Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2e raha tilillä, ja ruoat loppuu huomenna. Tukia tuli vähemmän tässä kuusaa kuin yleensä

Vierailija
23.08.2023 |

Yli 200e vähemmän sain.

Mitä nyt teen kun ei ole rahaa ruokaan?

Kommentit (1523)

Vierailija
541/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy pois se härveli, jolla kirjoitat tänne.

Tarvitsee tietokoneen että voi hakea töitä ja kela hakemuksia.

ap

Et tarvitse. Nuo asiat voi hoitaa kirjastossa. 

Sitten tarvitsee bussi kortin millä mennä kirjastoon, sekin maksaa melkein 100€/kk.

ap

Trolli. Bussilippu kuukaudessa lähimpään kirjastoon HSL alueella maksaa alle 60 eur kuukaudessa. Tuohon tarpeeseen kertalippu kirjastoon riittää. Se on alle 6 euroa.

Kuukausi lippu 70,60 €

ap

Bullshit. Lähimpään kirjastoon tietokoneen ääreen maksat maksimissaan 57 eur kuukaudessa. Kertakäynti max 6 euroa. Terveisin käytän julkisia pk-seudulla

Vierailija
542/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kumpa sulta leikattais kaikki tuet pois. Alkaisi ehkä työn teko kiinnostaa.

Työn teko kiinnostaa, yli 1000 työpaikkaa hakenut mutta ei ole vielä tärpännyt.

Ja koulutus oli? Kuinka paljon työkokemusta?

Työkokemusta ei oikein saa, jos ei kukaan suostu ottamaan töihin. Se on aikamoinen noidankehä. Työhaluja saattaa olla vaikka muille jakaa, mutta kun ei vielä ole kokemusta, niin yritykset katsovat kieroon ja silloin kokemusta ei myöskään kerry.

- eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

poimi sieniä, mustikoita, puolukoita, ongi kaloja. Omenia annetaan jopa ilmaiseksi poimia, näin ilmotuksen. Ei taida olla laitonta ees ottaa jos tippuu tielle aidan toiselta puolelta?

Yleensä vanhoilla omakotialueilla on tien vieressä kori, jossa lukee Saa ottaa. Niin siis sitä koria ei saa ottaa :) Siellä on paljon vanhoja omenapuita, jotka tuottavat reilusti yli oman tarpeen. Lapsena käytiin kysymässä, saako hakea maahan pudonneita omenoita. Aina vastaus oli kyllä. Otettiin vaan 1 tai 2/kersa.

Jos sinulla on uunin, voit tehdä ihanaa uunihilloa tai kokonaisista uuniomenoita. Tässä näin alkuun yksi ehdotus.

Yleensä?

En ole ikinä nähnyt tällaista koria, ja olen asunut omakotitaloalueella 28 vuotta elämästäni

olen nähnyt mutten ottanut omenia kun katsoin että joku muu tarvii enemmän mitä minä. 

Vierailija
544/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa kyllä useilla on se haaste, että "mystisesti" saa vähemmän tukia. Johtuu itseasiassa veronpalautuksesta, jonka työttömätkin saa. Mut ai niin, eihän sitä lasketa, se on extra-rahaa, ei peruselämiseen tarkoitettua.

Oikeasti kela jättää siitä jopa 50e huomioimatta tulona, joten näillä elokuun pienten tukien itkijöillä on ollut jopa 50e enemmän rahaa käytössä, kuin muina kuukausina.

Mistähän veroista tt-tuella elävä sinun mielestäsi saa palautusta? Työttömyyskorvaukseenhan ei veronpalautukset vaikuta, koska työttömyyskorvaus ei ole tuloihin sidonnainen. 

Kukaan ei lähtökohtaisesti saa pelkkää toimeentulotukea, se on viimesijainen. Aina ensin on joku hänen elämäntilanteeseen soveltuva tuki, kuten työmarkkinatuli, eläke, sairauspvraha, vanhempainpäiväraha. Joista menee automaattisesti veroa. Ja siitä tulee joka vuosi palautusta, jos ei muuta tienaa.

Toimeentulotukea voi sitten saada niiden päälle, jos muu tuki ei laskennallisesti riitä.

Työmarkkina tukea ei saa jos ei ole koulutusta.

ap

Kyllä saa, minä ainakin olen saanut lukiopohjalla.

Vierailija
545/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa kyllä useilla on se haaste, että "mystisesti" saa vähemmän tukia. Johtuu itseasiassa veronpalautuksesta, jonka työttömätkin saa. Mut ai niin, eihän sitä lasketa, se on extra-rahaa, ei peruselämiseen tarkoitettua.

Oikeasti kela jättää siitä jopa 50e huomioimatta tulona, joten näillä elokuun pienten tukien itkijöillä on ollut jopa 50e enemmän rahaa käytössä, kuin muina kuukausina.

Mistähän veroista tt-tuella elävä sinun mielestäsi saa palautusta? Työttömyyskorvaukseenhan ei veronpalautukset vaikuta, koska työttömyyskorvaus ei ole tuloihin sidonnainen. 

Kukaan ei lähtökohtaisesti saa pelkkää toimeentulotukea, se on viimesijainen. Aina ensin on joku hänen elämäntilanteeseen soveltuva tuki, kuten työmarkkinatuli, eläke, sairauspvraha, vanhempainpäiväraha. Joista menee automaattisesti veroa. Ja siitä tulee joka vuosi palautusta, jos ei muuta tienaa.

Toimeentulotukea voi sitten saada niiden päälle, jos muu tuki ei laskennallisesti riitä.

Työmarkkina tukea ei saa jos ei ole koulutusta.

ap

Kyllä saa, minä ainakin olen saanut lukiopohjalla.

Oletko tyhmä? Lukio on koulutus.

ap

Vierailija
546/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kolmen lapsen yksinhuoltaja saisit pelkästään elatusmaksuja minimissään 450e kuukaudessa.750e työttömyysturvaa,350e lapsilisät sekä asumistuen 80% vuokrasta + ilmaisen sähkön +veden.

Töihin ei edes kannattaisi mennä,koska menettäisi työttömyysturvan,joutuisi maksamaan sähköt ja vedet itse ,sekä asumistuki laskisi,tai poistuisi kokonaan.

On nää niin surullisia kohtaloita,että oikein itkettää.

Vierailija
547/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri kirjoitti:

Jos olisit kolmen lapsen yksinhuoltaja saisit pelkästään elatusmaksuja minimissään 450e kuukaudessa.750e työttömyysturvaa,350e lapsilisät sekä asumistuen 80% vuokrasta + ilmaisen sähkön +veden.

Töihin ei edes kannattaisi mennä,koska menettäisi työttömyysturvan,joutuisi maksamaan sähköt ja vedet itse ,sekä asumistuki laskisi,tai poistuisi kokonaan.

Mielestäni kaikki lapsi tuet voisi poistaa, kannustaa vaan ihmisiä jäämään kotiin kun ei kannata käydä töissä.

Vierailija
548/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuluu sähköä?

Sähkölasku tulee myöhemmin. (Luulin et AP vastas tuon)

Joo, mutta kyllä Kela tosiaan maksaa nuo sairaalalaskut ellei ollut joku yksityinen sairaala kyseessä.

Ei maksa ambulanssi kyytiä sairaalan siitä tuli 25€ lasku

ap

Eli 25e ambulanssilasku on syynä siihen, että sinulla on nyt vain 2e tililläsi? Joopa joo.

Se on osasyy

ap

Ja mitäs ne muut syyt ovat? Mihin olet hassannut loput 500e jotka sait?

Edelleen perus elintarvikkeisiin, sen tietäisit jos lukisit ketjua

ap

Onko sulla mahdollisuus mennä johonkin läheiseen Helluntaiseurakuntaan tai soittaa heille ja kertoa tilanteessasi. En kylläkään tiedä, velvoitetaanko sinut sitten johonkin, jos sieltä rahaa/kupongin kauppaan saat. Teet toki niinkuin haluat. Noin minä tekisin ja mikäli he vaatisivat minua tulemaan kokouksiinsa niin tekisin sen. He ovat armeliaita ihmisiä, riippuen tietty seurakunnasta, mutta eivät käsittääkseni käännytå nälkäistä poloa pois.

Vierailija
549/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta puuroa, poimi mustikoita, sieniä, puolukoita, omenoita, mitä näitä nyt on, ja kaiva kuivakaapit ja pakastin.

Vierailija
550/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisia vinkkejä joilla rahat loppuu aina ennen ku saa uutta rahaa. iso satsi makaronilaatikkoa, , syö pari pvää ja loput pakkaseen, jauheliha sikanautaa, kai halvin, mikäli lihava niin kilot lähtee huitsin nevadaan kun tekee keittoja, tomaatit edullisia nyt ja tosiaan omena pvässä pitää lääkärin loitolla. 

Vierailija
551/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsästä saa jälkiruoat, vadelmat, mustikat, karpalot, puolukka kai kypsyy syyskuussa, muuten ämpäri mustikoita maksaa nyt n 40-45 euroa, iso ämpäri. Onkia voi, kukku ei paljoo maksa, kepin voi vääntää jostain. kastemadot jostain pellolta jos ei ite omista maata, voi kysyä saako ottaa kastematoja. 

Vierailija
552/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain 500e vähemmän palkkaa, kuin yleensä. Johtui työvuoroista, oli käytännössä pelkkää aamuvuoroa eikä lainkaan sunnuntaivuoroja. Näkyy kyllä heti tilissä.

Käyttötilillä mulla on 19e, joka on menossa spotifyn maksuun. Ruokatilillä enää 60e.

Onneksi ylihuomenna tulee lapsilisät, 199e ja 1,5 viikon päästä 250e veronpalautuksia.

Kaikki muut laskut maksettu, paitsi oma ja lasten puhelinlaskut, yht. 99e, jonka maksan lapsilisästä perjantaina.

Että eipä sitä kuuhun mennä palkkarahoillakaan. Joskus täällä väittävät, että saavat lähes saman 1500e käteen tukina ja minä tyhmä käyn 5pv viikossa töissä tuon rahan eteen...

Yh:t vääristävät ihmisten mielikuvia, he saavat kaikenlaista tukea. Yksin asuva saa työmarkkinatuen 580 € käteen ja asuntotukea vuokraan, hyvällä säkällä saa jonkin vaatimattoman summan toimeentulotukea, jolla ei todellakaan juhlita. Älkää ajatelko noin, että jokainen työtön saa enemmän kuin jonkun pieni palkka, se vaan ei pidä paikkaansa. Trollit väittävät näitä 1500 € tukia kaikille.

Tuo melkein 600 yhdelle ihmiselle on minusta aika paljon jos sen lisäksi saa vielä asumiseen erikseen tukea. Yh:n isommat tuet perustuu siihen että kulujakin on enemmän. Mutta noinhan se menee kuten lainaamasi kommentoija kertoi että pienipalkkainen perheellinen ei useinkaan juuri hyödy siitä työnteosta. Yksinasuvalla ihan eri tilanne kun palkan saa omaan käyttöönsä.

Pelkällä lapsi lisällä saa jo lapselle kuukauden ruoat ja kirpparilta vaatteet

ap

100 euroa riittää 16-vuotiaan kuukauden ruokiin, mutta sinä ostit itsellesi samalla rahalla vain viikon ruuat. Kumpi nyt ei pidä paikkaansa...?

Ap trollaa minkä ehtii. Kunpa käyttäisi yhtä paljon aikaa johonkin oikeasti tuottavaan.

Puhuin lapsista en mistään teineistä, kyllä 100€ saa 1-12 vuotiaalle kuukauden ruoat.

ap

Vierailija
553/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjastosta kirja jos ei tunne sieniä, nyt kai on jo sieniä maastossa

Vierailija
554/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät kaiken turhan pois.

Seuraavan kerran, kun ostat jauhelihaa, älä paista ja syö koko paketillista saman päivän aikana. Katso kiusauksen ja perunalaatikon ohjeet. Sinne joukkoon voit laittaa ne pakastevihannekset. Saat vähällä vaivalla monen päivän lämpimän aterian.

Vierailija
555/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petteri kirjoitti:

Mielestäni kaikki lapsi tuet voisi poistaa, kannustaa vaan ihmisiä jäämään kotiin kun ei kannata käydä töissä.

Viimeisin keneltä viedään on lapset. Yksikään lapsi ei ole syyllinen vanhempiensa tulotasoon ja työttömyyteen, oli työttömyyden syy mikä hyvänsä. Lapsilta ei leikata, siinä voidaan tehdä niin pitkän ajan ylisukupolvista vahinkoa jos ajetaan lapsiperheet ahtaalle. Jos jostakin lähdetään purkamaan ja selvittelemään, niin oikeasti terveet ja pystyvät hyväkuntoiset työttömät nuoret. Siinä on se ryhmä ketä aktivoida.

Vierailija
556/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran, kun ostat jauhelihaa, älä paista ja syö koko paketillista saman päivän aikana. Katso kiusauksen ja perunalaatikon ohjeet. Sinne joukkoon voit laittaa ne pakastevihannekset. Saat vähällä vaivalla monen päivän lämpimän aterian.

Minulla kestää tommonen laatikko yhden päivän jos laitan esim. 1kg perunaa, 400g jauhelihaa, 500g vihanneksia, kermaa yms.

ap

Vierailija
557/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

poimi sieniä, mustikoita, puolukoita, ongi kaloja. Omenia annetaan jopa ilmaiseksi poimia, näin ilmotuksen. Ei taida olla laitonta ees ottaa jos tippuu tielle aidan toiselta puolelta?

Yleensä vanhoilla omakotialueilla on tien vieressä kori, jossa lukee Saa ottaa. Niin siis sitä koria ei saa ottaa :) Siellä on paljon vanhoja omenapuita, jotka tuottavat reilusti yli oman tarpeen. Lapsena käytiin kysymässä, saako hakea maahan pudonneita omenoita. Aina vastaus oli kyllä. Otettiin vaan 1 tai 2/kersa.

Jos sinulla on uunin, voit tehdä ihanaa uunihilloa tai kokonaisista uuniomenoita. Tässä näin alkuun yksi ehdotus.

Yleensä?

En ole ikinä nähnyt tällaista koria, ja olen asunut omakotitaloalueella 28 vuotta elämästäni

minä olen nähnyt moniakin. usein ne kyllä ovat pahvilaatikoita täällä meilläpäin

Vierailija
558/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kestää tommonen laatikko yhden päivän jos laitan esim. 1kg perunaa, 400g jauhelihaa, 500g vihanneksia, kermaa yms.

ap

ilmankos sinulla on diabetes

Vierailija
559/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tuo on mies joka syö kerralla kilon pottuja sun muuta särvintä päivässä

Vierailija
560/1523 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ilmankos sinulla on diabetes

Ei tuossa ole kun vähän yli 1000 kaloria, minun päivän kalorin tarve on 2500-3000kcal.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi