Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (30278)

Vierailija
20721/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahaa!😂😂😂

Kiitos, kun monistatte mun aivopieruja eteenpäin, niin ei tarvii niin ahkerasti itse esiintyä useampana keskustelijana! 😂😂😂

Tietyt aiheet aina saa aina takuuvarmasti jonkun älähtämään! Ja jollei älähdä, niin keskustelen itseni kanssa, kunnes tärppää!

T. 💩Palstatrolli💩

Vierailija
20722/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Margarita sanoi tyttärelleen, että hänen tuleva puolisonsa pettyisi kovasti, jos tämä ei muuttaisi heidän luokseen sen jälkeen, kun hän on avioitunut kreivin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20723/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

La Promesassa vieraatkin komentelee palvelusväkeä ja arvostelevat ruokailu keskusteluissa talon väen  henkilökohtaista elämää ja viipyvät liian kauan, melkein kuin olisivat muuttaneet sinne. 

Olen ihmetellyt sitä, että Lorenzo istuu yleensä päivällispöydässä isännän paikalla pöydän päässä.

Olisiko tällä istumapaikalla vihjattu meille, mitä kaikkea Lorenzo onkaan junaillut kartanon väelle (ja nimenomaan pahoja asioita)? Nyt kun neljäs kausi etenee vauhdilla, Lorenzon pahuutta paljastuu lisää.

Kausista puheen ollen nyt on tuotannosta ensimmäistä kertaa mainittu La Promesan mahdollinen viides kausi. Toteamus oli kuitenkin aika epämääräinen: onko se ilmaan heitetty kokeeksi, jolla halutaanko tunnustella, riittäisikö vielä katsojilla kiinnostusta seurata La Promesaa viidennen kauden. 

Vierailija
20724/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Margarita sanoi tyttärelleen, että hänen tuleva puolisonsa pettyisi kovasti, jos tämä ei muuttaisi heidän luokseen sen jälkeen, kun hän on avioitunut kreivin kanssa?

Onko kreivi korkeammalla aatelisten arvoasteikolla kuin markiisi?

Vierailija
20725/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

La Promesassa vieraatkin komentelee palvelusväkeä ja arvostelevat ruokailu keskusteluissa talon väen  henkilökohtaista elämää ja viipyvät liian kauan, melkein kuin olisivat muuttaneet sinne. 

Olen ihmetellyt sitä, että Lorenzo istuu yleensä päivällispöydässä isännän paikalla pöydän päässä.

Olisiko tällä istumapaikalla vihjattu meille, mitä kaikkea Lorenzo onkaan junaillut kartanon väelle (ja nimenomaan pahoja asioita)? Nyt kun neljäs kausi etenee vauhdilla, Lorenzon pahuutta paljastuu lisää.

Kausista puheen ollen nyt on tuotannosta ensimmäistä kertaa mainittu La Promesan mahdollinen viides kausi. Toteamus oli kuitenkin aika epämääräinen: onko se ilmaan heitetty kokeeksi, jolla halutaanko tunnustella, riittäisikö vielä katsojilla kiinnostusta seurata La Promesaa viid

Aika yllättävää, jos viides kausi tulisi. Toisaalta Janan hahmon poistaminen 4. alussa enteili ehkä sitä, että sarjalle pähkäiltiin mahdollista jatkoa. Ei olisi ollut mitään mieltä poistaa häntä lähellä sarjan loppua, koska sarjasta ei olisi saatu eheää. Mutta toisaalta ei kai näitä telenoveloita mietitä kovin syvällisesti. Viides kausi olisi iso yllätys. 

Vierailija
20726/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kreivi korkeammalla aatelisten arvoasteikolla kuin markiisi?

Ei ole. Arvoasteikko: herttua, sitten markiisi ja muut perässä, jos oikein tiedän. 

Vierailija
20727/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se Margaritan kreivi oikeesti persaukinen?

Vierailija
20728/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martinalla meinasi räjähtää pää "Julian" kanssa. Mutta ei se sitten räjähtänytkään, kun alkoi tulla selitystä, miksi hän ei olekaan ihan sitä, mitä hän on sanonut olevansa. 

Käsikirjoittaja rakastaa tuota aihetta. Monet henkilöt ovat olleet salanimen  takana

Vierailija
20729/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut toistamiseen kohtauksen kirkon ovella, ja kyllähän se Manuel äitiään loppujen lopuksi totteli ja Jana lähetettiin pois. Cruz tenttasi Manuelia kuin pikkupoikaa ja aikuinen mies vaan nieleskeli. Hetkellisesti en pitänyt Manusta mutta mieli vaihtui sittemmin, pystyy sanomaan missä  mennään ja  mitä tulossa. Itsevarmasti!337

Vierailija
20730/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ampui Doloreksen. 

Paskaako se väliä, antaa jo olla.

Sehän on sarjan oleellinen kysymys. 

Oleellisimmalta tuntuu tutustuttaa sisäkköjen ja keittiön touhuun. Siinä sivussa hieman rakkautta mutta " kuka ampui Doloresin " on sivuseikka, ja hyvä niin.

Vierailija
20731/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Ricardo Pellicer ole teistäkin aina niin vakava?

Eiköhän se hymykin löydy, kunhan Pia palaa 'kuolleista 😊 Tykkään tyypistä, rooliin saisi tulla lisää elävöittämään.

Vierailija
20732/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttua, markiisi, kreivi ja parooni on järjestys ylemmästä alempaan.

Vierailija
20733/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veran (Mercedes) perhe on sitten ylemmällä  arvoasteikossa kuin Alonso ja Cruz.  Ei sitten ihme jos herttuatar saa tulla ja mennä kartanossa kuin haluaa.

Vierailija
20734/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ajattelisiko tuleva puoliso Martinan olevan turvatummissa olosuhteissa äitinsä luona asuessaan? Että se olisi miehen mielestä parempi tae esim. hänen oletetusta neitseellisyydestään?

Vierailija
20735/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kausista puheen ollen nyt on tuotannosta ensimmäistä kertaa mainittu La Promesan mahdollinen viides kausi. Toteamus oli kuitenkin aika epämääräinen: onko se ilmaan heitetty kokeeksi, jolla halutaanko tunnustella, riittäisikö vielä katsojilla kiinnostusta seurata La Promesaa viid

Kuulostaa oudolta viides tuotantokausi. Tällä hetkellä Espanjan katsojaluvut ovat pudonneet noin 900 000. Olen lopettanut katsomisen Janan hautajaisiin, enkä tule katsomaan uudempia jaksoja. Areenasta voin ehkä katsoa Suomessa näytettäviä vanhoja jaksoja.

Vierailija
20736/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martina on ainakin turvassa, kun pysyy kartanossa. Muutto kauas olisi iso riski, eikä siellä kukaan auttaisi. Kreiviin ei kannata luottaa. 

Vierailija
20737/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut toistamiseen kohtauksen kirkon ovella, ja kyllähän se Manuel äitiään loppujen lopuksi totteli ja Jana lähetettiin pois. Cruz tenttasi Manuelia kuin pikkupoikaa ja aikuinen mies vaan nieleskeli. Hetkellisesti en pitänyt Manusta mutta mieli vaihtui sittemmin, pystyy sanomaan missä  mennään ja  mitä tulossa. Itsevarmasti!337

Ei jumankauta Manuel kyllä äitiänsä totellut. Mitä olisit itse vastaavassa tilanteessa tehnyt? Ei siinä auttanut huutaa tai kinastella.  Häistä ei tullut mitään.Tuohon aikaan äitiä teititeltiin ja kohdeltiin kunnioittavasti. Manuel ei lisäksi tiedä äitinsä todellista minää. Tässä nyt tuli kunnollista esimakua Manuelille omasta äidistä. Manuel kiristeli hampaitaan ja mietti seuraavaa siirtoa. Janasta hän ei luovu. Janan oli parasta poistua jonnekin paikalta rauhoittumaan. Yllätys ja pettymys oli suuri kummallekin. Mitäpä tässä muuta, näin minä sen tapahtuman tulkitsin

Vierailija
20738/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumankauta Manuel kyllä äitiänsä totellut. Mitä olisit itse vastaavassa tilanteessa tehnyt? Ei siinä auttanut huutaa tai kinastella.  Häistä ei tullut mitään.Tuohon aikaan äitiä teititeltiin ja kohdeltiin kunnioittavasti. Manuel ei lisäksi tiedä äitinsä todellista minää. Tässä nyt tuli kunnollista esimakua Manuelille omasta äidistä. Manuel kiristeli hampaitaan ja mietti seuraavaa siirtoa. Janasta hän ei luovu. Janan oli parasta poistua jonnekin paikalta rauhoittumaan. Yllätys ja pettymys oli suuri kummalle

Miksei sitten lähtenyt rohkeasti Janan kanssa ja jättänyt kerrankin äitnsä kakkoseksi. Sen olisi pystynyt tekemään hienotunteisestikin äitiään nöyryyttämättä.Näin minä sen tulkitsin, voin olla väärässäkin.

Vierailija
20739/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Ricardo Pellicer ole teistäkin aina niin vakava?

Eiköhän se hymykin löydy, kunhan Pia palaa 'kuolleista 😊 Tykkään tyypistä, rooliin saisi tulla lisää elävöittämään.

Minulle Pellicer on täysin väritön tyyppi. Joku on kehunut komeaksikin, ei ole toistaiseksi ollut mielenkiintoa alkaa googlaan häntä. Ehkä joskus.

Vierailija
20740/30278 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumankauta Manuel kyllä äitiänsä totellut. Mitä olisit itse vastaavassa tilanteessa tehnyt? Ei siinä auttanut huutaa tai kinastella.  Häistä ei tullut mitään.Tuohon aikaan äitiä teititeltiin ja kohdeltiin kunnioittavasti. Manuel ei lisäksi tiedä äitinsä todellista minää. Tässä nyt tuli kunnollista esimakua Manuelille omasta äidistä. Manuel kiristeli hampaitaan ja mietti seuraavaa siirtoa. Janasta hän ei luovu. Janan oli parasta poistua jonnekin paikalta ra

Jana pyysi Manuelia tekemään kuten Gruz vaati eli lähtemään äitinsä kanssa.