Suomessa ei ole köyhiä
Siis oikeasti köyhiä. Kannattaisi selvittää, millaista on monessa muussa maassa. Googlettamallakin onnistuu.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuloni on n. 650 eur kuukaudessa, ei muuta. Ja kyllä, olen tapellut kelan kanssa jo vuosia, mutta kun heillä riittää, että virkailija on jotain mieltä(!) asiasta, niin valitukset menee käytännössä roskakoriin. Olen köyhä ja vanha ihminen.
Ei muuta tuskin tarkoittaa ei muuta. Joko oma asunto tai vuokraan asumistukea. Tai varakkaampi puoliso.
Oma asunto, johon ei saa asumistukea, johtuen tuosta edellä mainitusta syystä (valituskierrokset käyty moneen kertaan, 30 eur/kk olisi ollut summa). Ja jatkossa ei saa kukaan omassa asunnossa asuva. Ei puolisoa. 650 eur/kk, ei muuta. Kannattaisi nyt vaan uskoa tätä nykyrealismia, kelan neiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuloni on n. 650 eur kuukaudessa, ei muuta. Ja kyllä, olen tapellut kelan kanssa jo vuosia, mutta kun heillä riittää, että virkailija on jotain mieltä(!) asiasta, niin valitukset menee käytännössä roskakoriin. Olen köyhä ja vanha ihminen.
Ei muuta tuskin tarkoittaa ei muuta. Joko oma asunto tai vuokraan asumistukea. Tai varakkaampi puoliso.
Oma asunto, johon ei saa asumistukea, johtuen tuosta edellä mainitusta syystä (valituskierrokset käyty moneen kertaan, 30 eur/kk olisi ollut summa). Ja jatkossa ei saa kukaan omassa asunnossa asuva. Ei puolisoa. 650 eur/kk, ei muuta. Kannattaisi nyt vaan uskoa tätä nykyrealismia, kelan neiti.
Oma asunto ja sanot olevasi köyhä. Mietihän hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs köyhyyttä se oma asunto on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietihän itse. Omaan asuntoon 300 eur/kk pelkästään yhtiövastikkeeseen. Se menee tuosta 650 eur/kk. Oletko ymmärtänyt nykyistä yhteiskuntaa? Jossain on asuttava, ulkona tulee kylmä. Eli haluaisitko, että myisin asuntoni, jonka olen hankkinut ennen työttömyyttä, ja siirtyisin sosiaalisen asumisen piiriin? Onkohan sosialistinen Suomi ottanut kelan vinkuja neidistä yliotteen.. tervetuloa tutustumaan tähän reaalimaailmaan. Ei asunnon omistaminen tee kenestäkään rikasta mutta monesta köyhän, esim. perinnön seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietihän itse. Omaan asuntoon 300 eur/kk pelkästään yhtiövastikkeeseen. Se menee tuosta 650 eur/kk. Oletko ymmärtänyt nykyistä yhteiskuntaa? Jossain on asuttava, ulkona tulee kylmä. Eli haluaisitko, että myisin asuntoni, jonka olen hankkinut ennen työttömyyttä, ja siirtyisin sosiaalisen asumisen piiriin? Onkohan sosialistinen Suomi ottanut kelan vinkuja neidistä yliotteen.. tervetuloa tutustumaan tähän reaalimaailmaan. Ei asunnon omistaminen tee kenestäkään rikasta mutta monesta köyhän, esim. perinnön seurauksena.
En ole kelassa töissä. Minkä sosiaalisen asumisen? 🙂 Vuokria maksaa ihmiset ihan itsekin. Jos et pärjää omistusasunnossa, myy ja muuta vuokralle. Myyntirahoista rahaa elämiseenkin sen vuokran lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat arrogantit kokoomuslaiset vain sulkevat silmänsä ja korvansa köyhyydeltä ja selittävät sen jollain tilastokikkailulla, ettei vain tarvitsisi kohdata omia luonnevikojaan kuten ahneutta ja itsekkyyttä.
En ole kokoomuslainen.
Ap
Asenteesi on.
Aivan kuin siinä olisi jotain pahaa? Onhan joku jopa sosialistikin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä näissä kitinöissä on? Joo, Suomessa köyhä on tyyliin kuninkaallinen jossain Kongossa, mutta mistä kaupasta saa Suomessa sen hintatason tuotteita? Itsekin pienituloisena mieluusti tankkaisin Venezuelan hinnoilla, mutta ei ole vielä Nesteellä ymmärtäneet päivittää mittareita niihin hintoihin.
Juuri näin. Senpä takia tänne tuleekin ihan oikeiden köyhien kehitysmaiden ihmisiä mielellään elämään sosiaalituilla, koska se on suorastaan ruhtinaan elämää entiseen verrattuna.
Muualla ei ole suomalaisia hintoja eikä pakkasta.
koska tämän logiikan mukaan kaikilla on siis kaikki hyvin niin tasataanko siis kaikkien omaisuus aloittaen eliitistä, kun kaikilla menee kerran niin hyvin Suomessa niin ei voi olla ylipääsemätöntä että tasataan kaikkien omaisuus kertaalleen... eihän?
Vierailija kirjoitti:
koska tämän logiikan mukaan kaikilla on siis kaikki hyvin niin tasataanko siis kaikkien omaisuus aloittaen eliitistä, kun kaikilla menee kerran niin hyvin Suomessa niin ei voi olla ylipääsemätöntä että tasataan kaikkien omaisuus kertaalleen... eihän?
Etkö muuta keksinyt?
Parempituloiset voi matkustella, uudemmat autot, kalliit vaatteet ja mitä tahtookin. En väittänyt kaikilla olevan niin. Eikä kuulukaan. Outo asenne, toiset tekee omaisuutta ja muut vinkuu kateellisina.
Vierailija kirjoitti:
Mihin pakkanen liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Takuu eläke on n. 930e joten miksi valehtelet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin pakkanen liittyy?
No tietenkin siihen, että ei-köyhillä ei ole samaa pakkasta. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys on aina suhteellista. Ei täällä ole intian köyhiä, joilla puuttuu toinen jalka ja hampaat. Jotka kerää muoviroskaa ammatikseen. Ei ole sellaisia. Mutta on köyhiä jotka asuu yksiössä syöden tonnikalaa ja makaronia. Mitä sä haluaisit suomen köyhien olevan?
En tänne todellista köyhyyttä haluaisi. Mutta jauhamisen köyhyydestä saisi lopettaa.
Ymmärrän,m että monta pärjäävää ja toimeentulevaa harmittaa puheet köyhyydestä. Vallankin, jos yrittää itse aktiivisesti toimia ja tehdä voitavansa oman hyvinvointinsa eteen, saamatta toimistaan usein kovinkaan paljon enempi kuin joku toinen tekemättä tai edes yrittämättä tehdä mitään edistääkseen ja paranataakseen asemaansa.
Esimerkkinä vaikka usein toistuva joidenkin opiskelijoiden kiukuttelu siitä miten he opiskelijoina saavat vähemmän tukia kuin moni työtön. - Samalla unohten ja sivuuttaen sen, etteivät työttömät ole yhtenäien joukko; eivät toki opiskelijatkaan.
Kuitenkin vain se että köyhyyttä ja heikommassa asemassa olevien asiaa pidetään yllä julkisuudessa, niin saattaa osaltaan myös auttaa yleisesti. Ei köyhyyttä sillä poisteta, että se lakaistaan maton alle. Tosin kyynisempi ajatus on, etteivät kaikki edes halua köyhyyden poistumista.
Mutta se harmittaa itseänikin, että osa "köyhistä" tehdyistä jutuista on kuin sonnan hieromista keskiluokkaisen ja yritteliäämmän kasvoja vasten
Yliopisto-opiskelija
"Esimerkkinä vaikka usein toistuva joidenkin opiskelijoiden kiukuttelu siitä miten he opiskelijoina saavat vähemmän tukia kuin moni työtön. - Samalla unohten ja sivuuttaen sen, etteivät työttömät ole yhtenäien joukko; eivät toki opiskelijatkaan."Ja työttömien kiukuttelu, että saavat vähemmän kuin koko ikänsä sairaseläkkeellä olleet, jotka eivät ole koskaan päivääkään tehneet työtä. Kun kerran ovat päässeet keploteltua eläkkeelle, rahahanat ovat kuolemaan asti auki. Tiedän hyvässä kunnossa olevia, jotka kuitenkin pystyvät tekemään firabelihommina raskasta rakennusalan työtä, vaikka ovatkin virallisesti sairaseläkkeellä. Näillä pimeillä hommilla tienaavat tonnin pari vielä eläkkeen päälle. Vääristävät vielä kilpailua kun voivat tehdä halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin pakkanen liittyy?
No tietenkin siihen, että ei-köyhillä ei ole samaa pakkasta. Eiku...
Monissa maissa voi asua ihan risumajassa, Suomessa ei.
Vai ei ole köyhiä, onhan meillä tämmöisiä, jotka eivät pysty edes jätemaksujaan maksamaan:
https://www.seiska.fi/kotimaa/jare-tiihonen-taas-ulosotossa/1118990
Vierailija kirjoitti:
Vai ei ole köyhiä, onhan meillä tämmöisiä, jotka eivät pysty edes jätemaksujaan maksamaan:
https://www.seiska.fi/kotimaa/jare-tiihonen-taas-ulosotossa/1118990
Tuo on oikeasti köyhä, edes kehitysmaissa elävistä köyhimmät eivät joudu jättemaksuista ulosottoon, kun mitään jätemaksuja ei edes tarvitse maksaa. Sen kuin jättää jätteensä luontoon/kadulle.
Suomessa on juoppoja jotka tuhlaa tukirahat ja sitten ne hakee ruuan leipäjonosta.
Järjen köyhyyttä esiintyy laajalti ympäri maailmaa.
Laitatko listan mihin rahat menneet, jos ei mitään ruokaa saa ostettua.