Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaan juuren päältä menee poskihermo - mitä tekisit?

Vierailija
22.08.2023 |

Viisaudenhampaan juuren päältä menee röntgenkuvassa poskihermo, eikä sitä sen takia päädytty leikkaamaan vuosia sitten. Sain päättää otanko riskin, että hermo ottaa osumaa. En ottanut.

Kyseinen viisaudenhammas on nyt puhjennut entistä enemmän ja mitä luultavimmin tulehtunut, koska kipu sykkii poskessa. Minulla sahaa kuume ja ikenestä tulee pahanhajuista nestettä. Olen tajuttoman väsynyt yhtäkkiä, nukun vaan.

Menen huomenna hammaspäivystykseen. Mutta hoitaja ilmoitti jo, että sitä ei poisteta päivystyksessä. Hän myös epäili, että suostuuko kirurgi hammasta poistamaan hermon vuoksi.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa suotta sellaista mille et juuri nyt voi mitään. He ovat ammattilaisia ja tekevät tilannearvion tämänhetkisestä tilanteestasi. Vähän ikävältä kuulostaa tuo sinun tilanne, mutta huomenna olet viisaampi :) Lycka till!

Vierailija
2/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia? Onko joillakin poistettu hammas päivystyksessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sille on jotain tehdä, ehkä asian voi ratkaista jotenkin ilman hampaan poistamista?

Vierailija
4/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tollasille on aikaa ( eli akuuteille) omalla hammaslääkäri asemalla. Tuskin nyt annetaan märkivän hampaan olla kuumeisen ihmisen suussa. Pari työkaveriakin sai akuutit ajat akuutteihin vaivoihin, eli liki heti. Ja itse istuin omalla hammaslääkäri asemalla odottamassa kun ovesta käveltiin sisään akuutin vaivan takia. Ei tarvinnu sen odottaa ees minuuttia.

Vierailija
5/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poistettu samantien päivystyksessä. Oli tosi nopeasti ja kivuttomasti ohi. Se oli vissiin pahasti reikiintynyt viisuri. Toista ei poistanut (toinen kerta) kun oli hankalampi tapaus, mutta teki sille jotain jotta pystyn sen kanssa olemaan siihen saakka että kirurgi poistaa sen.

Vierailija
6/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin samalla kertaa kaksi viisaudenhammasta päivystyksessä Rusalla.

Vierailija
7/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin tosi tosi hyvälle suu- ja leukakirurgille. Minulla meni myös viisaudenhampaan juuret ja joku hermo melkein päällekäin/ihan lähekkäin. Kävin hyvällä kirurgilla, kaikki meni hyvin.

Oli järkyttävää kun kokoajan joskus 20-26-vuotiaaba oli ylä- tai alaleuka tulehtunut viisareiden takia. Vaikuttaa varmaan yleisterveyteenkin..

Vierailija
8/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin tosi tosi hyvälle suu- ja leukakirurgille. Minulla meni myös viisaudenhampaan juuret ja joku hermo melkein päällekäin/ihan lähekkäin. Kävin hyvällä kirurgilla, kaikki meni hyvin.

Oli järkyttävää kun kokoajan joskus 20-26-vuotiaaba oli ylä- tai alaleuka tulehtunut viisareiden takia. Vaikuttaa varmaan yleisterveyteenkin..

Minulla on kans kestänyt tämä tilanne jo pitkään. Olen nyt huolestunut. Jos tulehdus olisi levinnyt, niin en varmaan saisi suuta kiinni/auki?

Ap

Vierailija
9/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista. Huominen jännittää..

Ap

Vierailija
10/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei poistettu hammasta, ainoastaan kruunuosa murskattiin ja hiottiin, tosin ei ollut mitään tulehdusta.

Vierailija
11/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin päivystyksessä on suukirurgia, muun ammattilaisen en antaisi tuollaista viisuria poistaa.

Todennäköisesti saat ab-kuurin.

Hermon kulku pitää selvittää kartiokeilakuvauksella(kktt-tutkimus) ja sitten suunnitella poistotoimenpide.

Vierailija
12/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jännittää tietysti, mutta hyvin se varmasti menee ja sitten se on ohi.

Minulta poistettiin leikkaamalla kaksi erittäin pahassa asennossa olevaa viisaudenhammasta ja itsekin pelkäsin tuota hermojen vahingoittumista.

Kaikki meni kuitenkin operaatiossa hyvin. Sedaatiossa vielä niin edes tajunnut koko hommasta oikein mitään.

Vierailija
13/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvin kaikki sujuu osaavien ihmisten käsissä, tsemppiä👍

Vierailija
14/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin netistä, että perikoroniittiin voi jopa kuolla. Apua!

Ap

Vierailija
15/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se varmaan on leikattava pois, joku tosi hyvä kirurgi siihen tietysti kykenee. Mulla tulehtui yli 20v sitten viisaudenhammas alhaalta ja jotain kystaakin tms. oli jo tullut. 2 tyyppiä sitä leikkasi 1.5 tuntia, ne katsoi aina välillä röntgenkuvia ja jatkoi taas. Hyvä siitä tuli.

Vierailija
16/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulta poistettiin leikkaamalla kaksi erittäin pahassa asennossa olevaa viisaudenhammasta ja itsekin pelkäsin tuota hermojen vahingoittumista.

Kaikki meni kuitenkin operaatiossa hyvin. Sedaatiossa vielä niin edes tajunnut koko hommasta oikein mitään.

Miten pääsit nukutukseen? Viimeksi kun minulta poistettiin viisuri, olin tajuissani ja lääkäri repi hammasta irti kovalla voimalla, sekä hakkasi suuta vasaralla. Pelko operaatiota kohtaan jäi. Ja olen tottunut esimerkiksi gynekologisiin toimenpiteisiin..

Ap

Vierailija
17/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadunkertoja satuilee palstalla🥳

Vierailija
18/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee!

Vierailija
19/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten pääsit nukutukseen? Viimeksi kun minulta poistettiin viisuri, olin tajuissani ja lääkäri repi hammasta irti kovalla voimalla, sekä hakkasi suuta vasaralla. Pelko operaatiota kohtaan jäi. Ja olen tottunut esimerkiksi gynekologisiin toimenpiteisiin..

Ap

Suu ja vagina kaks eri asiaa. Vaikka huulet molemmissa on..

Vierailija
20/35 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sedaatiossa ei ole kysymys nukutuksesta vaan suonensisäisesti annettavasta lääkityksestä.

Aivan mieletön juttu ilman nukutuksen riskejä.

Koko operaatiosta ainoastaan jotain hyvin hataria ja lyhyitä muistikuvia, kipua ei lainkaan.

Yksityisellä puolella tehtiin toimenpide ja maksoi melkoisesti, mutta kannatti.

En taatusti olisi sitä tuntikausien rassaamista tajuissani mieluusti kestänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi