Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomi on maailman onnellisin maa? Oletko sinä onellinen?

Vierailija
24.08.2023 |

Miltä teistä tuntuu asua maailman onnellisimmassa maassa ja mikä on salaisuus meidän onnellisuuteen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kyselyssä suomalaisista puhuttu vaan Suomesta valtiona.

Miten maa voi edes olla onnellinen kun se on täynnä naama norsun rutulla kulkevaa hapannaamaa?

Vierailija
2/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä "tutkimusta" tai "kyselyä" ei ole ollut missään koskaan, silti nää "tutkijat" väittää että Suomi on onnellisin. Se on kaikki valetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaile ympäristöäsi. Näyttääkö onnellisilta?

Vierailija
4/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole maailman onnellisin kansa eikä valtio, kaikki on propagandaa.

Vierailija
5/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen kun saan säästettyä rahaa tarpeeksi, ja kun lentokone tai laivaa starttaa ja muutan pysyvästi Tahitille tai jonnekin vastaavaan paikkaan ja pääsee pois tästä epäonnelisten ihmisten maasta.

Vierailija
6/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen onnellinen.

En tiedä, mutta oma onnellisuuteni perustuu siihen, että osaan arvostaa sitä mitä minulla on. Minulla on ihana perhe, mies ja aikuiset lapset sekä 3 lapsenlasta. He tekevät minut onnelliseksi. Saan tehdä mieleisiä töitä ja harrastuksia. Talous ja terveys on hyvällä tolalla. Mitäs sitä muuta toivoisi?

Vierailija
7/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen onnellinen.

En tiedä, mutta oma onnellisuuteni perustuu siihen, että osaan arvostaa sitä mitä minulla on. Minulla on ihana perhe, mies ja aikuiset lapset sekä 3 lapsenlasta. He tekevät minut onnelliseksi. Saan tehdä mieleisiä töitä ja harrastuksia. Talous ja terveys on hyvällä tolalla. Mitäs sitä muuta toivoisi?

Sinulla on asiat hyvin.

Olen yksinäinen,ikisinkku,palkkani on pieni ja lapsia ei ole.

En koe olevani kovinkaan onnellinen.

Vierailija
8/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailmassa ainakaan montaa maata ole, jonka kansalaiseksi olisin mieluummin syntynyt. Pohjoismainen hyvinvointivaltio on ylivoimaisesti tärkein tekijä onnellisimman maan aseman takana ilman muuta. Ja kyllä katson olevani kohtalaisen onnellinen tällä hetkellä, ainakin silloin kun muistan olla liikaa murehtimatta tulevaisuutta. Minulla on perhe, jota rakastan, läheisiä joiden kanssa tykkään viettää aikaa, harrastuksia joiden parissa viihdyn sekä ihan ok työ, josta saan kohtuullisen toimeentulon (vaikka monen muun mielestä palkka onkin varmasti pieni).

Vierailija
9/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen. Eihän se suu silti koko ajan hymyssä ole. Välillä suututtaakin, mutta voin sanoa olevani onnellinen, koska sitä minä olen enimmäkseen.

Aina voi itse valita asenteensa. Kyllähän sitä keksii vaikka mitä negatiivista, jos sellaisiin haluaa keskittyä elämässään, mutta sehän olisi itsensä rääkkää mistä. On paljon mukavampi ajatella hyviä asioita ja olla onnellinen.

Vierailija
10/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnellinen. Enkä onneton. Olen vaan.

Vierailija
11/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnellinen.

Haluan polttaa tämän maan paskaksi. Minusta on tullut jonkin sortin pyromaani.

Vierailija
12/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suomi ole maa missä raha ratkaisee pääosin oletko onnellinen vai et. Pääosin menee niin että mitä parempi palkka sinulla on niin sitä onnellisempi olet.

Vierailija
13/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen onnellinen.

Sinulla on asiat hyvin.

Olen yksinäinen,ikisinkku,palkkani on pieni ja lapsia ei ole.

En koe olevani kovinkaan onnellinen.

Olisitko yhtään sen onnellisempi missään muualla, jos olisit edelleen yksinäinen, lapseton ja pienipalkkainen ikisinkku?

Vierailija
14/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa iso juttu on kai yleinen turvallisuus. Ainakin itselleni se on iso juttu. Toki täälläkin on huonoja alueita, mutta paljon enemmän on alueita, joilla esim. alakouluikäiset ja ehkä vähän nuoremmatkin lapset voi vapaasti liikkua ja leikkiä keskenään ilman suurempia riskejä. Suurimmassa osassa maailman kolkkia ei lasta päästetä hetkeksikään aikuisen silmistä, ja moiselle varovaisuudelle on siellä syynsä.

Toinen on toki se, ettei täällä ole merkittävästi niitä, joilla menisi todella huonosti. Siis asunnottomia, täysin tulottomia henkilöitä, joilla ei ole mitään pääsyä terveydenhuoltoon, ruoka kaivetaan roskiksista jne. Meillä on kuitenkin sosiaalituet vähän turhankin korkealla, kun monien kohdalla työnteko ei edes kannata.

Keskiarvoista puhuttaessa Suomella menee hyvin, kun ei ole noita todella huono-osaisia. Monissa maissa hajonta on paljon suurempaa: toisilla on kaikkia ja toisilla ei mitään, ja keskiarvo jää sitten siihen väliin. Täällä suurimmalla osalla on kuitenkin ihan ookoosti asiat. Esim. sairauksia jne. on joka puolella, ja Suomessa nyt kuitenkin saa hoitoa ainakin akuutteihin asioihin (pitäisi saada).

Vierailija
15/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyhallitus saa jatkaa, kannattaa vuoden kuluttua tehdä uusi kysely. Taitaa tulokset romahtaa yhtä rajusti, kuin pisatuloksetkin.

Vierailija
16/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen siinä vaiheessa kun tuet poistetaan ja saadaan kaikki töihin.

Vierailija
17/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa iso juttu on kai yleinen turvallisuus. Ainakin itselleni se on iso juttu. Toki täälläkin on huonoja alueita, mutta paljon enemmän on alueita, joilla esim. alakouluikäiset ja ehkä vähän nuoremmatkin lapset voi vapaasti liikkua ja leikkiä keskenään ilman suurempia riskejä. Suurimmassa osassa maailman kolkkia ei lasta päästetä hetkeksikään aikuisen silmistä, ja moiselle varovaisuudelle on siellä syynsä.

Toinen on toki se, ettei täällä ole merkittävästi niitä, joilla menisi todella huonosti. Siis asunnottomia, täysin tulottomia henkilöitä, joilla ei ole mitään pääsyä terveydenhuoltoon, ruoka kaivetaan roskiksista jne. Meillä on kuitenkin sosiaalituet vähän turhankin korkealla, kun monien kohdalla työnteko ei edes kannata.

Keskiarvoista puhuttaessa Suomella menee hyvin, kun ei ole noita todella huono-osaisia. Monissa maissa hajonta on paljon suurempaa: toisilla on kaikkia ja toisilla ei mitään, ja keskiarvo jää sitten siihen väliin. Täällä suurimmalla osalla on kuitenkin ihan ookoosti asiat. Esim. sairauksia jne. on joka puolella, ja Suomessa nyt kuitenkin saa hoitoa ainakin akuutteihin asioihin (pitäisi saada).

Olen aina ihmetellyt tätä miksi Amerikassa on niin paljon kidnappauksia että lyhyetkin matkat pitää taittaa autolla? Suomessa ja monessa muussa maassa pikkulapsetkin voivat kulkea rauhassa yksinään ja jenkit tulevat tätä suurta ihmettä sitten tänne katsomaan. 

Vierailija
18/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisin my piip.

Vierailija
19/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut myös kysyä leipäjonossa olevilta ihmisiltä oletko onnellinen Suomalainen.

Vierailija
20/23 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maailman onnellisin, en tiedä paremmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan