La promesa-salaisuuksien kartano
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (31379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Catalina teki kaikkensa rahatalouden eteen. Ja saikin menestytä. Nyt tuntuvat asiat olevan ihan ajelehtimassa. Curro muka hetken selaili tilikirjoja. Täysin turhaan.
Joo, ei Currosta näytä olevan pitkäjänteiseen työhön tai edes opiskeluun. Aikamoinen ajelehtija. Sotaan piti sentään päästä vielä väärin motivein.
Manueliakaan ei oikein tilan pito kiinnosta.
Hän on myöntänyt sen itsekin.
Itse en ymmärrä ollenkaan sitä, että keittiö- ja palveluihmisissä on ainakin kolme kertaa enemmän ihmisiä kuin tuolla yläkerrassa. Miksi? Lisäksi palveluihmisiä on pihalla, pelloilla, talleilla jne.
En kyllä yhtään ihmettele, että La Promesalta loppuu rahat. Toki tuon ajan palveluskunnan palkat olivat minimaaliset.
Vierailija kirjoitti:
Markiisittarelle esitettiin tällainen kysymys: "Pitääkö minun antaa hänen pelehtiä kenen lie lumpun kanssa?" (Arvaatteko, kuka kysyi Cruzilta näin?)
Ei kai sentään Alonso? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Catalina teki kaikkensa rahatalouden eteen. Ja saikin menestytä. Nyt tuntuvat asiat olevan ihan ajelehtimassa. Curro muka hetken selaili tilikirjoja. Täysin turhaan.
Joo, ei Currosta näytä olevan pitkäjänteiseen työhön tai edes opiskeluun. Aikamoinen ajelehtija. Sotaan piti sentään päästä vielä väärin motivein.
Minkäs arvon Manuel antoi Currolle.?
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä ollenkaan sitä, että keittiö- ja palveluihmisissä on ainakin kolme kertaa enemmän ihmisiä kuin tuolla yläkerrassa. Miksi? Lisäksi palveluihmisiä on pihalla, pelloilla, talleilla jne.
En kyllä yhtään ihmettele, että La Promesalta loppuu rahat. Toki tuon ajan palveluskunnan palkat olivat minimaaliset.
Ja kun isäntäväki lähinnä istuskelee sisällä, niin mitään siivottavaakaan ei paljon ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla paronin arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linajan paroni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan se löytyi Martinakin noista juhlista. Olenkin jo kaivannut hänen iloista olemustaan. Joku mies oli seurassa. Mitähän siitäkin tulee?
Martina on ihan turhanpäivänen oikutteleva ja hemmoteltu turhake. Hänellä on lisäksi kamala ääni niin kuin Mariallakin.
On Martinassa jotain kivaakin, ainakin iloiset silmät.Tykkää aidosti Alonsosta ja Alonsokin tykkää hänestä. Samoin Cruz-täti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa Janan asuminen La Promesassa, voisivathan Manuelin kanssa muuttaa vaikka Madridin asuntoon.
Jana ei tule ilman entisiä työkavereita toimeen, ja tylsistyisivät muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin sellaista käännettä, että Dolores tupsahtaisi kartanoon.
Kuka se on, en tunne. joku uusiko taas, toivottavasti ei.
Janan Curron äiti, keneen Alonso oli nuorempana rakastunut ja sai Curron siitä suhteesta.
Ai niin, se joka ammutiin mutta eihän hänellä mitään roolia ole, vainajalla siis. Jos vainajia takaisin toivotaan niin mieluummin vaikka Jimena.Häneenhän jopa tutustuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään ihmettele, että La Promesalta loppuu rahat. Toki tuon ajan palveluskunnan palkat olivat minimaaliset.Ja kun isäntäväki lähinnä istuskelee sisällä, niin mitään siivottavaakaan ei paljon ole.
Tosi hyvä huomio, palvelusväkeä todella on enemmän kuin perheenjäseniä. Pari lakeijaa seisoo ruokailussa pöydän ympärillä palvelusvalmiina. Kuulevat mehevimmät juorut samalla.
Jo on, jos ei tarinan alkua eli Janan äidin Doloresin nimeä ja ampumista muista. Sehän oli koko tämän tarinan alkusysäys. Äitinsä murhaajiahan Jana kartanoon tuli etsimään.
Pitäähän herrasväellä palvelijoita olla. Eiväthän he itse tee mitään. Pukeutuminen ja riisuutuminen jo tapahtuu avustaen. Manuelkaan ei ollut itse matkalaukkuaan aikaisemmin kantanut sisään.
Talo ja tila on iso. Siivota pitää, pölyä tulee, kuten tiedämme, vaikka kukaan ei olisi kotona. Rakennuksia pitää pitää kunnossa ja puutarhaa ja maata viljellä ja hevosia hoitaa. Vaatteita ja sänkyvaatteita yms. pestään ja huolletaan. Sänkyjä pedataan, ruokaa ostetaan ja haetaan ja laitetaan ja tarjoillaan, tiskataan, silitetään, korjataan ja parsitaan. Ei tämä kaikki parilla palvelijalla hoidu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markiisittarelle esitettiin tällainen kysymys: "Pitääkö minun antaa hänen pelehtiä kenen lie lumpun kanssa?" (Arvaatteko, kuka kysyi Cruzilta näin?)
Ei kai sentään Alonso? 🤔
Onko Alonso? Kuka muu voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sentään Alonso? 🤔
Minä veikkaan edesmennyttä Jimenaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla paronin arvo.
Näin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sentään Alonso? 🤔
Minä veikkaan edesmennyttä Jimenaa.
Mihin muualle kuin kartanoon on Jimena edes mennyt?