Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2e raha tilillä, ja ruoat loppuu huomenna. Tukia tuli vähemmän tässä kuusaa kuin yleensä

Vierailija
23.08.2023 |

Yli 200e vähemmän sain.

Mitä nyt teen kun ei ole rahaa ruokaan?

Kommentit (1523)

Vierailija
161/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajonoon, se on helpoin ratkaisu

Ruokajono on vasta perjantaina eikä sieltäkään yleensä saa mitään järkevää syötävää.

ap

Onko järkevyydellä väliä, kunhan hengissä pysyy? Ei tuo ole mikään pysyvä ratkaisu, mutta hyvä väliaikainen toimi tähän hätääsi.

Vierailija
162/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ap vedättää

Ei edes vedätä :D Kunhan leikitään mukana, jotta lapselle tulisi hyvä mieli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pelkkä kusipää trolli.

Miten tyhmää porukkaa siis ylesesti seikkailee, kun noin helvetin moni

lankesi tän päivän suurimpaan palsta kusetukseen?

Niin, siis mä kysyn vaan, jotta keillä kommentoijilla on niin nolla käsityskyky, jotta tuollaiseen trolliin. edes vastasivat?

Vierailija
164/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajono on vasta perjantaina eikä sieltäkään yleensä saa mitään järkevää syötävää.

ap

EI SINULLA MIKÄÄN NÄLKÄ OLE

Vierailija
165/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi elät Helsingissä tukiaisilla?

Suomessa saa jokainen valita asuinpaikkansa, tämä lukee ihan perustuslaissa.

ap

Totta kai saa. Suomessa jokainen maksaa myös sen minimin yli menevän vuokran vaikka niistä minun osittain maksamista tuista.

Vierailija
166/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina varautunut pahan päivän varalle ja säästän rahaa 50 euroa joka kuukausi.

Kysypä kavereilta tai tutuilta jotain töitä. Kai joku tarvii haravointia pihallensa niin voisit hoitaa homman. Puskaradiossa kysele että tarviiko joku muuttoapua tai lapiointi apua niin voisit tienata rahaa. Itse olen aina tehnyt pikkuhommia tutuille rahaa vastaan. Tänä kesänä yks sukulainen tarvi apua muurahaispesän siirtämiseen kun se oli tintin rajalla. Lapioin muurahaispesän säkkeihin ja raahasin muurahaiset ja pesän metsään kauas. Tienasin siitä  140 euroa 6 tunnin työstä.

Vierailija
167/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain 500e vähemmän palkkaa, kuin yleensä. Johtui työvuoroista, oli käytännössä pelkkää aamuvuoroa eikä lainkaan sunnuntaivuoroja. Näkyy kyllä heti tilissä.

Käyttötilillä mulla on 19e, joka on menossa spotifyn maksuun. Ruokatilillä enää 60e.

Onneksi ylihuomenna tulee lapsilisät, 199e ja 1,5 viikon päästä 250e veronpalautuksia.

Kaikki muut laskut maksettu, paitsi oma ja lasten puhelinlaskut, yht. 99e, jonka maksan lapsilisästä perjantaina.

Että eipä sitä kuuhun mennä palkkarahoillakaan. Joskus täällä väittävät, että saavat lähes saman 1500e käteen tukina ja minä tyhmä käyn 5pv viikossa töissä tuon rahan eteen...

Minulla vähän sama tilanne. Olin kesälomalla ja lisiä ei tullut tässä kuussa. Käyn myös 5 pv viikossa töissä, vuorotyö. Palkasta jää verojen ja työmatkojen jälkeen 1500 euroa. Työ on raskasta ja vastuullista. Onneksi saan kohta aloittaa työt paremmin palkatussa työpaikassa.

Vierailija
168/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kumpa sulta leikattais kaikki tuet pois. Alkaisi ehkä työn teko kiinnostaa.

Työn teko kiinnostaa, yli 1000 työpaikkaa hakenut mutta ei ole vielä tärpännyt.

Ja koulutus oli? Kuinka paljon työkokemusta?

Lukio koulutus, työkokemusta 3kk kaupassa hyllyttämässä.

ap

Miksi et opiskele itsellesi ammattia? Lukio on vain valmistava koulu jatko-opintoja varten. Sellaisenaan sillä ei tee mitään.

Olen hakenut ammattikouluun mutta en ole päässyt kun koulupaikkoja 30 ja hakijoita 500 ja nuoret menee edelle haussa.

ap

Taas valehtelet. Ammattikouluun ei valita iän perusteella ja aikuispuolelle pääsee käytännössä vain ilmoittautumaalla opiskelijaksi. 

Olen yhteishaussa hakenut ja siellä alaikäiset menee edelle kun nykyään on pakollinen toinen aste.

ap

Vierailija
169/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrohan mitä kaikkea olet ostanut rahoillasi, miksi sinulla ei ole rahaa. Palataan sitten uudestaan siihen että oletko nyt uhri vai syyllinen itse.

Jauhelihaa, maitoa, kermaa, pakastevihanneksia, kahvia, kanan jauhelihaa, jogurttia, pastaa, pattereita, nuudelia, tomaatti murskaa, kalapullia yms. ruokaa

ap

Kaikki tietysti kalleimpia merkkejä? Kalapullat on kalliita.

Pitää syödä kerran viikossa kalaa ja pullat ovat halvempia kuin kokonainen lohi esim.

ap

Ja pakaseseiti on halvempaa kuin einespullat esim

Kalapullat 11€/kg, pakasteseiti 10€/kg eikä maistu miltään.

ap

Niin? 10€ on tosiaan vähemmän kuin 11€. Ja kilosta seitiä saat paljon enemmän ruokaa kuin kilosta pullia, joissa on noin 10% kalaa ja loppuosa lisäaineita. Maku tulee luonnollisesti maustamalla. 

Kalapullissa LOHI 51% SEITI 33%, ei ole mitään lisäaineita.

ap

Aikamoisia gurmeepullia siinä tapauksessa. Mitä se loppu 16% on, jos ei ole lisäaineta? 

Vierailija
170/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi et opiskele itsellesi ammattia? Lukio on vain valmistava koulu jatko-opintoja varten. Sellaisenaan sillä ei tee mitään.

Olen hakenut ammattikouluun mutta en ole päässyt kun koulupaikkoja 30 ja hakijoita 500 ja nuoret menee edelle haussa.

ap

Hae aikuiskoulutukseen, monimuoto-opiskeluun, työvoimakoulutukseen tai oppisopimukseen. Tai mene edes työkokeiluun etsimään omaa alaasi. Saisit vähän enemmän rahaa.

Vierailija
171/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi elät Helsingissä tukiaisilla?

Suomessa saa jokainen valita asuinpaikkansa, tämä lukee ihan perustuslaissa.

ap

Suomessa saa valita vapaasti myös elintasonsa.

Asuinpaikka kannattaisi valita sen mukaan mihin on itsellä varaa

Onneksi asumistukia leikataan ja ohjataan ihmisiä tulojaan vastaaviin asuntoihin 🤓👍

Vierailija
172/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Oon aina varautunut pahan päivän varalle ja säästän rahaa 50 euroa joka kuukausi.

Kysypä kavereilta tai tutuilta jotain töitä. Kai joku tarvii haravointia pihallensa niin voisit hoitaa homman. Puskaradiossa kysele että tarviiko joku muuttoapua tai lapiointi apua niin voisit tienata rahaa. Itse olen aina tehnyt pikkuhommia tutuille rahaa vastaan. Tänä kesänä yks sukulainen tarvi apua muurahaispesän siirtämiseen kun se oli tintin rajalla. Lapioin muurahaispesän säkkeihin ja raahasin muurahaiset ja pesän metsään kauas. Tienasin siitä  140 euroa 6 tunnin työstä.

Ja se oli vittumainen homma koska muurahaisia oli miljoona.

Vierailija
173/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko järkevyydellä väliä, kunhan hengissä pysyy? Ei tuo ole mikään pysyvä ratkaisu, mutta hyvä väliaikainen toimi tähän hätääsi.

Ei jotain jauhoja voi syödä nälkään

ap

Vierailija
174/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kalapullia osteltu kun karenssi oli 3 kk päällä. Keitä siitä seitistä soppa.

Kolmelle hengelle 10 euroa päivä kaikkeen. Ei vinguttu kalapullien perään.

Ihme sakkia vinkuu makujen perään, kun ei viitsi opetella laittamaan halpaa ruokaa.

Mene marttojen kurssille. Ei ole vaikeeta.

Eikä ole yhtään liian vähän rahaa jos on varaa puutteessa einespullia ostaa.

Vierailija
175/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene metsään.Sieltä löytyy aina tekemätöntä työtä.

T:Kokoomus

Tai ainakin marjoja joilla kyllä henkissä pysyy.

Vierailija
176/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kerätä itse mitään metsästä pärjätäkseen Suomessa. Menojen suunnittelu vastaamaan tuloja on avain kaikkeen. Been there done that. Opiskelut 7 vuotta meni siten, että kun oli pieni pesämuna niin isomman menon yllättäessä (kävi 2x) lainasin sieltä tililtä ja tilanteen normalisoituessa palautin pääoman takaisin säästämällä menoista. Täysin ilman opintolainaa menin ja sama järkevä rahankäyttömalli on jatkunut koulunkin jälkeen. En viitsi tässä edes kertoa tässä mitä se on mahdollistanut.

Vierailija
177/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrohan mitä kaikkea olet ostanut rahoillasi, miksi sinulla ei ole rahaa. Palataan sitten uudestaan siihen että oletko nyt uhri vai syyllinen itse.

Jauhelihaa, maitoa, kermaa, pakastevihanneksia, kahvia, kanan jauhelihaa, jogurttia, pastaa, pattereita, nuudelia, tomaatti murskaa, kalapullia yms. ruokaa

ap

Pitää syödä kerran viikossa kalaa ja pullat ovat halvempia kuin kokonainen lohi esim.

ap

ap

Niin? 10€ on tosiaan vähemmän kuin 11€. Ja kilosta seitiä saat paljon enemmän ruokaa kuin kilosta pullia, joissa on noin 10% kalaa ja loppuosa lisäaineita. Maku tulee luonnollisesti maustamalla. 

ap

Aikamoisia gurmeepullia siinä tapauksessa. Mitä se loppu 16% on, jos ei ole lisäaineta? 

Loput on mausteita ja jauhoa, ne ei ole lisäaineita

ap

Vierailija
178/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Taas valehtelet. Ammattikouluun ei valita iän perusteella ja aikuispuolelle pääsee käytännössä vain ilmoittautumaalla opiskelijaksi. 

Olen yhteishaussa hakenut ja siellä alaikäiset menee edelle kun nykyään on pakollinen toinen aste.

ap

Olet siis tyhmä kuin saapas. Aikuinen hakee tietysti aikuiskoultuksen puolelle eikä lasten kanssa samaan ryhmään. Aikuispuolelle on jatkuva haku eli kipi kapi tekemään hakemusta siitä!

Vierailija
179/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Itsetehdyt kasvispyörykät olisivat tulleet halvemmiksi.

Vierailija
180/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

Loput on mausteita ja jauhoa, ne ei ole lisäaineita

ap

Aika kalliita jauhoja :D