Kaveri ei jaksa nähdä minua, mutta toisen kaverin kanssa jaksaa kyllä olla tekemisissä!
Kommentit (82)
Valitettavasti kaikki ei ole samalla viivalla kaikissa asioissa. Etkö tajua? Assi varsinkin saattaa luulla että synkkaa paremmin mitä siis oikeasti synkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko koskaan ollut aikaa jolloin tuo "kaveri" olisi ollut se joka tekee aloitteen yhteydenpitoon ja tapaamisiin?
Eipä oikeastaan. On ollut koko ajan passiivinen ja "saamapuolella".
Ap
Kieltäydytkö silti katsomasta totuutta silmiin?
Mitä luulet? Ei se mitään ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita ja kysy asiaa. Tai mene yllättäen käymään hänen luona, jotta voi vedota kiireeseen. Samalla voit tulkita ilmeitä ja eleitä, mitä puhelimessa ei näe. Siinä se ystävyys punnitaan.
Ei vastaa puheluihin, mutta ehkä käyn yllätysvierailulla seuraavaks.
Ap
Ei hitto. Olet kuin yksi ex-kaverini joka matkusti bussilla toiseen kaupunkiin tapaamaan kummilastaan yllättäen, kun kummilapsen äiti oli vältellyt ex-kaverini seuraa. Ex-kaveri oli huutanut kummilapsen perheen pihalla (he asuivat ok-talossa), että hänellä on oikeus tavata kummilastaan eikä vanhemmilla ole oikeutta kieltää heidän tapaamisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko koskaan ollut aikaa jolloin tuo "kaveri" olisi ollut se joka tekee aloitteen yhteydenpitoon ja tapaamisiin?
Eipä oikeastaan. On ollut koko ajan passiivinen ja "saamapuolella".
Ap
Kieltäydytkö silti katsomasta totuutta silmiin?
Mitä luulet? Ei se mitään ymmärrä.
Joo, mutta olisi silti kiinnostavaa lukea hänen oma näkemyksensä asiaan.
T. Sama
Kenenkään ei ole pakko olla kaveri. Kaveruus ja ystävyys ovat aina vastavuoroisia ja varsinkin vapaaehtoisia Ja jos näin ei ole, kaveruuden voi päättää vaikka yksipuolisesti. Nyt itsenäistyt ihan itse tästä kaveruudesta, mietit, miten voisit olla seraavalla kerralla jollekin toiselle parempi kaveri. Riippakivi, itsesääli, ripustautuminen toiseen ja vaatimukset ovat ne jutut, joista pitää päästä pois, jos haluaa olla ja säilyttää kaverinsa. Mielellään saisit hankkia useita harrastus- tms. kavereita, niin et ajautuisi roikkumaan yhdessä, kuten on saattanut nyt käydä.
Vierailija kirjoitti:
Soita ja kysy asiaa. Tai mene yllättäen käymään hänen luona, jotta voi vedota kiireeseen. Samalla voit tulkita ilmeitä ja eleitä, mitä puhelimessa ei näe. Siinä se ystävyys punnitaan.
Tekstiviestitse on parasta kysyä kuulumisia ja silloinkin vain pintapuolisesti. Jos vastausta ei tule, niin homman nimi on kyllä ihan selvä. Miksi yllytät ap:ta tekemään yllätysvisiitin ja vaatimaan vastausta kaveriltaan kotiovellaan tai omassa kodissaan? Ei se kaveri ole tehnyt mitään rikosta. Ei häneltä tarvitse vaatia mitään selityksiä. Ei hän ole tilivelvollinen ap:lle yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vastaa puheluihin, mutta ehkä käyn yllätysvierailulla seuraavaks.
Ap
Ei hitto. Olet kuin yksi ex-kaverini joka matkusti bussilla toiseen kaupunkiin tapaamaan kummilastaan yllättäen, kun kummilapsen äiti oli vältellyt ex-kaverini seuraa. Ex-kaveri oli huutanut kummilapsen perheen pihalla (he asuivat ok-talossa), että hänellä on oikeus tavata kummilastaan eikä vanhemmilla ole oikeutta kieltää heidän tapaamisiaan.
No huh! Kaikenlaisia hulluja sitä onkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenelläkään ole velvollisuutta viettää aikaa yhtään kenenkään kanssa. Mitä jos unohtaisit nyt tuon ihmisen, mikäli hän ei halua pitää yhteyttä.
Mutta selitys on, että hän ei JAKSA. Yllättäen sitä jaksamista löytyy, kun joku muu kysyy..
Ap
Jos hän ei pidä sinusta? Täällä meillä Suomessa on yksilönvapaus. Jokainen saa valita seuransa. Kenties olet ärsyttävää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenelläkään ole velvollisuutta viettää aikaa yhtään kenenkään kanssa. Mitä jos unohtaisit nyt tuon ihmisen, mikäli hän ei halua pitää yhteyttä.
Mutta selitys on, että hän ei JAKSA. Yllättäen sitä jaksamista löytyy, kun joku muu kysyy..
Ap
Jos ei jaksa, niin ei jaksa. Älytöntä ap syyllistää tuollaisesta. Jos toinen on vaikka uupunut tai muuten energiakadossa tai kiireinen, pitäisikö tämän nähdä velvollisuuden vuoksi 30 kaveria, jos paria jaksaa nähdä?
Aika töykeitä vastauksia täällä. Luitteko edes aloitusta? Ap: n kaveri väittää ettei jaksa tavata ja kuotenkin samaan aikaan jaksaa tavata jotakuta toista. Aikas rumaa käytöstä kaverilta. Itse ainakin vaatisin selitystä. Sanoisi sitten suoraan, että sinua en halua tavata, kun et ole kovin mieluinen kaveri enää. Miksi pitää valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Aika töykeitä vastauksia täällä. Luitteko edes aloitusta? Ap: n kaveri väittää ettei jaksa tavata ja kuotenkin samaan aikaan jaksaa tavata jotakuta toista. Aikas rumaa käytöstä kaverilta. Itse ainakin vaatisin selitystä. Sanoisi sitten suoraan, että sinua en halua tavata, kun et ole kovin mieluinen kaveri enää. Miksi pitää valehdella?
No eikö sen viestin pitäisi olla selvä? Olet samanlainen kuin tuo ap. Ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Turha pyytää selitystä. Jätä huomiotta ja keksi muuta puuhaa.
Minä voisin olla tuo kaveri... Toisten seurassa vaan on kevyempi olla kuin toisten. Ei se tarkoita että en tykkäisi siitä toisesta kaverista, joskus vaan toisen kanssa on luontevampaa ja helpompaa.
kuten mullakin kavereita on erilaisia, laidasta laitaan. On niitä joita ei oikeasti JAKSAIS nähdä koska on niin rasittavaa ja menee energiaa ja ei synkkaa yhtään. Toisessa ääripäässä on kaveri johon olen salaa ihastunut ja olen sattumoisin aina vapaa kun haluaa nähdä :D perun vaikka mitä jos hänet saa nähdä ja pikaisesti koskea..
Ja sitten on kaverit siitä väliltä, joita on joo kivaa ja mukava nähdä, mutta joiden takia en peru mitään menojani kuitenkaan. Ja en välttämättä jaksa kovin kauas lähteä jos on vähän väsy ja ne asuu/haluaa nähdä yli tunnin matkan päässä. Joskus jonkun kanssa saattaa käydä niin huono tuuri että joka kerta kun haluaa nähdä oon vaan tosi väsynyt, just kotiutunut jostain liikunnasta tms. Ja jonkun toisen kanssa ihan sattumoisin aina niin että on aina vapaa ja lähellä kun tahtoo nähdä. Mutta siis jos oon väsynyt, kaukana, kiirettä jne en jaksa kyllä ketään nähdä sillon niin (paitsi ihastusta :D)
varmaan sä tiedät parhaiten mikä voi olla syynä siihen ettei sua jaksa nähdä mutta toista kaveria kyllä, onko se niin ettei teillä niin synkkaa, se että on siihen toiseen ihastunut (joo tuskin :D) tai että ajankohdat joina kysyt vaan oikeasti ei sovi.
Ikäväähän tuo on, mutta minkäs teet. Ei kaveruus ole velvollisuus. Hyväksy siis, että se ei jaksa sua, vaikka toista kaveria jaksaa. Panosta muiden kavereiden seuraan ja mieti vähän, että ovat tasapainoisia kaverisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska sä oot sen mielestä rasittavampaa seuraa kuin ne muut.
Älä ota itseesi, älä syyllistä ketään. Hanki vaan muita kavereita, joiden kanssa sovit paremmin yhteen.
Jos tiedät mihin aikaan hän käy esim. kaupassa tai harrastuksessa, niin mene sinne ja törmää häneen ikäänkuin vahingossa. Ehdota sitten, että jatkattd yhtämatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiedät mihin aikaan hän käy esim. kaupassa tai harrastuksessa, niin mene sinne ja törmää häneen ikäänkuin vahingossa. Ehdota sitten, että jatkattd yhtämatkaa.
Taas tällaisia sairaita ehdotuksia. Tällainen voi toiselle osapuolelle olla hyvin ahdistavaa, hänellä saattaa olla syynsä pysyä erossa "kaveristaan". Alkaa muistuttaa vainoamista, mitkä ovat hyvin arkipäiväisiä tekoja oikeastaan. Vainoaminen on taas rikos.
Minulla oli aikanaan ap:n tapainen tuttava. Ystävä -titteliä hän ei minulta saanut koskaan, sillä sitä hän ei ollut minulle.
Tyyppi oli erittäin ärsyttävä ja teki kaikkien olon hankalaksi.
Kaitpa sinä ymmärrät , ettei se jaksa ola juuri sinun kanssasi. Nyt leuka pystyyn , etkä ole missään tekemisessä hänen kanssaan. Ei mikään käsipyyhe tartte olla.