La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (31311)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitan, mutta Ramona-kohtaukset menevät minulla pikakelaukseen. Aina.
Minulla Samuel/Maria kun varsinkin Mariaa näkyy nykyisin ihan liikaa. Ei vie sarjan pääteemaa eteenpäin.
Ja sitten vielä toi lapsellinen riivausjuttu. Voiko enää typerämpää olla. Olisi siinä lapsellinen nainen parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ramona on ihana särmikäs mutta pohjimmiltaan tosi sydämellinen. Kunpa olisi tuollainen omassakin elämässä. Tietää paljon luonnosta miten kasveja voi hyödyntää. Mistä Jana oli saanut oppinsa, oliko tuo Ramona opettanut ja sitten myös se lääkäri jonka palv oli.
Ei myöskään sovi unohtaa Abelin merkitystä Janan elämässä.
Voi Jana, miksi et mennyt Abelin kanssa naimisiin? Voisit nyt olla lääkärin rouva, ja elämäsi olisi todennäköisesti paljon pidempi kuin mitä se tulee olemaan Manuelin kanssa.
Hyvänen aika sentään! Eihän Jana mikään l u m p p u ole!
Siis mikä lumppu olisi, jos olisi nainut Abelin. Mutta eihän Jana edes ollut Abeliin rakastunut. Joten miksi olisi mennyt tämän kanssa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta täysin turhaa Santosin selitellä äidilleen Lujanin perheen elämän vaiheita. Saatu vaan jatkettua Ana Pellicerin viipymistä kartanossa. Kyllä tuo on jauhettu loppuun.
Kiinnostaa jo onko Pialla suhdetta viimein rakentumassa Rikun kanssa.
Kyllä Pia ja Ricardo yrittävät suhdettaan rakennella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla Samuel/Maria kun varsinkin Mariaa näkyy nykyisin ihan liikaa. Ei vie sarjan pääteemaa eteenpäin.
Ja sitten vielä toi lapsellinen riivausjuttu. Voiko enää typerämpää olla. Olisi siinä lapsellinen nainen parisuhteeseen.
Muistakaamme taas se aika, jota La Promesa kuvastaa. Silloin hengellisyys oli vahvemmin esillä kuin nyt, samoin näkymättömän maailman pelottavat ilmiöt, taikausko, manaukset ja riivaukset. Espanjalla on naisten hengellisyyden suhteen erityinen historia, mm. noitavainot.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut sarjaa vasta noin kuukauden ajan ja käyn täällä ajoittain lukemassa kommentteja. Mikä tai kuka surmaa ( murhaa?) Janan ja miksi? Entä minne Gruz häviää tai lähtee samoihin aikoihin?
Täällä kiinnostaa myös. Ramonalla oli aavistus tai siltä näytti, että hän aavisti pahaa tapahtuvan. Mistä hän sitten tiesi? Mitä kaikkia salaisuuksia paljastuukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Candela pelotteli Marian niillä piruilla ja riivauksilla. Osui ja upposi. 👹👺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manuel antoi Janan pienen uskonnollisen veistoksen Marialle. Hienosti tehty kun olivat talossa parhaat ystävät.
Oho, kumma ettei Manu halunnut pitää sitä itsellään. Siis antoiko heti kuoleman jälkeen vai myöhemmin. Jos antoi myöhemmin, se voi olla merkki siitä, että suurin suru on ehkä ohitse.
Enemmän kuin Manuelin oma suru tässä vaikutti Marian ikävä ja surun lohduttomuus.
Manuel itse on surrut Janan kuolemaa jo yli puoli vuotta eikä vielä ole tapahtunut käännettä.
Jana ei ole ollut vielä kuolleena puolta vuotta.
Niin, eihän palvelusväellä olisi ollut edes oikeutta antaa hyväntekeväisyyteen kartanon ruokatavaroita. Ärsyttävä pentu tuo Angela, jankuttaa ja jankuttaa, eikä anna periksi.
Ajan kulumisen arviointi on tässä sarjassa tosi vaikeaa. En edes yritä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän palvelusväellä olisi ollut edes oikeutta antaa hyväntekeväisyyteen kartanon ruokatavaroita. Ärsyttävä pentu tuo Angela, jankuttaa ja jankuttaa, eikä anna periksi.
Olisi ollut muutamat kerrat syömässä alakerran "herkkuja " Niin ymmärtäisi olla vaatimatta. Ostaisi itse jaettavansa. Muka hänellä ei ole rahaa kun ei enää opiskele. Sitä ei usko kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaamme taas se aika, jota La Promesa kuvastaa. Silloin hengellisyys oli vahvemmin esillä kuin nyt, samoin näkymättömän maailman pelottavat ilmiöt, taikausko, manaukset ja riivaukset. Espanjalla on naisten hengellisyyden suhteen erityinen historia, mm. noitavainot.
Ei kaikki sentään ole tässäkään sarjassa kuvattu yhtä typerinä kuin Maria. Catalinakin tajusi, että tyttö on nyt väärillä poluilla.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, kun Leocadia ei kerro tyttärelleen kuka tämän isä on. Miksi sitä ei voi kertoa? Onko hänenkin isänsä Alonso/ paroni tai peräti kapteeni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, kun Leocadia ei kerro tyttärelleen kuka tämän isä on. Miksi sitä ei voi kertoa? Onko hänenkin isänsä Alonso/ paroni tai peräti kapteeni?
Sama. On senverran laskelmoiva nainen että tuskin kenenkään rahattoman ja aatelittoma miehen kanssa olisi lemmiskellyt. Vai?
Vierailija kirjoitti:
La Promesa todellisuudessa sisältää paljon tilanteita, kohtaamisia ja vuorovaikutusta, joissa mielihyvähormonit meillä katsojilla vapaasti virtailevat runsaina.
Mutta kun on NIIN kiva valittaa ja kauhistella ja nähdä vaan negatiiviset asiat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään enää 1900-luvun alussa eletty riivaajien pelossa. Joskus keskiajalla tuo olisi ollut uskottavampaa. Varmaan halutaan vain tuoda esiin, miten lapsellinen ja helposti höynäytettävissä Maria pohjimmiltaan on.
Curro saa selville että Lorenzo asunut Janan ja toipumisvaiheessa vielä myrkyttänyt , siihen kuoli.
Aivan: Maria on hyväntahtoinen ja herttainen mutta kovin yksinkertainen.
Miten kauan tämä kestää, tulisi jo jotakin vastauksia menneisyyteen🤔
Katolisessa kirkossa henkien manaaminen on vielä tänäkin päivänä ihan virallisessa asemassa olevaa toimintaa.
Ärsyttää toi Angelan palvelusväeltä ruoan kerjääminen köyhille. Ne on työtä tekeviä ihmisiä ja jo nyt ravinnonsaanti on niukkaa. Jotenkin tosi lapsellinen tyyppi. Ja pappi tietysti komppaa vieressä, kun itse elää jalat irti maasta.