Pariskunta rakennutti harvinaisen rivitalon Helsinkiin Nyt alue seisoo tyhjänä
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009798745.html
En ikävä kyllä ihmettele miksi asunnot eivät mene kaupaksi, katsokaa nyt näitä pohjapiirroksia ja keittiötä?!
Nuo menis heti jos olis pikkusen panostettu näihin kodin tärkeimpiin osiin; keittiöön ja kylppäriin.
Todella sääli, etteivät tajunneet tehdä näitä kunnolla.
Vuokramökkinä menisivät, siltikin nuo keittiöt ihan kauheita, ei olkkaria vaan alakerta ihan sumpussa.
https://www.etuovi.com/kohde/21445244?haku=M2017679758
Kommentit (3303)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuollainen tuplakorkea tupa mökillä. Ysärillä ne oli muotia.
Mutta siellä kattoa on madallettu eteisen ja saunatilojen päällä ja sinne on rakennettu iso parvi.
En usko että mökki olisi yhtä kiva jos se koko ala olisi samanlainen kuilumainen kappeli.
No eikös toi ole aika samalla periaatteella tehty kuin tyypillinen parvimökki, alakerran makkari, eteinen ja kylppäri siellä parven alla ja olohuone-keittiö sit korkeaa. Joskus keittiökin tosin on siellä katon alla. Toki usein näissä on harjakatto ja se parvi vähän matalampaa tilaa, niin ei ole yhtä pahasti kuilumainen vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puhuu keittiön pienuudesta. Isompi tuo on kuin keskustan kaksioiden keittokomerot. Ei mun mielestä pahakaan.
Sitä markkinoidaan perheasuntona.
Niin? Meidän perhe asui aiemmin kaksiossa.
Minun opiskelijani asuu keskustassa kaksiossa. Hänelle tuo keittiö riittäiis ja se olisi suhteessa asunnon kokoon.
Mutta jos rakennetaan muka-perheasuntoa perheelle ja tila on valtava, tuo keittiö on täysin suhteeton ja aivan riittämätön.
Tyttären keittiössäkin on sentään mikrolle paikka, eikä sitä tarvitse raahata vetolaatikosta.
Onhan tossakin, ei vain hyllyssä seinällä vaan pöydällä.
Ei se mikro siinä voi olla, koska silloin menee se mitätönkin laskutila, joka perheasunnon keittiössä pitäisi olla.
Mun lapsuuden perheessä oli mikro pöydällä, enkä traumatisoitunut. Eikä vanhempanikaan vaikka ei ät just siihen kohtaan voineet kattilaa laskea.
Jos nyt ihan järjellä ajattelee, sitä laskutilaa ei kyllä tarvitse ylettömiä määriä. En ole kolmen lapsen kanssa laskenut tasolle kuluvassa kuussakaan oikeastaan mitään. Mitä te laskette niille laskutiloillenne?
Jos tilaa kaiken Woltilla, eihän tarvitse edes koko keittiötä. Mä teen ruokaa, juhlapyhinä isoja aterioita ja joo kyllä sitä laskutilaa tarvitsee. Tuossa keittiössä kun laitat kahvinkeittimen, vedenkeittimen ja mikron, ei jää mitään tilaa. Useimmilla on vielä jonkinlainen yleiskone, joka tuolla täytyy ilmeisesti sijoittaa siihen varastorakennukseen.
Mutta tosiaan ei kaikki tee ruokaa eikä niin ollen tarvitse tilaa tai tasoja.Kullä meillä tehdään ruokaa joka päivä ja paljon. En mä niitä laske mihinkään laskutiloille, meillä kun ei buffasta syödä.
Kerrotko tarkemmin mihin ja mitä sä lasket laskutiloillesi?
Laskutilan hokeminen on vain tapa. Todellisuudessa ammattikeittiöissäkääm sitä ei juuri ole. Meillä oli ennen saareke, mutta purettiin se pois kun se oli vain juhlissa kuppi- ja kakkutelineenä, muuna aikana se oli täynnä kaikkea mikä käsistä laskettiin.
Kun lieden vieressä on tilaa, jokaisen kodinkoneen vieressä myös, laskutilaa on ihan riittävästi.
Eihän tuossa asunnossa ole lieden vieressä laskutilaa.
Ei vai? https://d3ls91xgksobn.cloudfront.net/5120x,q90,f=webp/etuovimedia/image…
Tosiaan, onhan sitä 50 cm.
Minkä kokoisen laskutilan sä tarviit? Lasketko siihen siis metrin verran kamaa?
Minulla on kaksi tai kolme peltiä käytössä, yksi uunissa, yksi odottamassa uuniin laittoa ja vielä tarvitaan tilaa leivontaankin. En lämmitä uunia yhden pellillisen takia.
No sä oletkin suurkeittiökokki ja rahansäästäjä ja sulla on varmasti kymmenen litran leipäkonekin pöydälläsi. Perustapauksista puhutaan.
Ihan normaalia leipoa pari pellillistä. Mitä sieniä olet syönyt?
Minulla on tapana leipoa samalla kertaa litran leipä/sämpylätaikina, litran pullataikina, pari piirakkaa tai pitsaa, kuivakakkuja 2 kpl ja mahdollisesti vielä esim käöretorttua tai pikkuleipiä. Ajoitan taikinat ja leipomiset niin, että uuni on kokoajan käytössä. Osa tuotteista on kohoamassa ja osa jäähtymässä. Miksi mulla on kunnollinen keittiö.
Sulla on varmaan joku erikoisempi käyttötarkoitus tuolle määrälle.
Minun normileivontani on kaksi pellillistä sämpylöitä, yksi quiche ja yksi marjapiirakka.
Saatan myös laittaa marengit jälkilämpöön.
Ja leipasta leipäkoneella gluteenittoman limpun.
Kun lapset oli pienempiä, leivoin myös koulujen vanhempainyhdistykselle, bake saleihin ja leirikoulumyyjäisiin.
Tämä taso on luultavasti ihan normisettiä perheissä.
Ja kun se uuni kerran lämpimänä on, paistan yleensä muuten myös yhden makaronivuoan ja yhden kiusauksen. Niistä pakastan osan annosrasioihin ja niitä otetaan lounaiksi pakkasesta.
Aika hassua että tällaistakib pitää erikseen selittää
Eri
Hassunhauskaa tosiaan. Selitätkö näitä leipomisjuttujasi sen takia, että olet aivan superihastunut tuohon taloon ja ehdottomasti haluaisit ostaa sen, mutta et voi, koska keittiössä on liian vähän laskutilaa?
Selitän mitä on normaali tarve laskutilalle ja miksi. Kun se tuntuu olevan sinulle täyttä hebreaa.
Tuon asunnon keittiö on täysin riittämätön perheelle.
No me ollaan lapseton pari ja aika nihkeetä olis tuon keittiön kanssa meilläkin. Meillä on lieden vieressä toisella puolella tuo n.120cm ja toisella puolella 60cm laskutasoa ja kyllä siinä yleensä tavaraa on molemmin puolin kun ruokaa tekee. Ja siinä ei ole mitään laitteita tilaa viemässä, ne on saarekkeella ja toisella tasonpätkällä. No, eipä ole kyllä mun ongelma tuo onneksi.
Kyllä on neliöiden tuhlaamista koko avara oleskelutila. Makuuhuoneet pieniä sumppuja, edes parisänkyyn ei pääse kulkemaan kolomatta polvia ja varpaita joko seinään, sängyn reunaan tai patteriin.
Ei ole keittiötä, ei ole olohuonetta. Täysin susi suunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Asunnoissa ei ole mitään vikaa, ihan väärään paikkaan rakennettu vain.
Minusta todella hienoa, että joku on ottanut asiakseen rakentaa kunnollisia hirsitaloja! Käsinveistetyt hirret ja kaikki. Mutta tosiaan tuollaiset olisi ehkä pitänyt tehdä jonnekin muualle.
Sipoon Talmaan on kaavoitettu perinnerakentamisen alue ja Sipoon kunta myöntää sinne rakennuslupia vain perinnerakentamiseen tai sellaisiin hankkeisiin, joissa talon runko tuodaan jostain muualta (jos oikein muistan). Nuo hirsitalot olisivat olleet omiaan sinne, mutta ehkä Sipoon asukeille liian kalliita.
Hieno hanke nuo hirsitalot ja todellakin toivon, että niihin löytyy asukkaat, jotka osaavat arvostaa (ja pystyvät maksamaan itsensä kipeiksi noista ihanuuksista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnossa mahtaa olla lieden takana ja sivulla oleva seinä, kun paistamisen rasvaroiskeet ehtivät muutaman vuoden ajan kertyä noille pinnoille, joissa ei ole kuin tosi matala taustalevy?
Hirvittäisi myös eteisen puulattian kunto pitemmän päälle ajatellen kaikkea talvella sisään kantautuvaa lunta ja loskaa.
Miksi ne sinne kertyisi? Meillä ole taustalevyä ollenkaan eikä 10 vuodessa ole mitään pinttynyt.
Eikä meillä ole eteisessä mitään muuta kuin lattia (onko jollakin muka? ), miksikään mennyt.
Varmaan kannattaa käydä Specsaversilla. Ellet sitten seuraavaksi kerro että teillä ei paisteta mitään ainakaan rasvassa ja kengätkin desinfioidaan, kuivataan ja varmaan säilytetäänkin kuistilla.
Siivoamisesta koskaan kuullut?
Just ja just, mutta koska mulla on mielekkäämpääkin tekemistä elämässäni, en näe kovin älykkäänä tehdä asuntooni ratkaisuja, jotka maksimoivat siivoamisen tarvetta kun fiksumminkin voi sekä kotinsa rakentaa että aikansa viettää.
Kyllä sä joudut sen taustankin siivoamaan, jos haluat ettei se pinty. Ja mikä sun eteisen ratkaisusi on? Et joudu siivoamaan lainkaan? Itseasiassa mulle tule yhtäkään tuttua mieleen, joilla olisi eteisessä pesulaari kuten päiväkodeissa. Jos sulla on, laita ihmeessä kuva.
No voit vaikka kokeilla, onko helpompi pyyhkäistä lieden taakse suunniteltu taustalevy tai laatta (n 3 sekuntia) vai hinkata tahraa puusta tai kipsistä, kumpaa tuo keittiöseinä nyt onkaan (joka tapauksessa yli 3 sekuntia, kun kuiva materiaali imaisee rasvan hetkessä). Tai onko helpompi pyyhkäistä eteisen kivilattia kerran viikossa kuin hysteerisesti varoa joka kurapisaraa puulattialla joka kerta kun joku astuu sisään. Siivoamisen minimointi ei ole sama asia kuin jättää siivoamatta, kultaseni.
Noissa taloissahan oli lehtijutun perusteella savirappausta olevat sisäseinät siltä osin kuin ei hirttä näy, kuulostaa kovasti huokoiselta ja roiskeita imevältä materiaalilta.
Rakenteen on tarkoitus hengittää. Sikäli ihan toimiva ratkaisu jos on oikein tehty.
Väliseinien hengittävyys on täysin merkityksetön asia. Samaa huoneilmaa seinän molemmin puolin. Ei siinä liiku vesihöyryä mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnossa mahtaa olla lieden takana ja sivulla oleva seinä, kun paistamisen rasvaroiskeet ehtivät muutaman vuoden ajan kertyä noille pinnoille, joissa ei ole kuin tosi matala taustalevy?
Hirvittäisi myös eteisen puulattian kunto pitemmän päälle ajatellen kaikkea talvella sisään kantautuvaa lunta ja loskaa.
Miksi ne sinne kertyisi? Meillä ole taustalevyä ollenkaan eikä 10 vuodessa ole mitään pinttynyt.
Eikä meillä ole eteisessä mitään muuta kuin lattia (onko jollakin muka? ), miksikään mennyt.
Varmaan kannattaa käydä Specsaversilla. Ellet sitten seuraavaksi kerro että teillä ei paisteta mitään ainakaan rasvassa ja kengätkin desinfioidaan, kuivataan ja varmaan säilytetäänkin kuistilla.
Just ja just, mutta koska mulla on mielekkäämpääkin tekemistä elämässäni, en näe kovin älykkäänä tehdä asuntooni ratkaisuja, jotka maksimoivat siivoamisen tarvetta kun fiksumminkin voi sekä kotinsa rakentaa että aikansa viettää.
Kyllä sä joudut sen taustankin siivoamaan, jos haluat ettei se pinty. Ja mikä sun eteisen ratkaisusi on? Et joudu siivoamaan lainkaan? Itseasiassa mulle tule yhtäkään tuttua mieleen, joilla olisi eteisessä pesulaari kuten päiväkodeissa. Jos sulla on, laita ihmeessä kuva.
Laattaa tässä nyt varmaan tarjotaan paremmaksi vaihtoehdoksi. Mä en ottaisi mistään hinnasta laattaa kämppääni eikä se istuisi tohon kohteeseen mitenkään.
Laattasaumat olisikin kiva nähdä sellaisen henkilön jäljiltä, joka ei siivoa kuraa lattialta.
Ne on tietysti tummanharmaat, ei ole ulkonäkö muuttunut 7 vuodessa.
Laattalattia tummanharmailla saumoilla on visuaalisesti ehkä kamalinta mitä tiedän. Itseäni ei lohduttaisi siivoamisen helppous yhtään, kun ympäristöstä ei saa miellyttävää edes siivoamalla. Makuasioita totta kai, kyllä moni varmasti niistä laattalattioista myös pitää kun niitä niin paljon näkee.
Mä mietin aina kun näen laattalattian eteisessä ja keittiössä että onko todella niin vaikea siivota että silläkin uhalla että on karseen näköinen, se laatta sinne törkätään.
Sit jos kaikki lattiat on vaaleaa laattaa, voin jo sietää. Meilläkin ulkomailla asuessa oli laattalattia ja se oli kyllä ihan toimiva, vaikkakin lapsiperheessä vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta todella hienoa, että joku on ottanut asiakseen rakentaa kunnollisia hirsitaloja! Käsinveistetyt hirret ja kaikki. Mutta tosiaan tuollaiset olisi ehkä pitänyt tehdä jonnekin muualle.
Sipoon Talmaan on kaavoitettu perinnerakentamisen alue ja Sipoon kunta myöntää sinne rakennuslupia vain perinnerakentamiseen tai sellaisiin hankkeisiin, joissa talon runko tuodaan jostain muualta (jos oikein muistan). Nuo hirsitalot olisivat olleet omiaan sinne, mutta ehkä Sipoon asukeille liian kalliita.
Hieno hanke nuo hirsitalot ja todellakin toivon, että niihin löytyy asukkaat, jotka osaavat arvostaa (ja pystyvät maksamaan itsensä kipeiksi noista ihanuuksista).
Sipoossa asuu rikkaita ihmisiä, muutoin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laattaa tässä nyt varmaan tarjotaan paremmaksi vaihtoehdoksi. Mä en ottaisi mistään hinnasta laattaa kämppääni eikä se istuisi tohon kohteeseen mitenkään.
Laattasaumat olisikin kiva nähdä sellaisen henkilön jäljiltä, joka ei siivoa kuraa lattialta.
Ne on tietysti tummanharmaat, ei ole ulkonäkö muuttunut 7 vuodessa.
Laattalattia tummanharmailla saumoilla on visuaalisesti ehkä kamalinta mitä tiedän. Itseäni ei lohduttaisi siivoamisen helppous yhtään, kun ympäristöstä ei saa miellyttävää edes siivoamalla. Makuasioita totta kai, kyllä moni varmasti niistä laattalattioista myös pitää kun niitä niin paljon näkee.
Mä mietin aina kun näen laattalattian eteisessä ja keittiössä että onko todella niin vaikea siivota että silläkin uhalla että on karseen näköinen, se laatta sinne törkätään.
Sit jos kaikki lattiat on vaaleaa laattaa, voin jo sietää. Meilläkin ulkomailla asuessa oli laattalattia ja se oli kyllä ihan toimiva, vaikkakin lapsiperheessä vaarallinen.
Meidän talo on rakennettu 1973. Alakerrassa eteisessä, vessassa ja takkahuoneessa on alkuperäinen tummanvihreä laattalattia.
On se kätevä ja ilmeisen kestävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti täysin kuolleena syntynyt ajatus rakentaa tämänlaisia Sipooseen. Katso vaikka Etuovesta minkälaisia omakotitaloja Sipoosta voi ostaa puolelle miljoonalla eurolla! Täysin järjetön ajatus, että joku mielummin ottaisi tämänlainen pienen rivitaloasunnon ilman minkäänlaista omaa pihaa.
- makuuhuoneeseen mennään jääkaapin vierestä keittiöstä. Mielestäni ratkaisu on todella outo.
- kaikki makuuhuoneet näyttävät tosi pieniltä. Alakerran makkariin mahtuu juuri ja juuri sänky.
- Keittiö on jotenkin liian pienen oloinen. Ei ole tarpeeksi laskutasoja ja kaappitilaa.
- olkkari on melkein keittiössä, sillä isot yläkerran portaat vievät tilan talon toisesta päästä. Ovat takaseinällä juuri sillä tavalla, että sitä aluetta ei voi oikein ottaa olohuonekäyttöön.
On varmasti sinänsä ihan kiva ja asuttava. Asunto on kuitenkin melko arvokas, joten hankkisin asunnon toisenlaisella pohjaratkaisulla.
Häpeäksi Puustelli keittiösuunnittelijoille päästää tuollainen hirvitys asiakkaan käsiin! Minä olen aina kuvitellun tämän olevan niitä parempia ja luotattavimpia keittiötoimittajia. Nyt on kyllä epäonnistuttu pahemman kerran. Vai onko tilaaja tosissaan ollut niin kovapäinen, että väkisin halunnut näillä ratkaisuilla keittöt tilata? Minusta siinä vaiheessa olisi pitänyt jo harkita kieltäytymästä myymästä ollenkaan. Menee vielä koko firman maine jos tämänlaisia keittiöitä myyvät!
Arkkitehti olisi tarvinnut sisustusarkkitehdin tekemään sisätilan suunnittelun ja stailauksen.
Vierailija kirjoitti:
Arkkitehti olisi tarvinnut sisustusarkkitehdin tekemään sisätilan suunnittelun ja stailauksen.
Arkkitehti olisi tarvinnut edes mitan, että ei tee noin pieniä makuuhuoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puhuu keittiön pienuudesta. Isompi tuo on kuin keskustan kaksioiden keittokomerot. Ei mun mielestä pahakaan.
Sitä markkinoidaan perheasuntona.
Niin? Meidän perhe asui aiemmin kaksiossa.
Minun opiskelijani asuu keskustassa kaksiossa. Hänelle tuo keittiö riittäiis ja se olisi suhteessa asunnon kokoon.
Mutta jos rakennetaan muka-perheasuntoa perheelle ja tila on valtava, tuo keittiö on täysin suhteeton ja aivan riittämätön.
Tyttären keittiössäkin on sentään mikrolle paikka, eikä sitä tarvitse raahata vetolaatikosta.
Onhan tossakin, ei vain hyllyssä seinällä vaan pöydällä.
Ei se mikro siinä voi olla, koska silloin menee se mitätönkin laskutila, joka perheasunnon keittiössä pitäisi olla.
Mun lapsuuden perheessä oli mikro pöydällä, enkä traumatisoitunut. Eikä vanhempanikaan vaikka ei ät just siihen kohtaan voineet kattilaa laskea.
Jos nyt ihan järjellä ajattelee, sitä laskutilaa ei kyllä tarvitse ylettömiä määriä. En ole kolmen lapsen kanssa laskenut tasolle kuluvassa kuussakaan oikeastaan mitään. Mitä te laskette niille laskutiloillenne?
Tarvitsen tasoa kahvikoneelle, yleiskoneelle, airfryerille, leipä koneelle. Mikro luojan kiitos on kaapistossa. Leivon paljon, joten tarvitsen ladkutilaa taikinan käsittelylle. Taikinakulhoille, kakkuvuoille, valmiille leivonnaisille. Lisäksi tarvitsee tilaa taikinan sekoittamiselle. Ladkutilaa tarvitsee myös säilöntään. marjojen, vihannesten, sienten ja hedelmien käsittelyyn. Ruuan valmistukseen ,,raaka-aineiden esikäsittelyyn jne jne
Mikro kaapistossa takaa sen, ettei lapset opi sitä käyttämään. Olisi aika kätevä pientenkin koululaisten osata lämmittää mikrossa välipalaa.
Montako lasta oot tolleen opettanu?! Niinpä...
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa minun mielestäni arkkitehdin pitäisi käydä luovuttamassa tutkintotodistuksensa takaisin yliopistolle. Unohtaa kokonaan ikinä kuullensa edes arkkitehtuurista.
Julkisivu on ihan kivan värikäs ja hirsipinta on kaunis materiaali. Mitään muuta hyvää sanottavaa tuosta on vaikea keksiä. Luulisi ammattilaisella olevan helppo juttu suunnitella noin pieni ja yksinkertainen asumus. Tuossa ei tarvitse keksiä pyörää uudelleen. Tavallinen asunto ja mitä tavanomaiseen asumiseen ihmiset haluaa pitäisi olla aika lailla valmiiksi pureskeltu juttu. Ihan perusjuttuja mitkä arkkitehdillä pitäisi tulla selkäytimestä. Ihan sellaiset perusasia kuin, että missä on vaatekaappi jossa säilytän vaatteitani. Mitä jos tulee enemmän kuin yksi vieras kerrallaan syömään? Mitä jos haluan katsella olohuoneen sohvalla telkkaria?
Tuota miestä käy sääliksi... ihan selvästi arkkitehtivaimon unelma ja mies on peesaillut ja ollut mukana niin kuin miehet usein, kun naisella on mahdoton unelma. Useimmiten se on kansakoulu, josta halutaan tehdä Avotakan keskiaukeamaunelma. Mies sitten raataa päivätöiden jälkeen illat ja viikonloput kädet verillä ja vaimo odottaa, että koska se unelma valmistuu... lopulta myydään rahat vienyt, edelleen puolivalmis unelma seuraavalle pariskunnalle. Tässä unelma oli vähän erilainen, mutta samanlaiselta kattaukselta haiskahtaa puolivalmiina myyntiä myöden.
Vierailija kirjoitti:
Häpeäksi Puustelli keittiösuunnittelijoille päästää tuollainen hirvitys asiakkaan käsiin! Minä olen aina kuvitellun tämän olevan niitä parempia ja luotattavimpia keittiötoimittajia. Nyt on kyllä epäonnistuttu pahemman kerran. Vai onko tilaaja tosissaan ollut niin kovapäinen, että väkisin halunnut näillä ratkaisuilla keittöt tilata? Minusta siinä vaiheessa olisi pitänyt jo harkita kieltäytymästä myymästä ollenkaan. Menee vielä koko firman maine jos tämänlaisia keittiöitä myyvät!
Rahat pois vaan, ihan sama mihi se käytetään. Vaikka oikeen elämän Barbie Girl nukkekotiin!!
Vierailija kirjoitti:
Tuota miestä käy sääliksi... ihan selvästi arkkitehtivaimon unelma ja mies on peesaillut ja ollut mukana niin kuin miehet usein, kun naisella on mahdoton unelma. Useimmiten se on kansakoulu, josta halutaan tehdä Avotakan keskiaukeamaunelma. Mies sitten raataa päivätöiden jälkeen illat ja viikonloput kädet verillä ja vaimo odottaa, että koska se unelma valmistuu... lopulta myydään rahat vienyt, edelleen puolivalmis unelma seuraavalle pariskunnalle. Tässä unelma oli vähän erilainen, mutta samanlaiselta kattaukselta haiskahtaa puolivalmiina myyntiä myöden.
Ei yhtään käy sääliksi miestä jolla ei ole aivoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti täysin kuolleena syntynyt ajatus rakentaa tämänlaisia Sipooseen. Katso vaikka Etuovesta minkälaisia omakotitaloja Sipoosta voi ostaa puolelle miljoonalla eurolla! Täysin järjetön ajatus, että joku mielummin ottaisi tämänlainen pienen rivitaloasunnon ilman minkäänlaista omaa pihaa.
Nikkilästä niin. Siellä asuukin kaikki köyhät.
Laitattaisin avoimeen tilaan lapsenlapsille tällaisen. https://www.contemporist.com/10-homes-and-offices-have-suspended-nets-t…