La promesa-salaisuuksien kartano
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30503)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, jos Maria ja tuo papin planttu rupeavat seurustelemaan, kun toinen on vielä puolta lyhyempi. Ei siis mikään kivan näköinen pari. Ihmettelee sitä, kun jotkut tuntuvat tykkäävän tosta loisija Lorenzosta. Äijä on läpeensä kiero ja vastenmielinen tyyppi.
Lorenzossa on vikansa mutta kieroudesta voimme olla eri mieltä, hänhän hämmästyttävän suiorasti kertoo mitä haluaa. Ei alennu keksimään mitään peitetarinoita esim paronin perinnön suhteen. Tuon ajan lakihan oikeuttaa hänet vaimonsa osan saamaan, valitettavasti näin on, ja Lore ei tingi itseltään mitään. Hyvää tässä on se, että Cruz ei voi asialle mitään. Tekee todella hyvää vallanhaluiselle markiisittarelle, hah hah haa.
Jos on niin erinomainen ja suora mies, niin miksi ei tunnusta rehellisesti, mitä esim. teki vaimolleen tai
Minä huomaan, että välillä vähän säälittää se Lorenzo. Mitähän hänelle tai tuon kaltaisille miehille on tapahtunut, että he tulevat noin kylmiksi, säälimättömiksi ja ilkeiksi? Rakkauttakin joutuu ostamaan tai anelemaan. Ja kun ei saa, kieltää tarvitsevansa ketään tai mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, jos Maria ja tuo papin planttu rupeavat seurustelemaan, kun toinen on vielä puolta lyhyempi. Ei siis mikään kivan näköinen pari. Ihmettelee sitä, kun jotkut tuntuvat tykkäävän tosta loisija Lorenzosta. Äijä on läpeensä kiero ja vastenmielinen tyyppi.
Lorenzossa on vikansa mutta kieroudesta voimme olla eri mieltä, hänhän hämmästyttävän suiorasti kertoo mitä haluaa. Ei alennu keksimään mitään peitetarinoita esim paronin perinnön suhteen. Tuon ajan lakihan oikeuttaa hänet vaimonsa osan saamaan, valitettavasti näin on, ja Lore ei tingi itseltään mitään. Hyvää tässä on se, että Cruz ei voi asialle mitään. Tekee todella hyvää vallanhaluiselle markiisittarelle, hah hah haa.
Jos on niin erinomainen ja suora mies, niin miksi ei tun
Jos Lorenzo on bordellissa poikkeillut niin ei se sitä todista etteikö ilman maksua "rakkautta" saa. Ykköskaudella pitäisi pian ilmestyä muuan Eliza jonka kanssa Lore ryhtyy suhteeseen, tapansa mukaan hyötyminen mielessä. Muistaakseni Cruz kiehui mustasukkaisuudesta. Tää Eliza / Elisahan oli paroonin pääperijä.
Minua on alkanut tympimään Jana, mutta Manuelin en kyllästy koskaan. Kaikin tavoin ihana mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin erinomainen ja suora mies, niin miksi ei tunnusta rehellisesti, mitä esim. teki vaimolleen tai
Hänhän on herrasmies, vaimoista vaietaan tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkaa into hiipua. Jaksoin ennen katsoa kaikki viisi jatkoa putkeen, mutta nyt en. Herranjumala miten puuduttavaa keskustelua herra Baezan irtisanomisesta. Tekisi mieli kelata. Ja sen taidan tehdäkkin.
Minua taas tympii se, että tämä sarja perustuu aivan liikaa jatkuvaan kieroiluun ja pahansuopuuteen. Ei kyllä tule jäämään mieleen minään lempisarjana ja ihmetteleekin, saako paha tässä sarjassa lainkaan palkkaansa. Oli kyllä kiva katsella, kun Veran äiti antoi suoraa palautetta Petralle, jonka karsee ilmi kertoi, ettei akka oikein ollut mielissään.
Se oli kyllä loistava kohtaus.
Hienoa, nyt on siis jotain odotettavissa kun huomenna alan katsomaan / kelailemaan
Veran äiti kääntyi kirjaimellisesti kannoillaan lähtiessään sanomisensa jälkeen toiseen suuntaan. Ei ollut kiinnostunut näkemään Pe
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut tympimään Jana, mutta Manuelin en kyllästy koskaan. Kaikin tavoin ihana mies!
Minua tympii molemmat, kovin on tahmeeta heidän suhteensa. Manuelin pitäisi herättää Jana horroksesta, mutta ei, ainoa minkä päätti oli lopettaa lentäminen. Mikä mies luopuu elämänsä intohimosta äitinsä vuoksi, joopa joo. Onneksi tämä on vain tv-sarja, joskus vaan on pakko kiristellä hampaita.
Olisivat menneet naimisiin Madridissa ja asuneet vaikka manolon ystävän talossa tai Madridin . Nyt pappi oli ottanut rahaa siitä kun ei vihkinyt heitä . Nyt kiristää rahaa sillä ettei kerro tätä. Inhottaa tuo Curroa syyttävä niljake. Kateudesta yrittää hyötyä. Menisi itse naimisiin sen ruman Julian kanssa.
Pia murhasi paronin se oli hauska kohta. Romulo murhasi Gregorion. Olisiko ollut mukana Doloresta murhaamassa.
Lorenzo taisi olla enemmän tosissaan sen Elizan kanssa kuin toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Olisivat menneet naimisiin Madridissa ja asuneet vaikka manolon ystävän talossa tai Madridin . Nyt pappi oli ottanut rahaa siitä kun ei vihkinyt heitä . Nyt kiristää rahaa sillä ettei kerro tätä. Inhottaa tuo Curroa syyttävä niljake. Kateudesta yrittää hyötyä. Menisi itse naimisiin sen ruman Julian kanssa.
Ja ottaneet vaikkapa Rómulon hovimestarikseen, hän kun on nyt vapaalla jalalla.
Vierailija kirjoitti:
Pia murhasi paronin se oli hauska kohta. Romulo murhasi Gregorion. Olisiko ollut mukana Doloresta murhaamassa.
Pia ei murhannut paronia, se oli itsepuolustusta ja hätävarjelun liioittelua. Pia syyllistyi korkeintaan tappoon. Murha on etukäteen suunniteltu rikos ja sitä tämä paronin kuolema ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa tympiä, kun ei mitään koskaan selviä. Samoja juttuja vatkataan niin, etten millään jaksa enää sarjaa seurata. Tämä Curron ja Julian naittamistouhukin on ihan naurettavaa vääntöä.
Älä sitten katso.
Onkohan tuo hirveä paroni Curron isä? Mitähän siinä paronin testamentissa selviää?
Kyllä se rehellinen ilo ja hauskanpito on ollut harvinaista 1900-luvun alussa suomalaisissakin kartanoissa. Ei tietenkään voi yleistaa mutta melko samanlaista elämää ylempien ja alempien kesken kuin La Promesassa. Syntyi lapsia joiden isyys jäi salaiseksi. La Promesa kuvaa 1900-luvun alun kartanon elämää joka on kaikin puolin salaisuuksien verhoama.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo hirveä paroni Curron isä? Mitähän siinä paronin testamentissa selviää?
Katsotko ykköskautta? Kyllä vielä sulle selviää, kuka on Curron isä. Katso vain eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se rehellinen ilo ja hauskanpito on ollut harvinaista 1900-luvun alussa suomalaisissakin kartanoissa. Ei tietenkään voi yleistaa mutta melko samanlaista elämää ylempien ja alempien kesken kuin La Promesassa. Syntyi lapsia joiden isyys jäi salaiseksi. La Promesa kuvaa 1900-luvun alun kartanon elämää joka on kaikin puolin salaisuuksien verhoama.
Niin kuvaa, ja väki on aina kuin kirveen niellyttä. Kartanossa ei osata kyllä nauttia mistään, eikä koskaan.
Passittakaa minut toki optikon luokse, mutta minun mielestäni kaikki La Promesan näyttelijät näyttävät paremmilta rooleissaan kuin tämän päivän 'lookeissaan'.
Vierailija kirjoitti:
Jana soutaa ja huopaa. Hän on epävarma. Jopa Rómulo pitää tätä vahvana naisena. Ihmettelen silloin tällöin hänen ihmistuntemustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jana soutaa ja huopaa. Hän on epävarma. Jopa Rómulo pitää tätä vahvana naisena. Ihmettelen silloin tällöin hänen ihmistuntemustaan.
Itse kyllä ymmärrän Janan ahdistusta. Epäonnekseen rakastui tulisesti ylhäisömieheen, jonka vanhemmat eivät hyväksy häntä. Ja kuitenkin rakastettunsa ottaa Lujanin markiisin arvon isänsä jälkeen. Lisäksi Jana kokee, että palvelusväkikin vierastaa häntä nykyään. Hän elää kahden maailman rajalla.
Näin varmaan oli. Janahan sanoi siellä kartanolomalla, että hän haluaisi asua Manuelin kanssa kahdestaan kaukana ongelmista.
Jana kyllä oli myös epävarmalla mielellä, haluaako ja pystyykö hän jättämään La Promesan alakerran väen ja Curron, joita hän kutsui perheekseen.