Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeneet/taitavat ratsastajat!?

Vierailija
22.08.2023 |

Oletteko kokeilleet vanhanaikaista naistensatulassa ratsastamista? Onko kuinka vaikeaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeaa satulaa, vai istumista silleen? Monesti olen laitumelta hakenut hepan niin, että istun naistensatulaistunnassa. Se ei ainakaan ole vaikeaa. Painoavuilla ja yhdenpuolen riimunnaru vastatuntumalla saa ihan hyvin ohjattua suuntaa ja himmattua vauhtia.

Vierailija
2/9 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mistä ajattelit että historiallinen naistensatula edes löytyisi kokeiltavaksi?

Toisekseen en tiedä miten antaisin hevoselle apuja istunnalla ja pohkeilla, jos istuisin sen selässä täysin epäsymmetrisesti.

Eli en osaisi, naistensatula olisi mulle vaarallinen.

Mistä moinen kysymys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Mistä ajattelit että historiallinen naistensatula edes löytyisi kokeiltavaksi?

Toisekseen en tiedä miten antaisin hevoselle apuja istunnalla ja pohkeilla, jos istuisin sen selässä täysin epäsymmetrisesti.

Mistä moinen kysymys?

Naiset käyttivät aikoinaan piiskaa toisella puolella, sillä koskettamalla annettiin apuja puolelle josta jalka "puuttui" :D

Vierailija
4/9 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen kysymys?

Naiset käyttivät aikoinaan piiskaa toisella puolella, sillä koskettamalla annettiin apuja puolelle josta jalka "puuttui" :D

Joo, tiedän. Oletko itse ratsastaja?

Nimittäin mulla menee silti yli ymmärryksen ratsastuksen hienosäätö naistensatulasta käsin.

Askellajien vaihto, laukannosto halutulle puolelle, ja etenkin esteiden ylittäminen.

Enkä pysty kuvittelemaan miten ratsastaja istuu rentona ja mukavasti sivuttain.

Sirkusratsastajat on tietenkin oma lukunsa, mutta

tavalliset ratsastajat tavallisilla ratsuilla.

Vierailija
5/9 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen kysymys?

Ratsastajalla on raippa. Ei piiska.

Vierailija
6/9 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistensatula on tarpeellinen, koska hieno nainen ei levitä haarojaan sillä tavalla kuin mies ratsastaa. Käytöstavat ennenkaikkea.

Vierailija
7/9 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ratsastaako nainen nyt miehenKyrvällä joka on se satula?

Vierailija
8/9 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kyllä hyvin, sitä käytetään itseasiassa paljon erilaisissa jutuissa, ja suomessa on paljon kokeneita ratsastajia jotka osaavat naistensatulassa ratsastaa.

Vaatii harjoitusta ja sen oman vartalon lihaksien tuen.

Vierailija
9/9 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen kysymys?

Joo, tiedän. Oletko itse ratsastaja?

Nimittäin mulla menee silti yli ymmärryksen ratsastuksen hienosäätö naistensatulasta käsin.

Askellajien vaihto, laukannosto halutulle puolelle, ja etenkin esteiden ylittäminen.

Enkä pysty kuvittelemaan miten ratsastaja istuu rentona ja mukavasti sivuttain.

Sirkusratsastajat on tietenkin oma lukunsa, mutta

tavalliset ratsastajat tavallisilla ratsuilla.

Ehkä naiset silloin ennen vanhaan ei paljon esteitä ylitelleet heppojensa kanssa. Ei ainakaan ne naiset jotka naistensatulaa käyttivät (=ylimystö/vähän hienompi väki). Tavisnaiset kai ratsasti ihan normaalisti.

Tai sit ne vaan osas.