Siis onko lukiolainen oikeutettu ilmasen bussilippuun
sen jälkeen ku tuli muutos, että on ilmainen opiskelu. kaksi vuotta maksettu turhaa itse :(
Kommentit (11)
Lukiooo lukioooo haa haa haa mee amikseen jonne :DDDD
Jos on lopettanut peruskoulun keväällä 2021 ja aloittanut toisen asteen syksyllä 2021 ja koulumatka on reittikartan mukaan rajan ylittävä. En enää muista oliko se raja 7.
Ainakin meillä asiasta on jauheuttu kymmeniä kertoja näinä kahtena vuonna...
t. lukiolaisen äiti
Toisen asteen koulutuksen maksuttomuuden toteutuessa koulumatkatukeen oikeuttavan koulumatkan raja lasketaan 10 kilometristä 7 kilometriin. Lisäksi luovutaan 54 euron kuukausittaisia vähimmäismatkakustannuksia koskevasta rajasta. Toisen asteen opiskelijoiden maksuttomat koulumatkat korvataan jatkossakin Kansaneläkelaitoksen maksaman koulumatkatuen kautta.
Kannattaa perehtyä siihen oman nuoren opiskeluun ja huoltajan velvollisuuksiin.
Eikö teillä ole kerrottu näitä vanhempainilloissa? Pitäisi nyt sen verran olla perillä oman lapsen opinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole kerrottu näitä vanhempainilloissa? Pitäisi nyt sen verran olla perillä oman lapsen opinnoista.
En ole ollut niissä töiden vuoksi. ap
No, onneksi nyt hoksattiin?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että olisi sitten otettu itse selvää, jos ei päästä paikalle. Mitäköhän muuta teiltä on mennyt ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että olisi sitten otettu itse selvää, jos ei päästä paikalle. Mitäköhän muuta teiltä on mennyt ohi.
No se on nyt ollutta ja mennyttä. Onneks oli varaa maksaa lippu. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään tiedotteita et myöskään ehdi lukemaan?
Provo on tämä aloitus.
kunta ja koulukohtaisia eroja, lähimpään lukioon joissakin kunnissa ei muihin, ei sillä että lapsi niin tyhmä ettei pääse ja joutuu laitakaupungille ja matka lasketaan lähikouluun.
Vierailija kirjoitti:
kunta ja koulukohtaisia eroja, lähimpään lukioon joissakin kunnissa ei muihin, ei sillä että lapsi niin tyhmä ettei pääse ja joutuu laitakaupungille ja matka lasketaan lähikouluun.
Ei pitäisi olla noin, koska kela ei sitä selvitä.
Muuta koulumatkatuesta
Kela ei tutki koulumatkatukea myöntäessään, olisiko opiskelijalla voinut olla
lähempänä kotia vastaava opiskelupaikka. Koulumatkatuki myönnetään
todellisen koulumatkan mukaan.
Jos koulumatkatuki myönnetään julkisen liikenteen matkalle tai koulukuljetukseen,
opiskelija saa korvauksen koko matkasta sen pituudesta riippumatta.
Jos koulumatkatuki myönnetään itse järjestetyn kulkutavan perusteella, esim. oman
auton käytön mukaan, korvauksen yläraja on 100 kilometriä.
Riippuu minä vuonna syntynyt.