La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30197)
Vierailija kirjoitti:
Eihän Ramona edes koskaan ole kuollut.
Siis Dolores voi hyvinkin olla elossa. Sopisi sarjan ällistyttäviin käänteisiin. Ramonahan oli näkevinään Doloresin. Ramona ei ehkä nähnyt Doloresia, mutta "näkeminen" toi viestin, että Dolores elää jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, että sarjan ja sen käsikirjoituksen tavoitteet vain ovat muuttuneet matkan varrella.
Aluksi tehtiin sarjaa, joka tähtäsi 'alkuun ja (onnelliseen?) loppuun'.
Sarjan suosion myötä nähtiin/ saatiin mahdollisuus pidempään (= "loputtomaan") saippuaoopperaan, jolloin Janan osuutta - tarinan jatkumiseksi-- on pitänyt häivyttää.
Mielenkiinnolla odotan, kuinka sarjan tekijät saavat juonen taipumaan muuttuneiden tavoiteiden suhteen... Itse asiassa vieläkin suuremmalla mielenkiinnolla, kuin vain perinteisen 'onnellisen LOPUN' suhteen.
Kyllähän siemeniä tarinan mahdollisesta jatkumisesta pidempäänkin on kylvetty pitkin matkaa. Ja venytetty lopputulemaa, kunnes on voitu olla suosiosta sen verran varmoja, että oikeasti kannattaa taloudellisesti jatkaa Janaa pidemmälle......
On niin kova ikävä Abelia, että täytyy katsella uudestaan aikaisempia La Promesan jaksoja, joissa hän on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, että sarjan ja sen käsikirjoituksen tavoitteet vain ovat muuttuneet matkan varrella.
Sarjan suosion myötä nähtiin/ saatiin mahdollisuus pidempään (= "loputtomaan") saippuaoopperaan, jolloin Janan osuutta - tarinan jatkumiseksi-- on pitänyt häivyttää.
Mielenkiinnolla odotan, kuinka sarjan tekijät saavat juonen taipumaan muuttuneiden tavoiteiden suhteen... Itse asiassa vieläkin suuremmalla mielenkiinnolla, kuin vain perinteisen 'onnellisen LOPUN' suhteen.
Kyllähän siemeniä tarinan mahdollisesta jatkumisesta pidempäänkin on kylvetty pitkin matkaa. Ja venytetty lopputulemaa, kunnes on voitu olla suosiosta sen verran varmoja, että oikeasti kannattaa taloudellisesti jatkaa Janaa pidemmälle......
Tällä viikolla tuotannosta uutisoitiin, etteivät katsojaluvut olisi yhtään tippuneet Cruzin ja Janan lähtöön. Tiedä sitten...
💩Palstatrolli💩taas löytänyt paikalle vakiaiheineen🙄
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko, mitä Manuel kertoi Jimenalle siitä alkuperäisestä La Promesan tarinasta ja nimen ideasta, 'Lupauksesta'. Tarina kertoo markiisista, joka menetti puolison nuorena, mutta onnekseen pystyi rakastumaan uudelleen ja saamme lapsia. Kuka tietää, tapahtuuko niin Manuelillekin.
Tämä. Ilman Janan henkiinheräämissatuja. Elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla tuotannosta uutisoitiin, etteivät katsojaluvut olisi yhtään tippuneet Cruzin ja Janan lähtöön. Tiedä sitten...
Ihan varmasti yleisö on utelias näkemään, mitä jatkossa!
Minä muiden muassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muiden muassa!
Katson sarjaa sen alkuperäisen juonen takia, joka toki etenee aika hitaasti. Jos koko juoni hylätään, en tiedä miten sen tilalle saisi uuden yhtä hyvän? Tarkoitan sitä isompaa linjaa, jonka ympärillä on sitten pienempiä juonia.
En usko etteikö katsojaluvut olisi pudonneet. Viimeisen viikon aikana on ollut +/- 900 000 katsojaa, lisäksi noin 200 000 katsonut jälkilähetyksenä Rtve:n sivuilta. Ennen Janan kuolemaa tavanomaiset katsojaluvut olivat noin 1 250 000-1 350 000 + 200 000 jälkikatsojat, (huippulukemat olivat 1,5-1,8 miljoonaa). Tuotanto tai BambuProd. on lisännyt joukkoon "oletettuja katsojia", joita ei ole aiemmin tilastoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muiden muassa!
Katson sarjaa sen alkuperäisen juonen takia, joka toki etenee aika hitaasti. Jos koko juoni hylätään, en tiedä miten sen tilalle saisi uuden yhtä hyvän? Tarkoitan sitä isompaa linjaa, jonka ympärillä on sitten pienempiä juonia.
Ei näytä siltä, että alkuperäistä juonta mitenkään olisi hylätty. Curro ja Pia ovat jatkaneet selvittelyjä, nyt myös Lope ja täysin toipunut Curron kasvattiäiti Eugenia.
Emilia Suarez tulee avuksi hoitamaan Catalinan kaksosia. Yhteinen menneisyys on Romulla tuohon naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kaipaa Ramonaa, ilkeä mummeli kun hävitti sen kirjeen aikanaan. Dolores, tuo pyhimys, pysyköön myös poissa. Tarinaa venyttäviä henkilöitä on tarpeeksi.
Ai millai tarinan venytystä? Tottakai käsikirjoittajat rakentavat tarinaa kaikille mielestään olennaisille roolihenkilöille. Eikö meidän katsojien osana ole keskittyä tarinaan ja antaa tapahtumien edetä meille esitetyllä tavalla. Mihin meillä on kiire?
Niin kauan kuin itse pitää tarinasta, sitä seuraa ja siihen eläytyy kärsivällisesti. Mutta kun tarina alkaa kyllästyttää eikä se enää kosketa, kannattaa tietenkin tehdä jotain muuta.
Minusta tuntuu siltä, että Cruz ja Alonso ovat yhdessä enää lähinnä virkamiespohjalta: jatkuvaa riitelyä, eikä seksistä taida olla enää tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kaipaa Ramonaa, ilkeä mummeli kun hävitti sen kirjeen aikanaan. Dolores, tuo pyhimys, pysyköön myös poissa. Tarinaa venyttäviä henkilöitä on tarpeeksi.
Kirjeen sisälsi oli vaarallista tietoa. Janan tuleva kuolema sen todistaa. Dolores ei ollut pyhimys, vaan Janan murhattu äiti.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu siltä, että Cruz ja Alonso ovat yhdessä enää lähinnä virkamiespohjalta: jatkuvaa riitelyä, eikä seksistä taida olla enää tietoakaan.
Heidän suhteensa on todella muuttunut. Alkuun he vaikuttivat jopa rakastuneilta.
Cruz on kokenut Alonson pettämisen ja Curro on sen pettämisen elävä seuraus. Nyt hänen on vaikea uskoa, että tämä uusi pettämisväite ei ole totta.
Jee uusia jaksoja tänään! Romulo lähti varmaan tunnustamaan ampumisen, että manuel pääsisi vapaaksi. Mutta miten romulon jatkon käy sarjassa?
Tässä sarjassa on aina niin koukuttava se lopun "ensi jaksossa". Sitten varsinainen jakso tuntuu joskus pitkäveteiseltä, kun ensin odottaa milloin kyseinen kohtaus tulee, eikä siinä lopulta selviääkään juuri muuta kuin on jo kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täl
En minä ainakaan yhden henkilön takia ole sarjaa seurannut, on paljon mielenkiintoisia rooleja.