Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä astiasto teillä on käytössä?

Vierailija
24.08.2023 |

Onko erillinen arkena / juhlassa?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arabian Ruska. Jonkin verran lisänä vanhoja saviastioita.

Ai kauhee....

No?

Vierailija
42/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena iki-ihanaa Karelia sekä keltaista Teemaa. Juhlassa valkoista Arcticaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Royal Doulton -astiasto käsinmaalatuilla talvioilla.

Tuo astiasto on oikeasti olemassa, tarkistin:D

Minä kirjoitin tuon Royal Doultonin. Olisi pitänyt lisätä vielä emoji perään, koska se oli vain vitsi. Hyacinth Bucket -vitsi niille, jotka ovat katsoneet Pokka pitää. 😂

Vierailija
44/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus ikean valkoiset ja lisäksi riviera maisonia ja marimekkoa kun en ole löytänyt omaa silmää miellyttävää astiastoa mistään.

Vierailija
45/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää Teemaa, Spacea, Verna-laseja ja kaikenlaista sekalaista kirpparilta. Eniten käytetään syviä lautasia, joita sai Tiimarista joskus vuosikymmeniä sitten neljä kappaletta kymmenellä markalla. Ne ovat ihan täydellisiä keittolautasia.

Vierailija
46/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkiksi mutta Fiskarsin kautta saa tilattua Royal Doultonin astoita. Ja monia muita hienoja astioita myös. Kuten Royal Albert, Royal Copenhagen ja Wedgwood.

Vierailija
47/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Royal Doulton -astiasto käsinmaalatuilla talvioilla.

Tuo astiasto on oikeasti olemassa, tarkistin:D

Minä kirjoitin tuon Royal Doultonin. Olisi pitänyt lisätä vielä emoji perään, koska se oli vain vitsi. Hyacinth Bucket -vitsi niille, jotka ovat katsoneet Pokka pitää. 😂

Kyllähän tuon kaikki tietävät, höh. Piti vaan tarkistaa onko tuo astiasto keksitty sarjaa varten vai onko se oikeasti olemassa. Ja oli ihan oikea Royal Doultonin malli (with hand-painted periwinkles...), tarkista vaikka t. tuon kirjoittanut

Vierailija
48/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hajua, sillä ostan aina kirppiksiltä lautaset joissa on 70luvun väritys/kuviointi. Viimeksi löysin ihanat vihreät lasilautaset 6kpl 2€ <3

Samat käy juhlaan ja arkeen, ja vaikka lautaset eivät olekaan samanlaisia keskenään niin teema on sama, ja ihan kivoja kattauksia saa eriparisuudellakin aikaan.

Vierailija
50/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi astiasto on käytössä:  Arabia valkoista 24h arkeen ja sitten Arabia Viktoria 1930-40-luvulta juhlaan, tosin lähinnä jouluna sekä H&M mustia lautasia sekä sitten Iittala oranssia Origoa.

Arkena on sitten muuten Rörstrandin Swedish gracea, Marimekon mukeja ja jotain randomia savipajan murokuppeja. 

Kahviastiastoja on vielä lisäksi Arabia puhalluskuviokuppeja, Pip Studion Early birdia, Arabia 24h ja japanilainen antiikkinen kahviastiasto. Kahviastiastoista osa kuudelle, osa kahdelletoista ja suurin tuo japanilainen 21  hengelle.

Lasistoa on arkeen ihan vanhoja Viola tuorejuustolaseja ja jotain Riihimäen lasia. 

Viinilasit ja muut alkoholijuomalasit Iittala Essenceä sekä shamppanjalaseja lisäksi Liikasen filigraanijalkaisia puhallettuja laseja. 

Vierailija
51/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta. Mä jotenkin piristyin tästä. Kaikki tuntuu taas vähän normaalimmalle.

Vierailija
52/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekalaista Teemaa arkena ja juhlissa ne Arabian juhlalautaset.

Vierailija
53/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan oranssi origo on kaunis. Pip studiolla on myös ihania astioita!! Pidän myös Iittalan valkoisesta egosta.

Vierailija
54/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole astiastoa. Arabian ruokalautasia ja kahvimukeja. Ikeaa löytyy ruoka- ja leipälautasina sekä juomalaseina. Muutama Iittalan lasikin löytyy. Puolet astioista (kulhot, tarjoiluvadit ym.) on merkitöntä markettikamaa.

Kahvimukeja tilasin joskus Pip Home-kaupasta (myös Stocka myy), mutta niitä ei voi pestä koneessa, niin ei tule käytettyä edes joka vuosi.

Olen ihmetelllyt miten minulla on säilynyt ehjänä Löytötexistä v.1999 ostamani iso lasikulho. Se on kulkenut kahdeksassa muutossakin ja satoja kilometrejä.

Vierailija
55/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä ketjusta. Mä jotenkin piristyin tästä. Kaikki tuntuu taas vähän normaalimmalle.

Tiedän tunteen. Joskus joku ihan arkinen keskusteluketju saa omituisen hyvälle tuulelle ja tuntuu siltä, että kyllä tämä tästä, kaikki hyvin :)

Vierailija
56/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Joskus joku ihan arkinen keskusteluketju saa omituisen hyvälle tuulelle ja tuntuu siltä, että kyllä tämä tästä, kaikki hyvin :)

Jep. Juuri niin :) Puit sanoiksi sen mitä ajattelin.

Vierailija
57/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on arabian lautasia tavallisessa käytössä. Näin kirpparilla niiden hintojen olevan 7-8€ lautanen.

Vierailija
58/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ranskalaisia savikippoja...

Vierailija
59/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta ostetut upeat 1920-luvun jugendastiat <3 lisäksi erittäin sekalainen kokoelma kirppiksiltä ostettuja eri vuosikymmenten astioita

Vierailija
60/80 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoista ja mustaa Teemaa. Juhla-astiaston keräys jäi puolitiehen, kun Villeroy&Boch lopetti sarjan.