La promesa-salaisuuksien kartano
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36320)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä sitä että joku vitsii nähdä vaivan ja pistäytyy haukkumassa meitä sarjan seuraajia. En viitsisi nähdä mokomaa vaivaa jostakin mikä ei kiinnosta. En minäkään kaikista sarjoista tykkää joten anti olla muut paitsi Promesasta en luovu ennenkuin se loppuu. Joskus katson ilokseni ykköskauden parhaita.
Joo en ymmärrä, miksi ei saisi katsoa tavallaan ja keskustella niistä ajatuksista mitä sarja herättää. Myös niistä negatiivisista.
Äitini ja serkkuni ovat ihan koukussa tähän sarjaan. Itse en ole katsonut yhtäkään osaa, mutta ehkä pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä sitä että joku vitsii nähdä vaivan ja pistäytyy haukkumassa meitä sarjan seuraajia. En viitsisi nähdä mokomaa vaivaa jostakin mikä ei kiinnosta. En minäkään kaikista sarjoista tykkää joten anti olla muut paitsi Promesasta en luovu ennenkuin se loppuu. Joskus katson ilokseni ykköskauden parhaita.
Joo en ymmärrä, miksi ei saisi katsoa tavallaan ja keskustella niistä ajatuksista mitä sarja herättää. Myös niistä negatiivisista.
Täällähän on jotkut just sitä mieltä että mitään negatiivista ei saa sanoa. Vähänkin uskaltaa arvostella jotain kohtausta tai näyttelijää niin jotkut suuttuu sitä kuin se olisi osoitettu henkilökohtaisesti heidän läheisilleen. Se on mun mielestä aika uskomatonta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuel on kyllä rikas hulivilipoika , samoin köyhän Janan ei paljon päätä pakota lähtiessään hänen mukaansa.
Mulle ei tuu ihan heti Manuelista huliviliä mieleen vaikka nyt onkin vähän löytänyt sitä omaa mielipidettäänkin. 🙂
Nappas kuitenkin köyhän palvelijatytön mukaansa jonnekin rannalle. Onko se mielestäsi 'vain oikeutettua vallankäyttöä' vallanpitäjiltä. :)
Mikä on muuten lempikohtauksenne sarjasta? Tältä tuotantokaudelta nostan esiin kohtauksen, jossa Margarita kyni Lorenzon pokerissa.
Mikä kohtaus teidän muiden mielestä pitäisi laittaa La Promesan parhaat-videolle?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on muuten lempikohtauksenne sarjasta? Tältä tuotantokaudelta nostan esiin kohtauksen, jossa Margarita kyni Lorenzon pokerissa.
Mikä kohtaus teidän muiden mielestä pitäisi laittaa La Promesan parhaat-videolle?
Manuelin ja Janan ensitapaaminen. Manuelin ja Janan ensisuudelma Janan ja Marian huoneessa. Cruzin hulluuskohtaus, kun Lorenzoa ei löytynytkään Elizan huoneesta. Valepapin paljastuminen. Alonson ja Manuelin lento. Marian ja Lorenzon tanssi naamiaisissa.
Noin muutamia mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
Salvadorin sodasta paluu.
Janan ja Manuelin kohtaaminen naamiaisissa, kun huomasivat toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Janan ja Manuelin kohtaaminen naamiaisissa, kun huomasivat toisensa.
Juu, siinä oli sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuelin ja Janan ensitapaaminen. Manuelin ja Janan ensisuudelma Janan ja Marian huoneessa. Cruzin hulluuskohtaus, kun Lorenzoa ei löytynytkään Elizan huoneesta. Valepapin paljastuminen. Alonson ja Manuelin lento. Marian ja Lorenzon tanssi naamiaisissa.
Noin muutamia mainitakseni.
Hyvä saldo 👍🏻! Saisipa näistä koosteen YouTubeen. Espanjaa osaavat, kertokaa toiveesta tuotantoyhtiölle!
Täällä paljon parjataan Janan näyttelijää siitä, ettei ole sopiva romanttiseksi sankarittareksi (itse olen eri mieltä), mutta mitä käsikirjoitukseen tulee, niin mielestäni nimenomaan Jana on osoittanut paljon syvempää tunnetta Manuelia kohtaan kuin toisin päin. Jana on jatkuvasti kiinnostunut Manuelin asioista, mutta Manuel ei ikinä kysele mitään Janan elämästä, menneisyydestä, perheestä, kiinnostuksenkohteista tai mistään muista henk. koht. asioista. Manuel on siis varsin epäkypsällä tavalla hullaantunut Janan kauneudesta ja luonteesta, mutta ei pyri tutustumaan häneen syvällisemmin. Lisäksi Manuel ei tunnu lainkaan ymmärtävän/välittävän siitä, millaiseen vaaraan hän Janan jatkuvasti asettaa. Ekalla kaudellakin (kun ei ollut vielä naimisissa) anoi Janalta vastarakkautta, mutta ei tarjonnut Janalle mitään konkreettista, kuten mahdollisuutta avioliittoon - mikä sai tilanteen vaikuttamaan siltä, että halusi Janasta vain salarakkaan. (Vaikka Jana toisteli, että heidän suhde oli luokkaeron takia mahdoton, olisi Manuel hyvin voinut vastata, että eikä ole ja että he voivat rauhassa miettiä, miten järjestellä käytännön asiat molempia miellyttävällä tavalla, jos esim. menisivät naimisiin, mutta ei edes yrittänyt suostutella Janaa tällaisilla puheilla.)
Ekasta kaudesta asti olen toivonut, että Jana sanoisi Manuelille suorat sanat tähän tyyliin: Sinä et riskeeraa tässä mitään, mutta minä riskeeraan työpaikkani, maineeni ja siten myös tulevaisuuden toimeentulomahdollisuuteni - mahdollisesti myös henkeni. Jos haluat saada vastarakkauteni, on sinun ensin kerrottava, miten aiot suojella minua näiltä riskeiltä.
Toki tällaista vilpittömyyttä estää Janan puolelta se, että hänellä on itselläänkin salaisuuksia ja kokenee melkoista ristiriitaa siitä, että Manuel kuuluu äitinsä murhaajien sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Kuninkaan kesäjuhlassa Cruzin nolaaminen, kun luuli kuninkaan tarkoittaneen sanansa hänelle, vaikka puhutteli Margaritaa. Näyttelijät näyttelivät tässä erittäin uskottavasti sekä vahingoniloa, että syvää loukkaantumista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä paljon parjataan Janan näyttelijää siitä, ettei ole sopiva romanttiseksi sankarittareksi (itse olen eri mieltä), mutta mitä käsikirjoitukseen tulee, niin mielestäni nimenomaan Jana on osoittanut paljon syvempää tunnetta Manuelia kohtaan kuin toisin päin. Jana on jatkuvasti kiinnostunut Manuelin asioista, mutta Manuel ei ikinä kysele mitään Janan elämästä, menneisyydestä, perheestä, kiinnostuksenkohteista tai mistään muista henk. koht. asioista. Manuel on siis varsin epäkypsällä tavalla hullaantunut Janan kauneudesta ja luonteesta, mutta ei pyri tutustumaan häneen syvällisemmin. Lisäksi Manuel ei tunnu lainkaan ymmärtävän/välittävän siitä, millaiseen vaaraan hän Janan jatkuvasti asettaa. Ekalla kaudellakin (kun ei ollut vielä naimisissa) anoi Janalta vastarakkautta, mutta ei tarjonnut Janalle mitään konkreettista, kuten mahdollisuutta avioliittoon - mikä sai tilanteen vaikuttamaan siltä, että halusi Janasta vain salarakkaan. (Vaikka
Eipä se Manuel noin syvällisiä paljon ehtinyt miettiä, kun äiti ja isä paino päälle, että kartano on taloudellisissa vaikeuksissa ja Jimenan kanssa avioituminen tuo myötäjäiset kaikkien pelastukseksi. Thomas-veljen kuolema jätti myötäjäiset saamatta ja rahat saisi siten, että naisi veljensä lesken. Jotenkin tolleen se meni. Manuel vastusti tällaista järkiavioliittoa, mutta suostui lopulta, kun perijän rooli velvoitti. Oliko se lento-onnettomuus ennen vai jälkeen vihkimisen? Cruz ja Jimenahan manipuloi muistinsa menettänyttä Manuelia ja väitti, että tämä oli rakastunut Jimenaan jo ennen onnettomuutta. Manuel ei muistanut mitään ja uskoi hämmentyneenä näitä väitteitä. Janaa hän ei muistanut ollenkaan, vaikka tämä oli hänen todellinen tunteidensa kohde. Naisethan huijasivat Manuelin vihille.
Saa nähdä, miten juttu nyt menee, kun Jimenen raskautta ei enää ole ja Manuelin muisti on kunnossa?
Mitenkähän Manuelin kone nousee ilmaan pehmeältä hiekkarannalta vähän yli 30-heppaisella Anzani moottorilla?
Tottakai negatiivisetkin kommentit on kiva lukea mutta kun sarjan seuraajatkin joskus mollataan alimpaan helvettiin niin se ei mukavaa keskustelua ole. Tulee mieleen että joku tykkää tästä salaa. Katselee muttei kehtaa kertoa.
Minäkin osallistun. Kaikki ed mainitut oli hyviä. Vähän osin jo unohtanut, mut nyt muistui.
Korttipeli oli hyvä, Mauron ratsastaminen kartanon pihalle, jotkut ilmeet, puvut, Candelan heitot' yksittäiset kohtaukset (esim. kun Jana kertoi Currolle veljeydestä).
Lisää vaan 🐦🔥💐;-)
Lorenzon pokerissa Margaritalle häviäminen oli tosiaan varsinainen huippukohtaus. Nyt täytyy kaivella muita herkkuja esiin.
Kummat ilot sulla. Minäkin pidän tästä sarjasta mutta kyllä yksi katselukerta/ jakso riittää hyvin.