea tarvitse rautalangasta vääntää :D
Kiva sulle, että arvailet. Arvailuilla vaan ei kukaan tule raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koukutuin La Promesaan jo ensimmäisestä jaksosta, mutta onhan tämä sarja aika hidastempoinen pitkine jaaritteluineen. Aluksi pikakelasin areenassa kaikki joutavanpäiväiset jorinat, mutta näköjään tykkään sarjan henkilöistä nykyään sen verran, että katson kiltisti joka jakson alusta loppuun (paitsi pikakelaan alkukertauksen ja lopun etukäteisinfot).
Aluksi katsomiskokemusta häiritsivät kaikenmoiset pikkuärsytykset (se jatkuva kuutamo, autot, jotka eivät tuoneet tai vieneet ketään minnekään, ne kaksi edes takaisin talutetut hevoset, mattojen hakkaaminen pyykkinarun vieressä...), kun Downton abbeyn täydelliseen juoneen ja rekvisiittaan tottuneena La Promesa vaikutti hutaisten tehdyltä. Kunnes näköjään olen tottunut La Promesan, koska en enää moisiin pikkuasioihin kiinnitä huomiota.
Sarjan miehet on kyllä kuvattu aikamoisen hölmöiksi; Alonso lipittää vain konjakkia, eikä taj
Kiinnostaisi tietää, että mistä kohtaa tuo Lorenzo on niin ihana. 🤔
Minusta se ainakin on oikein hyvä lisä tähän sarjaan, mies jolla on luonnetta. Siis viihdearvon vuoksi. Ja koska on hyvä näyttelijä. Vähän sama kuin vaikka Petra. Tai Margareta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne kuvataan puolialasti peuhaamassa hiekassa niin ei siinä paljon arvailun varaa jää. Pitäisikö millä tarkkuudella näyttää nämä aktit että kaikille olisi selvää mitä tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Jana ja Manuel siinä rannalla vähensi toisiltaan vaatteita. Loppu jätettiin arvailujen varaan. Tulevat jaksot näyttävät, mitä siitä seurasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Jana ja Manuel siellä rannalla toisiltaan vaatteita vähensi. Loppu jäi katsojan arvailujen varaan.
En kyllä osaa kuvitella Janaa tai Mariaa paneskelemassa. Täysin intohimottomia hahmoja molemmat. Sopisivat paremmin nunnaluostariin.
Jospa Jana tulikin raskaaksi Manuelille...ei he sentään hiekkakakkuja rannalla koko ajan tehneet 🤔
Vierailija kirjoitti:
En kyllä osaa kuvitella Janaa tai Mariaa paneskelemassa. Täysin intohimottomia hahmoja molemmat. Sopisivat paremmin nunnaluostariin.
En usko myöskään että he 'paneskelevat', vaan että ihan rakkaudesta ja siitä intohimosta rakastelevat. (Kaikkihan eivät ole kuin koirat.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko myöskään että he 'paneskelevat', vaan että ihan rakkaudesta ja siitä intohimosta rakastelevat. (Kaikkihan eivät ole kuin koirat.)
Ja siihen aikaan ei kai kysytty, tai vaadittu lupaa paperilla kahtena kappaleena, että sopiiko nyt varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siihen aikaan ei kai kysytty, tai vaadittu lupaa paperilla kahtena kappaleena, että sopiiko nyt varmasti.
Paroni ei ainakaan Pihalta kysellyt. Curro ja Martina, Manuel ja Jana rakastelivat rakkaudesta ja vapaaehtoisesti.
Näytettiinhän vanhoissa suomalaisissa elokuvissakin kuohuvaa koskea tai valkoisia piliviä sinitaivaalla jne kun ajatus oli: kyllä katsojat tietää. Hienovaraisuutta perheohjelmissa ennenvanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paroni ei ainakaan Pihalta kysellyt. Curro ja Martina, Manuel ja Jana rakastelivat rakkaudesta ja vapaaehtoisesti.
Ei jeesus miten lapsellista sakkia täällä. Ihanko rakkaudesta? 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jeesus miten lapsellista sakkia täällä. Ihanko rakkaudesta? 😂😂😂
No, no eiköhän meille jokaiselle tule mediasta täyslaidallinen totuutta silmille joka ikinen päivä.
Anna minun edes hetkeksi viivähtää kauniissa aiheessa. Usko vaan, on sitä rakkautta vielä jossakin ;D
-eri
Googlella ystävä hyvä löytyisi myös paljon aatelisten elämää, joten tää sarja taitaa olla sitten ihan turhaa kun kaikki voisi vaan googletella.