Miksei pullaa mummoille
On se kumma kun ei ihmiset saa vanhainkodissa nauttia edes pullasta vaan aletaan säännöstellä ja laskea kaloreita, ihmiset jotka ikänsä syöneet punaista maitoa ja läskiä, riudutetaan pahalla ruualla loppuelämänsä päivät. Vaadimme mummuille ja papoille pullaa, j***lauta!
Kommentit (40)
Jos haluaa pullaa joskus 90-kymppisenä, en ymmärrä miksi se pitäisi kieltää. Useimmat vanhukset ovat tuossa iässä alipainoisia muutenkin.
Taannoin puhuttiin siitä, että että asukkaat eivät saa hoitolaitoksissa edes pullasiivua iltapäivä kahvin kera, kun pitää säästää.
Eiköhän vanhuksilla ole oma tahto haluavatko sitä pullaa vai ei.
Tämä ihminen joka valitti, että vanhalle äidilleen tarjotaan hoivakodissa pullaa, ei kyllä ymmärrä yhtään mitään. Miten ihanaa on, jos jossain tarjotaan vanhuksille pullaa kahvin kanssa joka päivä. Sellaiset vanhukset ovat todella etuoikeutetussa asemassa. Jos yhtään tuntisitte nykyistä vanhustenhoidon kokonaistilaa, pitäisi ymmärtää olla todella onnellinen, jos vanhuksia kohdellaan noin hyvin.
On paljon todella huonokuntoisia vanhuksia kodeissaan, joille unohdetaan aamulla laittaa edes vesilasi eteen, sitä eivät saisi kyllä itse vapisevin käsin edes yksin juotuakaan. Kysytään vain onko syönyt ja muistisairas väittää syöneensä. vaikkei olisi, mutta joka päivä vaihtuvalle hoitajalle se on hyvä ja riittävä vastaus, jota ei ole aikaa eikä kiinnostusta edes epäillä. Jos on etuoikeutetussa asemassa pullakahvipaikassa, voi olla todella onnellinen. Ei taida olla ihan halpa hoitopaikka tämä. Monille tämä on haave vain.
Ai jai jääkö omaiselta perintö pienemmäks kun mummu ja vaari saa pullaa,mikä sen sulosempaa katsoa vanhusta hörppää kahvia jossa kermaa lorahus ja pullaa mikä parasta jos henkilökunta tai omainen tullut leipoon pyörähyttänyt pitkon ja siitä siivuja nam ,Varmaan valittajakin joskus saannut kahvia lapsena johon pulla mössöks tehty Kahvissa vähän sokeria nam nam vielä kerran nam
Siis onko joku suuttunut, kun omainen SAI pullaa?
Onko vehnäpulla ainoa minkä saavat. Pelkkää vehnää ja hiivaa?
Ihanaa jos todella vielä saavat kahvin kanssa kahvileipää , pitäähän heidänkin saada ja nauttia elämän pienistä iloista loppu aikoina , terveellinen ruoka ei auta enää siinä vaiheessa mitään .
Kirjoitankin hoitotahtooni kunnon pullakahvit.
Tosin perikuntani on järkevää väkeä.
Taidanpa leipoa viikonloppuna pullaa ja vien kaikille tutuille vanhuksille.
Aikoinaan englannissa sunnuntailounaan päätteeksi vanhukset sai pikkuisen hörpyn konjakkia ja se juhlisti atrian. Sitten päikkäreille tuoleihin tai huoneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tosin perikuntani on järkevää väkeä.
Minä en pullasta piittaa, keksi riittää. Mutta on minun saatava riittävästi suklaata, ja joku hyvä leivos vähintään kerran viikossa. Uskaltaisinkohan luottaa siihen, että lapseni huolehtivat noista ilman varsinaista hoitotahtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin perikuntani on järkevää väkeä.Minä en pullasta piittaa, keksi riittää. Mutta on minun saatava riittävästi suklaata, ja joku hyvä leivos vähintään kerran viikossa. Uskaltaisinkohan luottaa siihen, että lapseni huolehtivat noista ilman varsinaista hoitotahtoa?
Laita ylös, etteivät unohda.
Olen jo pitkään sanonut, että 70v eteenpäin pidän vain hauskaa loppuelämälläni. Siihen sisältyy myös herkuttelu. Ja se ei kuulu muille.
Ihan järkyttävää jos mummu/pappa ei saa edes pullaa syödä viimeisinä elin vuosinaan.Kyllä homma mennyt ahdasmieliseksi p...kan jaaritteluksi.Annetaan vanhusten nauttia pullasta -edes pieni ilo harmaaseen arkeen!
Pulla on vähän sellanen vanhan sukupolven juttu. Toki se mullekin joskus maistuu. Pitää olla rutinoita. ja sokuria ja mantelirouhetta.
Niin, ruokana on jotain mössättyä seitiä ja pussiperunamuusia lounaalla- sitten saisi pullaa edes niin ei. Ja kysymys kuuluu tosiaan miksi ei. Pullassa on maitoa, eli proteiinia ja kananmunaa. Vehnäjauhoja, jotka on hiilihydraattia, sekä voita eli rasvaa. Yhdessä pullaviipaleessa on n 150 kaloria. ompas hirveetä. Oma äitinikin on niin laiha, kun mikään ruoka ei maistu ja lihakset surkastuu pois, kun niitä ei käytä. os on ikänsä saanut kahvin kanssa pullaa, niin sitä kuuluu saada myös sairaalassa, ei se mikään vankila sentään ole vai?
Siks ku ei pennuillekkaan jaffaa...
Jos ovat jo muutenkin terminaalikamaa niin en ymmärrä miksi pullat pitäisi jättää väliin.