2e raha tilillä, ja ruoat loppuu huomenna. Tukia tuli vähemmän tässä kuusaa kuin yleensä
Yli 200e vähemmän sain.
Mitä nyt teen kun ei ole rahaa ruokaan?
Kommentit (1523)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
poimi sieniä, mustikoita, puolukoita, ongi kaloja. Omenia annetaan jopa ilmaiseksi poimia, näin ilmotuksen. Ei taida olla laitonta ees ottaa jos tippuu tielle aidan toiselta puolelta?
Ei ole Helsingissä omenapuita, ei ole kalastus välineitä eikä lupaa.
ap
mato-onko mskdss euron eikä onkimiseen tarvitse lupaa. yhden matosen tai etanan löydöt yllö, tai tapa kärpänen,ja sitten ekan kalan silmästä ja suolista uudet syötit.
Mikset ole kokeillut työn tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokajonoon, se on helpoin ratkaisu
Ruokajono on vasta perjantaina eikä sieltäkään yleensä saa mitään järkevää syötävää.
ap
No jos ilmainen ruoka ei kelpaa, niin olet nälkäinen.
-Meet töihin - niitä löytyy aina, muu on selittelyä, myös valtaosa ns "sairaista"
-Alat keräämään marjoja, sieniä jne ja myyt ne torimyyjille, marketteihin tms
-Alat keräämään pulloja
-Karsit kaiken turhan, rööki pois jos poltat, alkoholia ei tarvi kukaan, lemmikit piikille jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
poimi sieniä, mustikoita, puolukoita, ongi kaloja. Omenia annetaan jopa ilmaiseksi poimia, näin ilmotuksen. Ei taida olla laitonta ees ottaa jos tippuu tielle aidan toiselta puolelta?
ap
on. Liftaa vähän kauemmas keskustasta. Onkimiseen ei mielestäni tarvita lupaa. Etenkin jos ongit joossain sivummalla olevassa järven rannalla. Otat koukun johon siimaa. Paistat nuotiolla kalat. Poimit siihen sieniä mukaan.
NO onhan sitä parempiakin keinoja, mennä tosiaan ruokakassijonoon. Kerjää omilta vanhemmiltasi. Et kai täysiorpo ole?
Ei jumanskekka näitä neuvojia ! Mä en todellakaan jaksa uskoa, että he itse toimisivat näin, mutta muille hyviä neuvoja kyllä piisaa !
Tanskassa pitkäaik. työttömien raha on noin 1500€/kk. Miksi se on Suomessa vain 500€/kk?
Tanskas ei myöskään ole leipäjonoja, kuten ei Ruotsis ja Norjas. Miksi Suomessa on?
Vierailija kirjoitti:
Tanskassa pitkäaik. työttömien raha on noin 1500€/kk. Miksi se on Suomessa vain 500€/kk?
Tanskas ei myöskään ole leipäjonoja, kuten ei Ruotsis ja Norjas. Miksi Suomessa on?
Koska täällä saa tuon 1500e palkkaa, kun viitsii käydä töissä 5 päivää viikossa.
Tanskassa taitaa olla vähän erilainen palkkataso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät kaiken turhan pois.
Seuraavan kerran, kun ostat jauhelihaa, älä paista ja syö koko paketillista saman päivän aikana. Katso kiusauksen ja perunalaatikon ohjeet. Sinne joukkoon voit laittaa ne pakastevihannekset. Saat vähällä vaivalla monen päivän lämpimän aterian.
Minulla kestää tommonen laatikko yhden päivän jos laitan esim. 1kg perunaa, 400g jauhelihaa, 500g vihanneksia, kermaa yms.
ap
ilmankos sinulla on diabetes
Ei tuossa ole kun vähän yli 1000 kaloria, minun päivän kalorin tarve on 2500-3000kcal.
ap
Miten tässä voi olla näin paljon alapeukkuja? Toi on ihan normaali kalorimäärä miehelle, ei mitenkään erityisen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Suomes verorahoja käytetään väärin, siksi. Suomi vain on paljon epäempaattisempi, suomalaiset ja sitä myötä valtio on autisteja, he eivät tunnista ihmisten hätää. Senhän kertoo jo lastensuojelun.
Ap on kunnon trolli. Ei voi tehdä puhelinmyynti töitä kun ei oo puhelinta ja sit täytyy kuitenkin maksaa puhelinlasku. Tietokonetta ei tarvita puhelimella pystyy tekemään kaikki hakemukset ja muut.
Osta kuivattuja herneitä tee niistä hernekeitto. Ruokaa moneksi päiväksi ja terveellistä. Kuituja ja proteiinia.
Jos ei oo trolli niin huono on elämänhallinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
on. Liftaa vähän kauemmas keskustasta. Onkimiseen ei mielestäni tarvita lupaa. Etenkin jos ongit joossain sivummalla olevassa järven rannalla. Otat koukun johon siimaa. Paistat nuotiolla kalat. Poimit siihen sieniä mukaan.
NO onhan sitä parempiakin keinoja, mennä tosiaan ruokakassijonoon. Kerjää omilta vanhemmiltasi. Et kai täysiorpo ole?
Ei jumanskekka näitä neuvojia ! Mä en todellakaan jaksa uskoa, että he itse toimisivat näin, mutta muille hyviä neuvoja kyllä piisaa !
Ei, meille tulee palkka, ihan ajoissa. Valintoja, valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain 500e vähemmän palkkaa, kuin yleensä. Johtui työvuoroista, oli käytännössä pelkkää aamuvuoroa eikä lainkaan sunnuntaivuoroja. Näkyy kyllä heti tilissä.
Käyttötilillä mulla on 19e, joka on menossa spotifyn maksuun. Ruokatilillä enää 60e.
Onneksi ylihuomenna tulee lapsilisät, 199e ja 1,5 viikon päästä 250e veronpalautuksia.
Kaikki muut laskut maksettu, paitsi oma ja lasten puhelinlaskut, yht. 99e, jonka maksan lapsilisästä perjantaina.
Että eipä sitä kuuhun mennä palkkarahoillakaan. Joskus täällä väittävät, että saavat lähes saman 1500e käteen tukina ja minä tyhmä käyn 5pv viikossa töissä tuon rahan eteen...
Maksat satasen kolmesta puhelinliittymästä?
Samantien kilpailuttamalla saat ne 75€:lla, välillä tulee tarjouksia esim. 18,90€ liittymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomes verorahoja käytetään väärin, siksi. Suomi vain on paljon epäempaattisempi, suomalaiset ja sitä myötä valtio on autisteja, he eivät tunnista ihmisten hätää. Senhän kertoo jo lastensuojelun.
Sun mielestä siis tulotaso pitäisi olla sama, kävi töissä tai makas kotona? Kuka sitten viitsisi käydä töissä ja millä rahalla ne kaikki etuudet maksettaisiin?
Mistä kokoaikaisesta työstä jää käteen alle tonni kuussa? Nimittäin jos ei asu pk-seudulla, tuo on tyypillinen tukien yhteissumma yksinasuvalle ihmiselle.
Suomessa kyllä palkatkin taitavat olla huonommat kuin muissa Pohjoismaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokajonoon, se on helpoin ratkaisu
Ruokajono on vasta perjantaina eikä sieltäkään yleensä saa mitään järkevää syötävää.
ap
No jos ilmainen ruoka ei kelpaa, niin olet nälkäinen.
Jauhot ja pulla ei ole ruokaa, niitä olen ruoka jonosta. saanut
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap on kunnon trolli. Ei voi tehdä puhelinmyynti töitä kun ei oo puhelinta ja sit täytyy kuitenkin maksaa puhelinlasku. Tietokonetta ei tarvita puhelimella pystyy tekemään kaikki hakemukset ja muut.
Osta kuivattuja herneitä tee niistä hernekeitto. Ruokaa moneksi päiväksi ja terveellistä. Kuituja ja proteiinia.
Jos ei oo trolli niin huono on elämänhallinta.
En ole ikinä sanonut että ei ole puhelinta älä valehtele
ap
Vierailija kirjoitti:
Voi ku saiski tulia mutta ku perkele on kaikki maksettava kaikki itse todella pienestä palkasta.
Saat tukia, jos palkkasi on oikeasti pieni, eli älä valehtele. Vai että oikein voi ku saiski! No, toivottavasti pääset elämään tukien varassa, niin saat sitten ikävöidä pientä palkkaasi ja katua sanojasi. Jotain rajaa tukien saajien mustamaalaamiselle ja vihanlietsonnalle.
Mene töihin senkin laiskiainen!!! Se on aina rahankäyttötaidoista kiinni paljonko rahaa on.
Markku_122 kirjoitti:
Mene töihin senkin laiskiainen!!! Se on aina rahankäyttötaidoista kiinni paljonko rahaa on.
Ole hiljaa senkin kapitalistisika! Se ei aina ole yksilön syytä jos rahat menee johonkin.
Reetta Hämäläinen kirjoitti:
Markku_122 kirjoitti:
Ole hiljaa senkin kapitalistisika! Se ei aina ole yksilön syytä jos rahat menee johonkin.
Et selvästikkään osaa huolehtia edes omista raha-asioistasi. Kaltaistesi ihmisten takia maamme on kovissa veloissa kun äänestät puolueita jotka eivät osaa hallita velkaa.
Joulupukin vikako se on?