La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (43072)
Vierailija kirjoitti:
Että molemmat sarjat nähdään, on hyvä juttu. Gran Hotel on lyhyt Promesaan verrattuna ja siinä on ilkeyksiä, mutta myös paljon hauskoja tapahtumia. Osaan sen melkein ulkoa, mutta katson taas.
Titanicin ja Edvin Laineen Tuntemattoman sotilaan ja Niskavuoret esim. olen katsonut moneen kertaan. Näitä joitakin kiinnostavia vaan on. Ja hyvä, että Promesaa vielä nähdään. Olen sitäkin tuijottanut alusta asti.
Samoilla linjoilla mennään.
Menipä Teresalla asema äkkiä hattuun. Tai sitten työ vaikuttaa hänestä ylivoimaisen vaativalta ja se näkyy toiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa lienee eniten ruskeasilmäisiä. Ihanat silmät Marialla ja mitkä ripset. Ripsiväriä kevyt sipaisu tai ei ollenkaan. Teresalla ja Adrianolla ruskeat, ehkä Leocadialla myös.
Siksi varmaan rakastavat sinisilmiä, eihän ihminen koskaan voi tyytyväinen olla.
Kuinka ajattelitte pärjätä tuon parin kuukauden tauon ajan. Onko vanhoja jaksoja tallessa?
Teresalla ei ole mennyt työ hattuun, vaan hän on vaikeassa tilanteessa hovimestarin alaisuudessa. Tämä vaatii häntä toimimaan ankarammin kuin Teresa haluaisi. Hänhän sanoi, että työt sijuvat paremmin, kun on ystävällinen ilmapiiri. Tämähän taas ei hovimestarille sovi.
Vierailija kirjoitti:
5
Balle on pilannut suhteensa työväkeen. On taas tarvetta hänen mielestään vaihtaa taloudenhoitajaa. Pia ei kelpaa, Teresa syrjäytettiin siitä. Nyt Petralle ja MFlle on tarjottu paikkaa yhteisest jaettavana. Eivät halua. Alonso haluaisi Pellicerin toiseksi hovimestariksi, ei haluaisi.
Joutaisi tuo Balle itse vaihtoon.
Balle tekee mitä Leocadia sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ajattelitte pärjätä tuon parin kuukauden tauon ajan. Onko vanhoja jaksoja tallessa?
Ainakin itse pärjään oikein hyvin. Ei tämä sarja sentään niin tärkeä ole. Ainut hyvä asia tällä hetkellä koko sarjaa ajatellen on Carlon tuleminen mukaan kuvioihin. Saadaan eroottista jännitystä, jota en koe yhtään esimerkiksi Curron ja Angelan suhteessa.
Angela olisi ampunut Kapteeni Loren normaali ladatulla. Mutta Curro oli leikkinyt venäläistä rulettia sillä aseella.
Onhan sarjassa aina näkyvillä ORTODOKSKIRKON pääsiäismuna pakkomielle muniin. Aina jonkun hyllyn päällä .
Google saa onkin paljon näitä käännösvirheitä arvosteltu . Kun ihan eri sanoja on käännöksissä mitä sarjassa sanotaan. Joku käännösyritys kääntää niitä. Mutta aivan vääriä sanoja ollut jopa lauseita .
Eloisaa jaksoissa nähtiin heti murha ja sitten seksikohtaus kun Thomas nai palvelijaa joku Olga tai mikä hän nyt oli , Lola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei rtve play:llä ole mitään taukoa La Promesan esittämisessä . Katson seuraavaksi jakson nro 840!
No RTVEllä (Espanjassa) ei tarvitse kääntää eikä tekstitttää sarjaa.
Ja RTVE Playllä käännöksen tekee tekoäly samalla kun katsot jaksoa, jos tarvitset suomeksi tekstitystä.
Edge selainta käytän ja englanniksi kääntää..senverran täytyy lisäksi säätää että puheen saa hitaammaksi että ehtii lukea. Ymmärrettävästi tekoäly sen tekee..toisin kuin suomeksi.
Aseta VPN päälle ja maaksi Espanja.
Kun avaat selaimella RTVEPlay-sivuston, se kysyy, halutatko kääntää sivuston suomeksi, vastaa kyllä.
Kun valitset katsottavan jakson, valitse ruudun oikeasta alakulmasta kolme päällekkäistä viivaa (käännös) ja valitse kieleksi espanja tai englanti.
Teköaly kääntää kummankin kielen suomen kielelle.
Minä katson espanjaksi ja espanjalaisilla tekstityksillä. Hyvää sanavaraston ja kielen harjoitusta.
Tuo Leon mielenmuutos Curroa kohtaan on kyllä ihme juttu. Angelan ja Curron häiden järjestelyjä yrittää edelleen siirtää eteenpäin.