Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (33264)

Vierailija
32181/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen päätellyt, että suun kostutusvedessä on ollut jokin myrkky, joka tainnutti Janan, mutta ei välttämättä tappanut.

Vierailija
32182/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selailette tehtyjä videoita, niin kyllä Jana palaa kartanoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
32183/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alonsolla ja Cruzilla on kaksi lasta, Manuel ja Leonor. Catalina ja Cruzin tappama Tomas ovat Alonson ja Carmenin lapsia. Martina on Alonson veljen Fernandon ja vaimonsa Margaritan tytär. Curro on Alonson ja sarjan alussa tapetun Doloresin poika. Jos ei joku vielä näitä tiennyt.

Näin on ja pysyy, mutta olen alkanut tosissani kehittelemään tarinaa jossa Angela ja Curro ovat kaksoset. Tyttövauva on kaapattu heti syntymän jälkeen, Doloresille kerrottu että syntyi kuolleena, Alonsolle ei ehkä kerrottu mitään. Jos synnytys on ollut vaikea niin Kartanon tyyliin sopii monenlaiset versiot tästäkin asiasta. Tätä kukaan ei todeksi usko, paitsi minä tietenkin.

Vierailija
32184/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cruz väheksyi kartanon henkilökuntaa. Sanoi heitä huonekaluiksi ja ryysyläisiksi mm. Vihasi muuta  nuorisoa talossa   paitsi omia ja Martinaa.

Leolle on samansuuntaisia ajatuksia. Hyvin ilkeä suhde Alonson seläntakana moniin  ja  juonittelee pois. Tosi joustamaton ja  tyly henkilökunnalle.

Eipä mikään ole muuttunut jos ei sittenkin  vain  pahentunut.

Leocadia jotenkin inhottaa joka asiassa, ainakin minua. Cruz oli toki yhtä paha, mutta tyylillä johon L. ei tule koskaan yltämään. On niin kalsea nainen etten kovin mielenkiintoisena häntä seuraa. Haiskoon aikansa, mokoma myrkkykieli.

Vierailija
32185/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaan vanhaan, vaikkakin minut tyrmättiin. Olen nähnyt suomenkielisen kerronnan, jossa kuvataan, miten sarja aikanaan päättyy. Siinä kerrotaan, että Jana naamioi kuolemansa. Hän selvittää näitä eri murhia yhdessä Burdinan kanssa. Palaa kartanoon jossain vaiheessa. Yhdessä he Manuelin kanssa rakentavat yhteistä elämää ja tekevät työtä sen suojakodin hyväksi. Se tukee myös sitä, että Dolores olisi siellä.

Mikä on totuus, se kait joskus todentuu.

Harvemmin sadut toteutuu.

Vierailija
32186/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minä olen päätellyt, että suun kostutusvedessä on ollut jokin myrkky, joka tainnutti Janan, mutta ei välttämättä tappanut.

Toihan on jo aikaa sitten ollut päätelty fakta.

Vierailija
32187/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burdi on tosiaan hoikistunut.

Niin on. Huomasin heti ja kirjoitin siitä aiemmin. 

Voi jeesus, siellä joku tosi Sherlockmamma kokenut hetken olevansa tosi TÄRKEÄ...

Sama kun nää, jotka juoruhimoissaan "pajlastaa" tulevia tapahtumia (jotka on kenen tahansa löydettävissä) ja sitten ylpeänä (kröhöm!) ilmoittavat, että mitäminäjosanoinjosilloinjasilloin!🤣🤣🤣

Minä kirjoitan juonipaljastuksen ainoastaan vastauksena jonkun kysymykseen. Joku toinen tai jotkut toiset näyttävät kirjoittelevan sitä mukaa kuin Espanjan ajassa La Promesa etenee.

Joku kysyi viidennen kauden alkamisen ajankohdasta. Se alkaakin nyt kuun vaihteessa (eikä joulukuulla kuten aiemmin luulin).

Ihan sama.

Vierailija
32188/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romelo lähtee ja tilalle tulee uusi mies , joka ei ole vielä sarjassa. Hän alentaa Petran . Angela ja Curro ovat todella rakastuneita ja yhdessä käyvät Lorenzoa vastaan ja saavat hänet vankilaan. 

Tosin vankilassa Lorenzo ei pysy kuin yhden vuorokauden.

Ja siitä sitten kostamaan? 

Ilmeisesti.

Vierailija
32189/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy Janakin piristyneen ja kyökissä jo kalkatti aamusella likkojen kanssa.

Mauro oli siellä likkoja puhuttamassa.

Vierailija
32190/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuel kätteli kersantti Burdinaa todella hienosti.

Vierailija
32191/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelusväen parissa jaetaan kaikki tiedot. Jos yrität pitää asiat ominasi, heti joku näkee jo päältä, että jokin vaivaa ja kysyy, mikä on. Pitäähän sitten tietysti uskoutua. Työt ja tapahtumat ovat yhteisiä.

Vierailija
32192/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manuel kätteli kersantti Burdinaa todella hienosti.

Kaksi tosimiestä ja ystävystä kohtasivat toisensa.

Vierailija
32193/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candela on kyllä ollut lörppö, mutta miten on Simonan laita?

Vierailija
32194/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaan vanhaan, vaikkakin minut tyrmättiin. Olen nähnyt suomenkielisen kerronnan, jossa kuvataan, miten sarja aikanaan päättyy. Siinä kerrotaan, että Jana naamioi kuolemansa. Hän selvittää näitä eri murhia yhdessä Burdinan kanssa. Palaa kartanoon jossain vaiheessa. Yhdessä he Manuelin kanssa rakentavat yhteistä elämää ja tekevät työtä sen suojakodin hyväksi. Se tukee myös sitä, että Dolores olisi siellä.

Mikä on totuus, se kait joskus todentuu.

Harvemmin sadut toteutuu.

Onhan La Promesa satua. 

Vierailija
32195/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo hangaarin ulkokuva tehty tekoälyllä. Jotenkin näyttäisi?

Vierailija
32196/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alonso taitaa sittenkin välittää Cruzista, koska hän pitää edelleen sormusta sormessaan.

Vierailija
32197/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burdi on tosiaan hoikistunut.

Niin on. Huomasin heti ja kirjoitin siitä aiemmin. 

Voi jeesus, siellä joku tosi Sherlockmamma kokenut hetken olevansa tosi TÄRKEÄ...

Sama kun nää, jotka juoruhimoissaan "pajlastaa" tulevia tapahtumia (jotka on kenen tahansa löydettävissä) ja sitten ylpeänä (kröhöm!) ilmoittavat, että mitäminäjosanoinjosilloinjasilloin!🤣🤣🤣

Minä kirjoitan juonipaljastuksen ainoastaan vastauksena jonkun kysymykseen. Joku toinen tai jotkut toiset näyttävät kirjoittelevan sitä mukaa kuin Espanjan ajassa La Promesa etenee.

Joku kysyi viidennen kauden alkamisen ajankohdasta. Se alkaakin nyt kuun vaihteessa (eikä joulukuulla kuten aiemm

Ei kai nyt sentään?

Vierailija
32198/33264 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eugenia on jotenkin kaunistunut ja kasvot saaneet  valoa ja eloisuutta. Toivottavasti  hyvä suunta terveydessä  jatkuisi riittävän kauan  että Curro ehtii saada mahdollisimman paljon tietoja rikollisten touhuista.

Hänelle suorastaan tulvii uutta tietoa.

Vierailija
32199/33264 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cruz murhasi Thomasin ja Fernandon. Mut ilmeisesti Doloresin murhassa oli Leo mukana, Cruz kyllä sen tiesi, varmaan oli päättämässä myös. Varmaan myös Eugenia tiesi ja halusi pelastaa vauvan, Curron. Mut murhaaja-Cruz oli uskollinen miehelleen. Alonso taas petti Cruzia törkeesti, kun tällä oli pieni lapsi Manuel itselläänkin, piti Doloresia jalkavaimona siellä makkarin salahuonekopissa ja vielä omaa lastaankin siinä tunkkasessa ahtaassa tilassa, eikä pystyny näitä ees suojelemaan. Silti moralisoi omien lastensa palvelusväkisuhteita (niitähän ollu kaikilla hänen lapsillaan: Thomas ja Lola, Cata ja Adriano, Manuel ja Jana, Lorean ja Mauro). Omalle veljelleen ei antanu perinnöstään mitään. Aika tekopyhä saamaton vätys mieheksi. Kartanoakaan ei osaa hoitaa yhtään, vaan vienyt sen perikatoon monta kertaa..

Vierailija
32200/33264 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cruz väheksyi kartanon henkilökuntaa. Sanoi heitä huonekaluiksi ja ryysyläisiksi mm. Vihasi muuta  nuorisoa talossa   paitsi omia ja Martinaa.

Leolle on samansuuntaisia ajatuksia. Hyvin ilkeä suhde Alonson seläntakana moniin  ja  juonittelee pois. Tosi joustamaton ja  tyly henkilökunnalle.

Eipä mikään ole muuttunut jos ei sittenkin  vain  pahentunut.

Leocadia jotenkin inhottaa joka asiassa, ainakin minua. Cruz oli toki yhtä paha, mutta tyylillä johon L. ei tule koskaan yltämään. On niin kalsea nainen etten kovin mielenkiintoisena häntä seuraa. Haiskoon aikansa, mokoma myrkkykieli.

Leocadia on vielä vaarallisempi kuin Cruz, koska esittää hyvää ja ystävällistä, mutta sen mairean hymyn takana on julmia ajatuksia. Cruz taas ei paljon hymyillyt...😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi