Pinkki neste pikkarisuojassa
Moi,
viikkoja huomenna 39 ja pinkkiä/vaaleasti rusertavaa nestettä (ei mielestäni limaa) on lorahdellut pikkaisen pikkarisuojaan. Jotain varmaan on tapahtumassa, mutta ei lienee syytä vielä paniikkiin? Ajattelin että oliskohan tää nyt sitä limatulppaa, mutta tuntuu enemmän nesteeltä..
Osaisko joku sanoa mistä voisi olla kyse?
Peps
Kommentit (9)
et jotain on tullut nyt erisävyisenä..mulla kaksi aiempaa käynnistetty joten ei vertailukohtia... pientä kipuilua massussa koko pvä..ja eilen illalla tuli parit tunnit supisteluja..noh niitä nyt tullu koko viikon.. odotetaan
Iiks, jännittävää! Seuraillaan nyt tapahtuuko mitään. Luulin jo kerran tässä että voisi olla käynnistymässä mutta sitten ne supistukset loppuikin.
Mun eka alkoi kanssa lapsivesillä (ja myöhemmin käynnistyksellä) mutta en muista että tälläistä olis tullut etukäeteen silloin
Kiitos vastauksista :)
synnytys alkoi lapsivesien menolla kotona ja lapsivesi oli just sellaista vaalean punertavaa vettä. Sitä tuli kyllä niin paljon ettei siteetkään meinanneet riittää.
Tulehan kertomaan mikä tilanne siellä, jos olet vielä kotosalla =)
Ilmeisesti se vetinen vuoto ei ollut kuitenkaan lapsivettä, ainakaan niin paljon että neuvola terkkari olisi ollut siitä huolestunut. Siihen riitti ne pari pikkarisuojaa ja aamulla tuli lisää kirkkaamman punaista mutta limaisempaa vuotoa. Joten saa nyt nähdä kauan tässä vielä menee .. en ihmettelis vaikka jotain alkaisi tapahtumaan, mut toisaalta vielä max 3 viikkoa edessä :) 39 tasan siis tänään.
synnärillähän ne helposti tarkistaa jollain (ilmeisesti) liuskatestillä onko se vuoto lapsivettä. Meille valmennuksessa sanottiin että kannattaa käydä näytillä jos epäilee että lapsivesi tihkuu. Sulla kuitenkin jo viikkoja hyvin takana. Meidän poika syntyi rv38+4. Tsemppiä!! =)
kuulostaa siltä että limatulppa alkaa irtoilemaan. Mulla sitä vuoti 2. lapsen synnytyksessä noin 5vrk ennenkuin itse synnytys käynnistyi (koht. kivuttomilla) supistuksilla. Ota se siltä kannalta, että lähtö tulee ennen pitkää, mutta kaikki tämä on pois itse synnytystapahtuman kestolta :) Itse olin sairaalaan mennessä sitten tämän 5 päivän lima/verivuotelun jälkeen 3cm auki, en tiedä paljonko tuo oli auttanut mutta lapsivesi meni siitä 1,5h kuluttua ja siitä saman verran vauvan syntymään.
onnea synnytysreissullesi :)
t. eikkuli 19+3
Mä soittelin aikanaan vastaavassa tilanteessa synnärille, kun housuun lorahteli. kätilö käski kurkkaamaan housuihin, että onko neste lohenpunaista. Olihan se , ja lapsivedeksi varmistui. Toisekseen, liian kauaa ei pidä antaa lapsiveden tihkua vaan pitää mennä näytille, koska siinä on käsittääkseni infektioriski. Kannattaa siis olla yhteyksissä suoraan synnärille. Onnea matkaan!
Halusivat nähdä kuitenkin sairaalassa. Lapsivettä ei ollut, eli kai jotain muuta nestettä. Mutta sitä on tullut lisää ja supistukset kovenevat eli kai tässä kohta taas mennään
En ihan varmaksi osaa sanoa mitä se neste on, mutta mulla oli samanlaista! Illalla kun tuota nestettä tuli, seuraavana yönä/aamuna meni lapsivedet ja vuorokauden päästä poika oli maailmassa. Saattaapi olla synnytys sullakin ihan kohta alkamassa, olisko se neste sitten just sitä limatulppaa, ellei jo lapsivettä?! Mutta siis mulla synnytys käynnistyi ihan pian sen jälkeen.