La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30246)
Pellcer saattaa yllättää. Mahtaako vaimo edes olla kuollut.
No jos manolo olisi ollut miehekäs hän olisi ottanut mobiilin ja tai hevosen ja painunut vaikka mihin asti vihittäväksi Mariana Janan kanssa. Tosi mies olisi jo aluksi järjestänyt matkan Madridiin vihittäväksi siellä. Grigorios otti vain Pian lapsen nimelleen kun oikea isä oli raiskaaja Cruzin isä paroni. Hyvät geenit isältä pojalle. Mooses.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Margarita sanoi tyttärelleen, että hänen tuleva puolisonsa pettyisi kovasti, jos tämä ei muuttaisi heidän luokseen sen jälkeen, kun hän on avioitunut kreivin kanssa?
No ajattelisiko tuleva puoliso Martinan olevan turvatummissa olosuhteissa äitinsä luona asuessaan? Että se olisi miehen mielestä parempi tae esim. hänen oletetusta neitseellisyydestään?
Voi olla noinkin, tai Martinan olevan avioliiton esteenä edelleen, jos saa vaikka Petralta tietoja? Myös sekin, että luulee miellyttävänsä Margarita enemmän. Ilman Martinan myötävaikutusta liittoa ei tule. Kuvitelmani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
La Promesassa vieraatkin komentelee palvelusväkeä ja arvostelevat ruokailu keskusteluissa talon väen henkilökohtaista elämää ja viipyvät liian kauan, melkein kuin olisivat muuttaneet sinne.
Olen ihmetellyt sitä, että Lorenzo istuu yleensä päivällispöydässä isännän paikalla pöydän päässä.Olisiko tällä istumapaikalla vihjattu meille, mitä kaikkea Lorenzo onkaan junaillut kartanon väelle (ja nimenomaan pahoja asioita)? Nyt kun neljäs kausi etenee vauhdilla, Lorenzon pahuutta paljastuu lisää.
Kausista puheen ollen nyt on tuotannosta ensimmäistä kertaa mainittu La Promesan mahdollinen viides kausi. Toteamus oli kuitenkin aika epämääräinen: onko se ilmaan heitetty kokeeksi, jolla halutaanko tunnustella, riittäisikö vielä katsojilla kiinnostusta seurata La Promesaa viid
Mistä tämän tiedon voisi löytää?
Mahdollisesta viidennestä La Promesan kaudesta luin Cultura en serie ces WhatsApp-ryhmälle tulleesta LP-tiedotteesta (joita tulee päivittäin). Siihen on kaksi osoitetta: 1. WhatsApp kanava La Promesa Cultura en serie. Todo sobre la serie 'La Promesa' de RTVE. Ja 2. culturaenserie.com
"Tämän sarjan käsikirjoittajat kuitenkin tietävät, että heidän katsojansa haluavat aina uusia virikkeitä, mielenkiintoisia tarinoita ja odottamattomia käänteitä ja he ovat omistautuneet tälle kaikella pyrkimyksellään antaa meille juonet täynnä kiinnostusta."
Joopa joo, no ehkä elämäntyyli on ihmisillä mennyt niin kärsimättömäksi että on muka pakko tykittää kokoajan uutta ja yllättävää myös näissä saippuasarjoissa että katsojat jäävät koukkuun. Perustelu se on tuokin käsikirjoittajilla.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesta viidennestä La Promesan kaudesta luin Cultura en serie ces WhatsApp-ryhmälle tulleesta LP-tiedotteesta (joita tulee päivittäin). Siihen on kaksi osoitetta: 1. WhatsApp kanava La Promesa Cultura en serie. Todo sobre la serie 'La Promesa' de RTVE. Ja 2. culturaenserie.com
Kiitos tiedoista! Jos tuotanto vaan heittelee ideoita ilmaan. Ihme jos Janankaan poistuminen ei ole vaikuttanut katsojiin. Ehkä 400-500 000 katsojan menetys per päivä ei tunnu missään, mielenkiintoista.
Uusiin jaksoihin on selvästi panostettu sekä visuaalisesti, että juonellisesti.
En ihmettelisi, vaikka suunnitelma sarjan suhteen olisi matkan varrella muuttunut ja siitä ainakin yritettäisiin tehdä pidempää, mihin alunperin tähdättiin..
Lorenzon istumapaikka ruokapöydän päässä kuvaa mielestäni hyvin hänen rooliaan kaiken ja kaikkien tarkkailijana.
Lorenzo on kartanossa koko ajan ikäänkuin pokeripöydässä; lukee vaivihkaa ympäristön sanattomia viestejä ja tekee omat siirtonsa, valintansa ja etsii 'liitolaisia' saadakseen aina parhaan mahdollisen hyödyn milloin mistäkin. 'Juoruaa' siis myös hyötyäkseen ja pysyäkseen kartalla - ei vain uteliaisuuttaan ja silkasta juoruamisen 'ilosta'.
Lorenzo keskittyy asioihin, jotka tapahtuvat 'pöydän alla', koska tietää että nimenomaan siellä tapahtuu PALJON.
Lorenzo strategioineen on La Promesa -pelin suola.
Eipä meille loppujen lopuksi näytetty, minne Manuel kirkon ovelta lähti. Oli kuitenkin tietoinen, minne Jana meni ja tiesi kartanoon päästyään pyytää Mariaa menemään Janan luokse Ramonan mökkille. Manuel ja Jana varmaan keskusteluvat vielä lopuksi ennen eroamistaan. Manuel tod. näk. palasi omia aikojaan kartanoon ja siellä vanhempien taivuttelu sitten jatkui.
Romulo menee hoitamaan Manuel asiaa, ilmoittautuuko hän itse kaikkeen syylliseksi. Vanhana ja jo väsyneenä tekee ratkaisunsa?
Eipä ollut just mitään kiinnostavaa tällä viikolla nähtävissä. Petra vaan entiseen tapaan juoksee ovilla kuuntelemassa ja näyttää hapanta naamaa. Pian paluu on ainoa hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut just mitään kiinnostavaa tällä viikolla nähtävissä. Petra vaan entiseen tapaan juoksee ovilla kuuntelemassa ja näyttää hapanta naamaa. Pian paluu on ainoa hyvä asia.
Petran ilme, kun hän sai tietää, mihin Santosin äiti kuoli. Sen jälkeen tuli taloudenhoitajattarelle kova kiire.
Mielenkiintoista, että Pelayo oikeastaan kehotti Catalinaa etsimään Adrianon, lapsen oikean isän. Sinänsä olen samaa mieltä: hänen kuuluisi tietää totuus.
Periaatteessa isyys olisikin voinut selvitä jo raskauden alkuvaiheessa, mutta haluttiinko tätä pitkittää, ettei mennyt ihan näin helposti?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että Pelayo oikeastaan kehotti Catalinaa etsimään Adrianon, lapsen oikean isän. Sinänsä olen samaa mieltä: hänen kuuluisi tietää totuus.
Periaatteessa isyys olisikin voinut selvitä jo raskauden alkuvaiheessa, mutta haluttiinko tätä pitkittää, ettei mennyt ihan näin helposti?
Se on vähän sarjan idea, ettei kaikki yleensä selviäkään heti. Toisaalta sitä sitten odottaa, että milloin jokin asia ja totuus käy ilmi.
Ja Petran ilme kun Alonso antoi fudut Janalle. Taustalla huojui kuin vanha harmaa kobra. Omahyväinen ilme naamallaan.
Cruz Janalle: "Et kuulu tänne, ellet tullut siivoamaan. Se on ainoa tehtäväsi tässä talossa."
Olen lopettanut kokonaan myös. Ei enää kiinnosta nämä entisten eikä uusien kiemuroiden vitkuttelevat veivaamiset. Meni ihan jo muutenkin maku ja tieto Janan tulevasta kohtalosta oli viimeinen pisara. Katsokoon ken jaksaa, minulle riitti.
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettanut kokonaan myös. Ei enää kiinnosta nämä entisten eikä uusien kiemuroiden vitkuttelevat veivaamiset. Meni ihan jo muutenkin maku ja tieto Janan tulevasta kohtalosta oli viimeinen pisara. Katsokoon ken jaksaa, minulle riitti.
Kiitos, minä jaksan ja olen kiinnostunut katsomaan hamaan loppuun asti. Et kai sinäkään ihan tosissasi lopeta.
Catalinalla on pokkaa!!!! Tätä ei nyt saa enää tekemättömäksi , pärjääkö yksin vai jaatko tämän kanssani. Kuka on lapsen isä , joku aatelinen. No ei vuokraviljelijä . Pelayo , mitä ? Aateliton ja maaton. Catalina rakastan tätä lasta . Margarita ei tiedä että Kreivillä on ollut suhde Petran kanssa. Pelayo puhuu viinalasin kanssa. Kauhukomedia. Manuel liikkui aseen kanssa ja jätti kirjekuoren mistä tunnistaa hänet. Juuri kun ajateltiin ettei tapahdu mitään manolo pidätettiin.