Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2e raha tilillä, ja ruoat loppuu huomenna. Tukia tuli vähemmän tässä kuusaa kuin yleensä

Vierailija
23.08.2023 |

Yli 200e vähemmän sain.

Mitä nyt teen kun ei ole rahaa ruokaan?

Kommentit (1523)

Vierailija
1321/1523 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvin jättäisin pois.

Voi tulla päänsärkyä seuraavina päivinä jos on tottunut juomaan sitä, mutta siinä säästää noin 15-25 e kk.

Se on jo jotain.

Aplla on palstatietojen mukaan 5dl kahvikuppi ja juo kahvia kaksi kuppia päivässä. Hänellä menee siis litra päivässä eli yksi kahvipaketti kestää karkeasti yhden viikon tuolla kulutuksella

Aika paljon menee kahviin jos rahat tiukilla.

Jep. Huolestuttavaa on myös se että apn ensimmäinen ajatus päivästä, jolloin tulee rahaa, on ostaa 100€ VAIN VIIKOKSI ruokaa. Se on 1/3 budjetista...

Hän tulee siis saamaan kuukaudeksi rahaa vaan jotain 300€... sen pitää riittää 4 viikkoa

Täällä on koitettu neuvoa että jättäisi siitä 100€ yllättäviä menoja varten, ruokaan 200€ eli vain käyttäisi vain 40€ viikossa ruokakauppaan.. hän kuitenkaan ei ole noteerannut niitä viestejä

Ompa ihan hullu ajatus. Että pienituloinen yksinelävä käyttäisi kauppaan viikossa 100 euroa. Meillä kotona on 5 aikuista. 3 täysi-ikäistä opiskelevaa nuorta miestä. Yritän tehdä ruokaostokset kerran viikossa. Viime viikolla meidän 4 viikon ruokiin meni 145 euroa. Itse teen töitä kotona, eli siinä on myös minun lounaat. Kaikkien aamu- ja iltapalat, välipalat ja illalliset.

Ihan hullu ajatus, että aikuinen ihminen ei osaa ottaa vastuuta itsestään, eikä käyttää rahaa. Ei tee omaa osuuttaan.

Vierailija
1322/1523 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

poimi sieniä, mustikoita, puolukoita, ongi kaloja. Omenia annetaan jopa ilmaiseksi poimia, näin ilmotuksen. Ei taida olla laitonta ees ottaa jos tippuu tielle aidan toiselta puolelta?

Ei ole Helsingissä omenapuita, ei ole kalastus välineitä eikä lupaa.

ap

Ei onkkimissee mittää luppaa tartte

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1523 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Siis minä asun yksin ja rahaa menee ruokaan vähintään 350 euroa kk. Ostan esimerkiksi viinirypäleitä joka kolmas päivä ja niihin menee jo 28 euroa kk. 

Jos tulot on pienet ei osteta viinirypäleitä joka kolmas päivä. Esim. banaanit ja omenat ovat edullisempia. Ostetaan sitä, mikä on edullisempaan. Meille 5 aikuisen talouteen ostetaan 2 rasiaa viinirypäleitä viikoksi. Siis saman verran kuin ostat yhdelle.

Vierailija
1324/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvin jättäisin pois.

Voi tulla päänsärkyä seuraavina päivinä jos on tottunut juomaan sitä, mutta siinä säästää noin 15-25 e kk.

Se on jo jotain.

Aplla on palstatietojen mukaan 5dl kahvikuppi ja juo kahvia kaksi kuppia päivässä. Hänellä menee siis litra päivässä eli yksi kahvipaketti kestää karkeasti yhden viikon tuolla kulutuksella

Aika paljon menee kahviin jos rahat tiukilla.

Jep. Huolestuttavaa on myös se että apn ensimmäinen ajatus päivästä, jolloin tulee rahaa, on ostaa 100€ VAIN VIIKOKSI ruokaa. Se on 1/3 budjetista...

Hän tulee siis saamaan kuukaudeksi rahaa vaan jotain 300€... sen pitää riittää 4 viikkoa

Täällä on koitettu neuvoa että jättäisi siitä 100€ yllättäviä menoja varten, ruokaan 200€ eli vain käyttäisi vain 40€ viikossa ruokakauppaan.. hän kuitenkaan ei ole noteerannut niitä viestejä

Ompa ihan hullu ajatus. Että pienituloinen yksinelävä käyttäisi kauppaan viikossa 100 euroa. Meillä kotona on 5 aikuista. 3 täysi-ikäistä opiskelevaa nuorta miestä. Yritän tehdä ruokaostokset kerran viikossa. Viime viikolla meidän 4 viikon ruokiin meni 145 euroa. Itse teen töitä kotona, eli siinä on myös minun lounaat. Kaikkien aamu- ja iltapalat, välipalat ja illalliset.

Ihan hullu ajatus, että aikuinen ihminen ei osaa ottaa vastuuta itsestään, eikä käyttää rahaa. Ei tee omaa osuuttaan.

On ja tämä hänen rahojen loppuminen on kuulemma yhteiskunnan vika. Tukimäärää pitäisi nostaa vaikka asuu liian kalliissa asunnossa sekä syö pääasiassa kermaruokia ja juo hitosti kahvia. Mitkään halpojen ruokien ohjeet ei käy, kun joku ihmeellinen kalorimäärä ei täyty (oliks se joku yli 2000kcal) ja hiilari'höttöä' ei sais olla.

Viimeisillä rahoillaan osti kuitenkin maitoa ja hernekeittopurkin, lopun ajan paastosi vaikka on diabetes.

Vierailija
1325/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla tuhlaamassa rahojaan, kun ei kommentoi...

Vierailija
1326/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin prismassa, ruokaan meni 87.50€.

ap

Vierailija
1327/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

poimi sieniä, mustikoita, puolukoita, ongi kaloja. Omenia annetaan jopa ilmaiseksi poimia, näin ilmotuksen. Ei taida olla laitonta ees ottaa jos tippuu tielle aidan toiselta puolelta?

Ei ole Helsingissä omenapuita, ei ole kalastus välineitä eikä lupaa.

ap

Ei onkkimissee mittää luppaa tartte

Ei ole onkea eikä venettä

ap

Vierailija
1328/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kokoomuksen puoluetoimiston palkkaama trolli, jonka tehtävä on saada kaikki uskomaan, että työttömät ja muut tukien saajat ovat saamattomia vätyksiä. Minä ainakin olen alkanut uskoa, että ainoa tapa työllistää tällaiset tyypit on lopettaa tuet ja viedä ne kauas kaupungeista pakkotyöhön lapioimaan lantaa. Tai sille Orpon tulevalle Turun radan työmaalle.

En ole trolli enkä äänestä vaaleissa

ap

Vierailija
1329/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.n pitäisi hommata se halvempi asunto. Muuten tuo tilanne vaan jatkuu.

Koko ajan yritän hankkia halvempaa asuntoa

ap

Vierailija
1330/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Paljonko on nykyisen asunnon vuokra ja minkä kokoinen sun asunto on? Mistä kaupungista haet vuokra asuntoa ja millainen vuokra saisi olla?

Vierailija
1331/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ap, selvisit diettiviikosta hengissä

Vierailija
1332/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äärimmäisen helppo vinkki kuinka rahat saa riittämään. Jos saat rahaa kerran kuukaudessa, jaa vuokran ja muiden pakollisten menojen jälkeen jäävä summa neljällä. Siitä näet kuinka paljon sinulla on rahaa käytettävissä keskimäärin viikossa.

Tällä keinolla rahat saa riittämään aika hyvin kuukauden ajan eikä tarvitse kärvistellä kuun lopussa tyhjin vatsoin.

Vierailija
1333/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Siis minä asun yksin ja rahaa menee ruokaan vähintään 350 euroa kk. Ostan esimerkiksi viinirypäleitä joka kolmas päivä ja niihin menee jo 28 euroa kk. 

Jos tulot on pienet ei osteta viinirypäleitä joka kolmas päivä. Esim. banaanit ja omenat ovat edullisempia. Ostetaan sitä, mikä on edullisempaan. Meille 5 aikuisen talouteen ostetaan 2 rasiaa viinirypäleitä viikoksi. Siis saman verran kuin ostat yhdelle.

Jos tulot on pienet niin hedelmiä ei osteta ollenkaan eikä vessapaperia. Omenat pöllitään syksyisin jonkun puusta ja muuten syödään pelkkää makaroonia ja vehnäjauhoja.

Vierailija
1334/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minulla oli halvempi asunto (vastike 800e) kehotettiin muuttamaan heittomerkeissä halvempaan eli vuokra tonnin.

Vierailija
1335/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroonsa palan voita ja ripottelee päälle hieman ruokosokeria. Olemme tehneet näin jo 21 vuotta.

Sosiaalipummeista emme ole mieheni kanssa keskustelleet, koska olemme syntyneet samana vuonna. Mutta hyvä yhteinen aamiainen on varmasti vaikuttanut siihen, että liitossamme ei ole mitään ongelmia. Emme ole koskaan riidelleet.

Vierailija
1336/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Paljonko on nykyisen asunnon vuokra ja minkä kokoinen sun asunto on? Mistä kaupungista haet vuokra asuntoa ja millainen vuokra saisi olla?

Vuokra noin 900€/kk, asunto on 40 neliö

ap

Vierailija
1337/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroonsa palan voita ja ripottelee päälle hieman ruokosokeria. Olemme tehneet näin jo 21 vuotta.

Sosiaalipummeista emme ole mieheni kanssa keskustelleet, koska olemme syntyneet samana vuonna. Mutta hyvä yhteinen aamiainen on varmasti vaikuttanut siihen, että liitossamme ei ole mitään ongelmia. Emme ole koskaan riidelleet.

En ole sosiaali pummi

ap

Vierailija
1338/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 e/kk vuokra? Asunto on kallis.

Yli 200 e kalliimmassa asunnossa kuin minä.

Kannattaa katsoa halvempia asuntoja, muualtakin kuin Helsingistä.

Esimerkiksi Vuokraoven sivuilta löytyy vaikka kuinka paljon huomattavasti halvempia asuntoja.

Voi säästää vuokrassa satoja euroja.

Vierailija
1339/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin prismassa, ruokaan meni 87.50€.

ap

Kerroppas mitä ostit tuolla rahalla?

Vierailija
1340/1523 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

900 e/kk vuokra? Asunto on kallis.

Yli 200 e kalliimmassa asunnossa kuin minä.

Kannattaa katsoa halvempia asuntoja, muualtakin kuin Helsingistä.

Esimerkiksi Vuokraoven sivuilta löytyy vaikka kuinka paljon huomattavasti halvempia asuntoja.

Voi säästää vuokrassa satoja euroja.

Vuokra on noussut monta sataa viime vuosina

ap